Auteur Topic: Geluid van rembekrachtiger (denk ik) + ruitensproeier achter + handremschakelaar  (gelezen 1198 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
3 onderwerpen in 1 topic.

1. Als ik rem hoor ik pruttelent piepend geluid van onder mijn motorkap komen. Vrij hoog geluid en het is enkel als ik rem. (remmen zelf piepen ook omdat ze net nieuw zijn, maar daarvoor had ik het ook al, dus dat is het niet)
 Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen?

2. Mijn sproeier van de achterruitenwisser werkt niet. Pompje gaat wel lopen, maar sproeien ho maar. Vermoed dat er ergens een lek zit. Waar kan dat lek dan zitten? Verder geen natte plekken in de auto gevoeld (uitzondering vloermat bijrijder, maar dat komt door een accuwakje)

3. Handremschakelaar functioneert niet naar behoren. Blijft in de uit stand staan. Kan m met de hand wel los klikken zodat ie in de aanstand gaat. Maar ik kan er verder moeilijk bij, dus ik heb geen idee wat ik ermee moet doen. Is dit te verhelpen, of is een andere schakelaar een betere optie? Zodra ik m in de aanstand klik, doet t lampje in de tellerbak het gewoon. Dus de schakeling werkt gewoon.

nog een klein vraagje, heeft iemand een foto van een skai leder polo interieur met kuipjes? Blijkbaar heb ik toch een origineel polo interieur, maar wil ff weten hoe het er normaal uit ziet.

En ik ben op zoek naar een tellerplaatje van de toerenteller. Enkel een goede scan ervan is voldoende. die mag me gemailt worden.

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Geluid van rembekrachtiger (denk ik) + ruitensproeier achter + handremschakelaar
« Reactie #1 Gepost op: ma, 15 mrt 2010, 20:26:13 »
Citaat
2. Mijn sproeier van de achterruitenwisser werkt niet. Pompje gaat wel lopen, maar sproeien ho maar. Vermoed dat er ergens een lek zit. Waar kan dat lek dan zitten? Verder geen natte plekken in de auto gevoeld (uitzondering vloermat bijrijder, maar dat komt door een accuwakje)

Slangetje stuk bij de doorvoer van de carroserie naar de achter klep ;)

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: Geluid van rembekrachtiger (denk ik) + ruitensproeier achter + handremschakelaar
« Reactie #2 Gepost op: ma, 15 mrt 2010, 20:27:37 »
heb ik ook al gezegt  :)
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Geluid van rembekrachtiger (denk ik) + ruitensproeier achter + handremschakelaar
« Reactie #3 Gepost op: ma, 15 mrt 2010, 20:29:27 »
3 onderwerpen in 1 topic.

1. Als ik rem hoor ik pruttelent piepend geluid van onder mijn motorkap komen. Vrij hoog geluid en het is enkel als ik rem. (remmen zelf piepen ook omdat ze net nieuw zijn, maar daarvoor had ik het ook al, dus dat is het niet)
 Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen?

Geen idee -dunno-

2. Mijn sproeier van de achterruitenwisser werkt niet. Pompje gaat wel lopen, maar sproeien ho maar. Vermoed dat er ergens een lek zit. Waar kan dat lek dan zitten? Verder geen natte plekken in de auto gevoeld (uitzondering vloermat bijrijder, maar dat komt door een accuwakje)

Meestal zit er een breuk in de leiding van het pompje/reservoir naar de sproeier, vaak op de overgang van carosserie naar achterklep.

3. Handremschakelaar functioneert niet naar behoren. Blijft in de uit stand staan. Kan m met de hand wel los klikken zodat ie in de aanstand gaat. Maar ik kan er verder moeilijk bij, dus ik heb geen idee wat ik ermee moet doen. Is dit te verhelpen, of is een andere schakelaar een betere optie? Zodra ik m in de aanstand klik, doet t lampje in de tellerbak het gewoon. Dus de schakeling werkt gewoon.

Beetje siliconenspray/WD40 op de schakelaar sprayen? -dunno- Ljikt alsof het zwarte plastic schakelaartje niet goed in de metalen houder kan glijden?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline subbas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 250
  • Geslacht: Man
  • binnenkort met soort lapjespolo met nz!
Re: Geluid van rembekrachtiger (denk ik) + ruitensproeier achter + handremschakelaar
« Reactie #4 Gepost op: ma, 15 mrt 2010, 21:25:12 »
ruitesproeier achter wil ook wel eens kapotgaan waar ie de motor ingaat dus achter de afdekkap kijken met de klep open, zit in de achterklep zelf nl.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Geluid van rembekrachtiger (denk ik) + ruitensproeier achter + handremschakelaar
« Reactie #5 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 18:01:00 »
Handremschakelaartje wordt bij het neerleggen van de handremstang te diep in de schakelaar geduwd, waardoor deze net achter t metalen houdertje blijft hangen. Hopelijk kan ik dit oplossen door het houdertje iets groter te vijlen en de schakelaar wat rechter te zetten.

