Auteur Topic: Knobloch-sport carburator kit  (gelezen 1991 keer)

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Knobloch-sport carburator kit
« Gepost op: ma, 11 jun 2007, 23:00:35 »
Hallo,
kwam dit toevallig tegen   www.knobloch-sport.de/tuningkits_polo . Zag daar die kit staan voor een gk motor (wel niet meer te koop natuurlijk -boehoe- ) Iemand die hier een dergelijke kit heeft? Welk type carburator zou dit dan zijn en wat is er anders aan de inlaatcollector,nog andere dingen?Knobloch








Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Knobloch-sport carburator kit
« Reactie #1 Gepost op: di, 12 jun 2007, 17:32:43 »
Niemand meer info?

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.565
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Knobloch-sport carburator kit
« Reactie #2 Gepost op: di, 12 jun 2007, 18:00:23 »
Carb is volgens mij een 2b2, veel meer weet ik er ook niet van.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Knobloch-sport carburator kit
« Reactie #3 Gepost op: di, 12 jun 2007, 18:54:25 »
En van welke wagen is die dan origineel afkomstig? (zie je dat op die foto's of het een 2b2 is?)
'Over de kit van knobloch staat er bij;'' Es gehört zu den meist gekauften tuningkits für den Polo GT Coupe.''
Dacht dat dit mss wel gekend ging zijn hier onder de kenners? -dunno-




Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Knobloch-sport carburator kit
« Reactie #4 Gepost op: di, 12 jun 2007, 19:10:24 »
al de zoek functie gebruikt?

ik net wel even en er zijn dus al 10 topics over...  -hitit-



algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Knobloch-sport carburator kit
« Reactie #5 Gepost op: di, 12 jun 2007, 20:51:22 »
Ja heb ook even gezocht maar stond nie echt bij wat ik zocht.
Wel even nog wat verder 'de zoekfunctie gebruikt' -dj- , en daar las ik ergens dit;
(Wil je meer vermogen voor weinig geld, neem dan geen 1100 als basis...)
Kun je beter een 75 PK GK-motor nemen, en daar een pierburg 2B2 carb op zetten, heb je een pk of 80..

Ging hier dus ook over die 2b2 als hier al eerder vermeld.Is het dus eigenlijk een 'originele vw carburator?' met sportluchtfileter die ze verkopen in die kit? En wat zou dan nog anders zijn aan die inlaatcollector?




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Knobloch-sport carburator kit
« Reactie #6 Gepost op: di, 12 jun 2007, 21:27:21 »
Het gaat niet zozeer om de 2b2 carburateur, als om de combinatie van de verschillende onderdelen.

een 2b2 is eigenlijk vergelijkbaar met een 2e3: dubbele carburateur van pierburg. Alleen is een 2e3 veel 'ge-automatiseerder' : automatische choke, elektrisch verwarmt dingetje ter bevordering van snelle afslag van die choke, allerlei drukdoosjes etc etc.

De vorm en afmetingen van een 2b2 zijn ongeveer gelijk aan een 2e3. Het zijn waarschijnlijk vooral de gebruikte sproeiers die afwijken, en wellicht de gasklep diameters, de opbrengst van de acceleratie-pomp en nog wat kleinigheden.

Zomaar een 2b2 scoren van een pak m beet: oude passat of audi80 zal dus niet zo snel het gewenste resultaat opleveren.

Het spruitstuk zal ook wel ietsje ruimer zijn bemeten, etc etc.

Het is overigens niet voor niets dat een GK standaard al 75pk heeft en dat je daar met alleen een carb + inlaat niet heel veel extra pk's bij krijgt: de carb is al redelijk groot, en de inlaat idem. Meer pk's = inleveren van comfort, en een scherpere nokkenas :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Knobloch-sport carburator kit
« Reactie #7 Gepost op: di, 12 jun 2007, 21:34:45 »
Bedankt alvast voor je snelle antwoord.Hier weet ik alvast een stuk meer mee.
Ik zat eerst met het i.d om dubbele carbs te monteren 'weber/dellorto' maar ben daar van afgestapt om redenen die je al aangaf.(comfort en betrouwbaarheid).

Maar kwam toen die kit tegen , en wou me wel even informeren :D

2b2 is dus afkomstig van een oude audi/passat.Bij welke motoren dan ,1600?Moest ik er toch een tegenkomen,zou ik die toch mss wel even willen zien te bemachtigen.Is andere nokkenas hierbij dan verplichte kost?




Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.534
  • Geslacht: Man
  • Geert
Knobloch-sport carburator kit
« Reactie #8 Gepost op: wo, 13 jun 2007, 13:11:10 »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Knobloch-sport carburator kit
« Reactie #9 Gepost op: wo, 13 jun 2007, 13:21:39 »
Voor deze prijs kun je het nog wel eens proberen?

Die gaat niet passen op een Polo. Dit is een setje voor een groot blok (1.6 of 1.8).
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Knobloch-sport carburator kit
« Reactie #10 Gepost op: wo, 13 jun 2007, 14:40:49 »
Voor deze prijs kun je het nog wel eens proberen?

Die gaat niet passen op een Polo. Dit is een setje voor een groot blok (1.6 of 1.8).

De carb past wellicht wel, al zal je de sproeierbezetting wel moeten aanpassen.


Inlaat gaat niet passen inderdaad
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Knobloch-sport carburator kit
« Reactie #11 Gepost op: wo, 13 jun 2007, 19:25:04 »
Hoe moet men dit dan juist aanpassen? Het inlaatstuk van de GT motor aanpassen?
En moeten hier dan de sproeier maat van de 2E3 carburator overgenomen worden, of andere?

(mensen die al iets dergelijks in hun polo'tje zitten hebben? Foto's?)




Offline Charles

  • Non-Register lid
  • Berichten: 204
  • Geslacht: Man
Knobloch-sport carburator kit
« Reactie #12 Gepost op: wo, 13 jun 2007, 19:54:47 »
ik heb nog een setje liggen voor de polo :P

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Knobloch-sport carburator kit
« Reactie #13 Gepost op: wo, 13 jun 2007, 20:12:53 »
Foto's van? te koop?Knobloch set? :D




Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.534
  • Geslacht: Man
  • Geert
Knobloch-sport carburator kit
« Reactie #14 Gepost op: wo, 13 jun 2007, 23:15:01 »
Voor deze prijs kun je het nog wel eens proberen?

Die gaat niet passen op een Polo. Dit is een setje voor een groot blok (1.6 of 1.8).

Ik doelde op goedkoop de carb inkopen, waarna je de rest kunt verzamelen om passend te maken? Als je iets dergelijks een keer wil proberen en het lukt voor een paar tientjes de dingen in huis te halen? Ander spruitstuk komt ook vast nog wel eens voorbij...
Ik vraag me trouwens af of die ombouw voor Golf/Scirocco I meer heeft behelst dan een andere sproeierbezetting (die dus ook terug te bouwen is)?  -naughty-



Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!