zul jij ook niet bij jou thuis zien
Vandaag wilde ik veel doen, maar uiteraard weer niet gelukt door allerlei tegenslagen...
Allereerst maar eens een reparatie uitvoeren aan het beugeltje voor de uitlaat. Allemaal goed en wel gelukt, nog wat roest weggehaald hier en daar (bandenbak, remleidingen ivm de komende apk)
Vervolgens einddemper eronderuit gehaald en een andere (vw) uitlaatklem erop gezet. Deze bleek achteraf nog niet te doen wattie moest, want de uitlaat lekt nog steeds. Volgende keer maar uitlaatcement/pakking ervoor kopen.
Nieuwe rubbertjes rondom, vooral middemdemper was flink uitgerekt (verklaart ook waarom ie zo laag hing)
einddemper monteren.. TING, ja hoor nee niet mijn reparatie maar het beugeltje zelf brak dus af. Reparatie had dus ook geen nut meer (had een stuk tussen t beugeltje en de kas gezet zodattie niet meer de verkeerde kant op kon buigen)
Natuurlijk had ik lasapparaat in de buurt (en kan ik niet lassen)
dus stuk pijp gepakt, stuk platgeslagen en met veel moeite een gat door de kas in de pijp geboort en vervolgens er een flinke parker in gezet. Toen bleef ie gelukkig wel zitten (viel er steeds uit) Hopelijkt blijft het allemaal hangen nu.
Uiteraard ook de auto gepoetst, die vieze pollen er allemaal af (rotzooi is dat)
Wat me opviel was dat de einddemper te kort was. De beugels stonden een stuk uit elkaar als ik de pijp helemaal op de middendemper schoof. Komt dit omdat die van een polo 2 komt?
Heb nog geprobeert om de auto omhoog te zetten, maar rara wat kwam weer niet los? uiteraard, de moer van de linker schokdemper. Weet de laatste paar slagen. Heb m nu gewoon teruggedraait en ik blijf er voorlopig vanaf. Vreemde is dat de rechterkant (waar nog een borgmoer op zit) zo los kwam. maarja aan 1 kant maar de notenverstelling verhogen is niet zo slim. heb vanalles geprobeert om het moertje beter te laten lopen, zoals olie op de schroefdraad enzo, maar het mocht niet baten. Vreemde is dat de 2e moer (precies dezelfde) wel er gewoon af kwam. Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe los ik het op? Het is nu al de 2e keer dat me dit gebeurt en ik snap niet waarom.
Heb wat fotokes gemaakt.
jaja sorry voor mijn uitgebreide verhalen!