Auteur Topic: Van een 2F neus een 2 neus maken?  (gelezen 3299 keer)

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Van een 2F neus een 2 neus maken?
« Gepost op: do, 06 mei 2010, 20:34:08 »
Hallo,

Zoals sommigen wel weten ben ik in het bezit van een Polo Coupé 2F. Maar ik vind het jammer dat de 2F die rechthoekige lichten heeft. De neus van een gewone 2 vind ik daarom veel vetter dan die van een 2F, vooral door de ronde lichten en brede grille. Daarom vroeg ik me af of het mogelijk is om van een 2F front een 2 front te maken (wel met behoud van 2F bumper, gezien het oppervlak onder de bumper bij een 2F niet bedoeld is om zichtbaar te zijn zoals bij een 2). Als ik het goed begrijp heb je dan een 2 grille met ronde lichten, twee 2 spatborden en een 2 motorkap nodig.

Even een Selecta schetsje (geëdit met Paint) om te tonen wat ik bedoel:





Maar 1 ding baart me zorgen: de plaats waar het geraamte van de voorruit samenkomt met de motorkap:


2:

(lekker kleurtje heeft deze trouwens -naughty-)


2F:


 
Heeft iemand dit überhaupt al eens gedaan?


Ik vind het gewoon veel vetter als het punt van de motorkap verder vooruitsteekt dan het punt van de onderkant van de grille, zoals bij oude BMW'tjes en zo. :)

De achterkant van een 2F vind ik dan weer mooier dan een 2, anders kocht ik wel een 2. -naughty-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Van een 2F neus een 2 neus maken?
« Reactie #1 Gepost op: do, 06 mei 2010, 20:42:15 »
De neus van een 2f is ook ietsje langer volgens mij. Zeker weten doe ik dat niet maar de voorfront van een polo 2 en 2f is compleet anders.

Alles is te maken natuurlijk. Hoeveel werk er in zit weet ik niet, heb me er nog nooit in verdiept. Kan mijn 2 en 2f wel eens langs elkaar zetten en de verschillen eens bekijken.

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Van een 2F neus een 2 neus maken?
« Reactie #2 Gepost op: do, 06 mei 2010, 20:46:22 »

Leuk idee. Ga dit in de gaten houden!
Als je de 2F bumper gaat gebruiken dan kom je wel in de knel met de verlichting, zoals bv knipperlichten....

 -klus-


Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Van een 2F neus een 2 neus maken?
« Reactie #3 Gepost op: do, 06 mei 2010, 20:54:22 »
Kan maar je moet inderdaad die hoekjes aanpassen.

Sloop alles van de de 2F er af. Koop een compleet front en voorste balk van een polo 2.
De voorste 6 cm ofzo slijp je van de langsdragers af. Als het goed is zie je ook dat het een soort verleng stukje is!
Het is niet 1 2 3 gedaan, het kost wat moeite en je moet durven lassen/slijpen aan je polo.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: Van een 2F neus een 2 neus maken?
« Reactie #4 Gepost op: do, 06 mei 2010, 21:01:28 »
kom ik verrek alweer een foto tegen van me oude polo, waar komen die allemaal vandaan?  -uitlachen-

over je idee, heb het volgens mij wel vaker gezien, en wat me bijstaat is dat het front van de 2 veel korter en rechter is, waardoor je de bumper nooit mooi aangesloten krijgt! bumper van 2f is heel rond aan de bovenkant

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Van een 2F neus een 2 neus maken?
« Reactie #5 Gepost op: do, 06 mei 2010, 21:15:56 »
Ombouw van 2 naar 2f wordt / werd nog wel eens gedaan..  waarbij de aansluiting aan de A-stijl het meest lastige is.

Neemt niet weg dat terugbouwen van 2f naar 2 niet onmogelijk is. Het zal je alleen meer moeite kosten dan je lief is ( schat ik zo ).
Allereerst zal je een andere voorbumper moeten zoeken: die van een 2f loopt van voren veel ronder dan bij een 2, en dus gaapt er een gat tussen het 2 front en de 2f bumpers. Je hebt het zelf waarschijnlijk al gezien/merkt in je selecta-tekening: plak maar eens een 2 frontje d'r over.  :)
Daarnaast blijf je met de A-stijl aanpassing zitten.

Voor de rest is van 2f naar 2 neus alleen maar gemakkelijker: front is immers gewoon verlengt: is er zo af te slijpen. Achter het 2f ' verlengstukje'  zit een vrij standaard 2 neus. Spatborden kan je zo terugplaatsen,. slotdrager is te plaatsen,. maar radiateur-dwarsbalk zal je moeten aanpassen ( bij de 2f ' zweeft '  de radiateur veel verder naar voren, waar bij de 2 juist de grill zit.
Maar goed: als je toch aan het meubelen bent: zet er een front van een 2 in, 2f-look voorbumper erop ( van ...dietrich ) en klaar is klara.                                                                                        
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Van een 2F neus een 2 neus maken?
« Reactie #6 Gepost op: do, 06 mei 2010, 21:17:49 »
Leuk idee. Ga dit in de gaten houden!
Als je de 2F bumper gaat gebruiken dan kom je wel in de knel met de verlichting, zoals bv knipperlichten....