Nogmaals de vraag of iemand een foto heeft van een G40 interieur met skai leer.
En of er nog iemand een goede scan van een toerenteller kan maken voor een 2f (dus iemand die nog een losse bak heeft liggen en ffkes de moeite wilt doen)

Ik zou ook graag willen weten waar dat geluid bij het remmen vandaan kan komen. Rembekrachtiger naar z'n gort aant gaan?

hoe kan ik het beste een remleiding (linksachter) ontdoen van roest? Zat iets roest op zeiden ze bij de apk, dus dat was een aandachtspunt.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Geluid van rembekrachtiger (denk ik) + ruitensproeier achter + handremschakelaar
« Reactie #6 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 18:03:56 »
Citaat
hoe kan ik het beste een remleiding (linksachter) ontdoen van roest? Zat iets roest op zeiden ze bij de apk, dus dat was een aandachtspunt.

Smpel zat, gewoon een nieuwe remleiding kopen...

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Geluid van rembekrachtiger (denk ik) + ruitensproeier achter + handremschakelaar
« Reactie #7 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 18:08:39 »
Remleiding achter gewoon even een stuk schuurlinnen omheen leggen, en de rest van de leidingen ook meteen even controleren op afgebladerde lak en als je uitgeschuurd bent meteen een laagje bitumen oid erop.
Als hij er niet op afgekeurd is hoef je niet meteen de leiding te vervangen, maar als je toch bezig bent en gereedschap voor handen hebt, dan kun je `m ook vervangen.
Oo=o=oO

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Geluid van rembekrachtiger (denk ik) + ruitensproeier achter + handremschakelaar
« Reactie #8 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 18:11:39 »
kost zo'n leiding dan? aangezien t een van de langste is op de auto?

Hij lekte niet en viel mee qua roest zeiden ze. heb zelf ff mee gekeken.

Moet binnenkort toch brandstoffilter er eens op gaan zetten, kan ik die leidingen ook controleren.

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Geluid van rembekrachtiger (denk ik) + ruitensproeier achter + handremschakelaar
« Reactie #9 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 18:18:07 »
Remleiding koop je gewoonlijk op een rol met een aantel meters. je zet zelf de wartels erop door de uiteinden een felsrandje te maken en buigt het geheel netjes onder de auto.
Oo=o=oO

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Geluid van rembekrachtiger (denk ik) + ruitensproeier achter + handremschakelaar
« Reactie #10 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 18:24:53 »
hmm, daar wil ik me toch niet aan wagen. Zou iemand voor me moeten doen die t vaker heeft gedaan, want ik ben bang dat ik niet buig maar eerder knikken erin zal krijgen (zelfs met het juiste gereedschap)

Dus dat wordt schuren. Schuurlinnen heb ik nog wel ergens liggen.

Groet

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Geluid van rembekrachtiger (denk ik) + ruitensproeier achter + handremschakelaar
« Reactie #11 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 18:58:39 »
Let wel op, als je door/na het schuren 'pitjes' zichtbaar maakt, wordt de remleiding alsnog afgekeurd...

Het geluid bij het remmen kan niemand je hier verklaren, zoiets is niet online te diagnostiseren. Een G40-interieur is nooit in skai geleverd.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Geluid van rembekrachtiger (denk ik) + ruitensproeier achter + handremschakelaar
« Reactie #12 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 19:09:27 »
kost zo'n leiding dan? aangezien t een van de langste is op de auto?

Hij lekte niet en viel mee qua roest zeiden ze. heb zelf ff mee gekeken.

Moet binnenkort toch brandstoffilter er eens op gaan zetten, kan ik die leidingen ook controleren.

Welke leiding is het? er zit ook nog een kort (25cm) stukje tussen de remslang en de remcilinder?
Zelf buigen is goed te doen, gewoon voorzichtig beginnen -klus-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Geluid van rembekrachtiger (denk ik) + ruitensproeier achter + handremschakelaar
« Reactie #13 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 19:20:24 »
tis t stukje tussen t midden van de auto en het linker achterwiel.

@geert: wat bedoel je met pitjes?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Geluid van rembekrachtiger (denk ik) + ruitensproeier achter + handremschakelaar
« Reactie #14 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 19:26:12 »
Roest vreet metaal aan. Bij remleidingen moet het oppervlak egaal zijn. Heeft de roest het oppervlak al aangetast waardoor er minimale pitjes/putjes in zitten (denk aan het hard drukken met een ballpoint op karton), dan kan dat pas tot openbaring komen als je de oppervlakkige roest wegschuurt (eigenlijk hoort een keurmeester dat al te doen om te kijken of die pitjes er in zitten). Als er pitjes/putjes zichtbaar zijn is de leiding sowieso afkeur.
Daarnaast: het zijn je remmen, niet het meest ideale onderdeel om op te bezuinigen? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!