Laatst is in mijn Polo Coupé uit 86 (1005 cc) een klepstoter vervangen. Sindsdien rijdt het ding voor geen meter meer. Vooral als ie koud is heeft ie onderin veel moeite, het lijkt alsof mijn vermogen totaal weg is. Je kunt 't het best omschrijven alsof ie door een 'dal' gaat en vervolgens weer oppakt. Dat zorgt voor ergernis voor het stoplicht, want je mist compleet je aangrijpingspunt.
De onsteking lijkt goed te zijn. Verder heeft ie een poos geleden een tijdje zonder dop op het koelvloeistofreservoir gereden. Daardoor werd de motor veel warmer, maar gelukkig nooit oververhit. Sindsdien wordt ie wel iets warmer dan normaal.
Daarnaast lijkt ie wat hogere toeren te hebben bij stationair draaien, maar dat kan ook zijn omdat ik er wat meer op let als ie koud is.
Wellicht ten overvloede: nog nooit heeft ie een trillende naald van de snelheidsmeter gehad. Tot nu, sinds de reparatie. Is er een verband?
Ik heb geen idee waarik de fout moet zoeken, hebben jullie een idee / suggestie en misschien ook wel een oplossing? Alles is welkom!