 -klus-
Inderdaad, maar die knippers zou je dan in de bumper kunnen monteren of zo. -klus-


kom ik verrek alweer een foto tegen van me oude polo, waar komen die allemaal vandaan?  -uitlachen-

over je idee, heb het volgens mij wel vaker gezien, en wat me bijstaat is dat het front van de 2 veel korter en rechter is, waardoor je de bumper nooit mooi aangesloten krijgt! bumper van 2f is heel rond aan de bovenkant
Bedoel je nou de gele of rode Polo?  -naughty-

Zo te zien is het toch moeilijker dan ik had verwacht. En wat als je nou een Polo 2 koopt, en van de achterkant een 2F achterkant maakt? Is misschien eenvoudiger. -naughty-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: Van een 2F neus een 2 neus maken?
« Reactie #7 Gepost op: do, 06 mei 2010, 21:27:15 »
haha nee de rode!

in duitsland rijd er 1 rond met 2f front en 2 achterkant, magoed jij wil het weer net andersom!   :)

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Van een 2F neus een 2 neus maken?
« Reactie #8 Gepost op: vr, 07 mei 2010, 00:01:37 »
haha nee de rode!

in duitsland rijd er 1 rond met 2f front en 2 achterkant, magoed jij wil het weer net andersom!   :)
Ja, ik zocht gewoon snel op Google naar Polo 86C's.  -dj-

En ik hou wel van die old-school look ja. Snap soms niet dat mensen het de ronde lichten van een Golf veranderen naar Jetta lichten of zo. -dunno- Maar ja, 't is een kwestie van wat je zelf mooi vind zeker. -naughty-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Van een 2F neus een 2 neus maken?
« Reactie #9 Gepost op: vr, 07 mei 2010, 00:03:34 »
Ik heb ook een 2 gehad met 2F front, hoe ze dat gedaan hadden heb ik eigenlijk nooit naar gekeken. -dunno-
Oo=o=oO

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Van een 2F neus een 2 neus maken?
« Reactie #10 Gepost op: vr, 07 mei 2010, 00:14:26 »
Oja en jullie hebben het hier wel over het afslijpen van dat stukje vooraan (zie blauw streepje), maar dan heb je toch dat effect niet meer van die vooruitstekende neus (zie rood pijltje)?




Kijk niet te lang naar het plaatje, is wat blurry. -naughty-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Van een 2F neus een 2 neus maken?
« Reactie #11 Gepost op: vr, 07 mei 2010, 09:25:33 »
Trek anders eens even de motorkap van je polo open. Kijk eens goed naar het front: dan zul je aan de voorkant van de langsdrager zien dat de auto gewoon 'verlengt' is.

Zie plaatje: daar, op de rode lijn, waar bij een Polo 2, vlak voor de koplampen, het front stopt, daar is de 2f 'verlengt'.

Maar goed: Aangezien je eigenlijk zeer weinig kennis hebt (uit de praktijk) van de verschillen tussen polo 2 en 2f, wil ik je niet ontmoedigen, maar vanachter je beeldscherm gaat t zeker niet lukken de boel te wijzigen. Ik verwacht dan ook niet dat je binnenkort foto's zult posten van de ombouw.. op wellicht een paar goed gelukte photoshops na :)  -nana-

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Van een 2F neus een 2 neus maken?
« Reactie #12 Gepost op: vr, 07 mei 2010, 10:12:18 »
Haha je hebt wel gelijk hoor. Maar ik zit ook nog niet zolang in het Polo wereldje en de 2F is de enige Polo die ik ooit gehad heb. -naughty-

Verschil tussen Polo 2 en 2F zie ik enkel aan de buitenkant, maar 't is goed om te weten dat er meer achter zit.


En ik moet me natuurlijk eerst informeren vanachter m'n beeldscherm voor ik de boel sloop toch? -nana-

Maar je moet idd geen foto's verwachten. Misschien volgend jaar, dan zou ik willen beginnen met een avondopleiding in de carrosserie of zo. -klus-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Van een 2F neus een 2 neus maken?
« Reactie #13 Gepost op: vr, 07 mei 2010, 10:15:28 »
Als je dan toch aan 't kijken bent onder de motorkap:
je kan bij een 2f precies zien waar de radiateurbalk van een polo 2 zit:
kleine flensjes zitten er gewoon nog aan links en rechts.
(en dan snap je meteen waarom een 2f een slappere neus heeft
en dat 't bokje tbv versnellingsbakmotorsteun er graag afscheurt)


Waarom al die moeite: koop gewoon een polo 2 => is goedkoper

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Van een 2F neus een 2 neus maken?
« Reactie #14 Gepost op: za, 08 mei 2010, 14:21:00 »
je kan ook een polo 2 nemen en daar een 2f achterkant in plaatsen.
is in duitsland ook al eens gedaan,wat niet eigenlijk -gert-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2