Het gaat niet zozeer om de 2b2 carburateur, als om de combinatie van de verschillende onderdelen.
een 2b2 is eigenlijk vergelijkbaar met een 2e3: dubbele carburateur van pierburg. Alleen is een 2e3 veel 'ge-automatiseerder' : automatische choke, elektrisch verwarmt dingetje ter bevordering van snelle afslag van die choke, allerlei drukdoosjes etc etc.
De vorm en afmetingen van een 2b2 zijn ongeveer gelijk aan een 2e3. Het zijn waarschijnlijk vooral de gebruikte sproeiers die afwijken, en wellicht de gasklep diameters, de opbrengst van de acceleratie-pomp en nog wat kleinigheden.
Zomaar een 2b2 scoren van een pak m beet: oude passat of audi80 zal dus niet zo snel het gewenste resultaat opleveren.
Het spruitstuk zal ook wel ietsje ruimer zijn bemeten, etc etc.
Het is overigens niet voor niets dat een GK standaard al 75pk heeft en dat je daar met alleen een carb + inlaat niet heel veel extra pk's bij krijgt: de carb is al redelijk groot, en de inlaat idem. Meer pk's = inleveren van comfort, en een scherpere nokkenas