De olie blijft volgens mij een beetje gissen zonder dat je weet waar het vandaan komt en zonder dat je echt olie verliest....
Ook bijzonder dat je die niet had gezien bij de anderhalf uur durende 'bezichtiging' voor aanschaf. Je had daarna toch nauwelijks meer gereden?
maak me meer zorgen over (de combinatie met) de koelvloeistof. Als je die echt in een redelijk tempo verlies dan is er toch meer aan de hand.
De combi van olie en koelsvloeistofverlies wijst volgens mij juist wel op de koppakking.
Zonder je meteen in de put te praten: Ik zou even niets naast de koppakking weten te verzinnen waar je beide door verliest.
(even er vanuitgaande dat niet twee dingen afzonderlijk van mekaar kapot zijn)
Controleer even of de olie er nog goed uitzet; geen drab van de koelvloeistof
Afzonderlijk is alles mogelijk: keerring, waterpomp enz enz... Kan iets groots zijn, maar ook iets kleins.
succes met het zoeken: je hebt wel een mazzel.
Edit: gerard had ook al gereageerd:
Dus onderop nat, maar van bovenaf niets nieuws terwijl de koppakking boven de dynamo zit.....
Hm.
Zwarte olie na een half jaar? No worries. Het blijft voeibaar goud, maar dan in prijs
. Na 6 maanden is die echt wel zwart. Belangrijkste is dat hij ' schoon' is dus geen water of schuim.