Auteur Topic: ideale schakelmoment coupe 2f  (gelezen 2387 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: ideale schakelmoment coupe 2f
« Reactie #15 Gepost op: do, 26 aug 2010, 12:14:26 »
schakelen op max koppel , dus of toeren tellert monteren of mbv de bak grafiek je snelheden uit te rekenen
Max koppel van huidige geschakelde versnelling of de volgende?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: ideale schakelmoment coupe 2f
« Reactie #16 Gepost op: do, 26 aug 2010, 13:19:05 »
Dat betekend schakelen bij 3200? toeren.
Oo=o=oO

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: ideale schakelmoment coupe 2f
« Reactie #17 Gepost op: do, 26 aug 2010, 23:09:38 »
en weer een koelkast kwijt  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: ideale schakelmoment coupe 2f
« Reactie #18 Gepost op: do, 26 aug 2010, 23:21:11 »
en weer een koelkast kwijt  :)
Ik had `t ergens eerder gelezen in dit topic, maar mijn HZ had z`n max koppel bij 3400 als ik me niet vergis, en de SF (1.8 audi, bla bla) uit m`n daily heeft `t bij 3000 precies.
Maar ik draai `t bij optrekken maar zelden dat toerental, zit er meestal onder.

En hoe zit `t dan als je half gas rijdt? blijft het hoogste koppel dan nog steeds op hetzelfde toerental liggen? omdat je max koppel altijd bij gasklep 100% aan wordt berekend/getest. En daardoor betekent het dat je de meeste fun/por voor het minste huppelwater krijgt, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ie zuiniger rijdt. Of ben ik nu aan het topicvervuilen -dunno-
Oo=o=oO

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: ideale schakelmoment coupe 2f
« Reactie #19 Gepost op: zo, 29 aug 2010, 11:34:27 »
Ik had `t ergens eerder gelezen in dit topic, maar mijn HZ had z`n max koppel bij 3400 als ik me niet vergis, en de SF (1.8 audi, bla bla) uit m`n daily heeft `t bij 3000 precies.
Maar ik draai `t bij optrekken maar zelden dat toerental, zit er meestal onder.

heb je soms een lange 5bak 8er je hz hangen? ik kom gemiddeld niet onder de 3000rpm :D tenzij ik een rood stoplicht zie (rij dan wel een opa bak maar wil nog niet zeggen dat ik ook als een opa moet gaan rijden :D)

het max koppel/vermogen wordt alleen wat minder, maar zal nogsteeds op het zelfde toerengebied liggen als bij volgas.
« Laatst bewerkt op: zo, 29 aug 2010, 11:36:45 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: ideale schakelmoment coupe 2f
« Reactie #20 Gepost op: zo, 29 aug 2010, 22:50:11 »
heb je soms een lange 5bak 8er je hz hangen? ik kom gemiddeld niet onder de 3000rpm :D tenzij ik een rood stoplicht zie (rij dan wel een opa bak maar wil nog niet zeggen dat ik ook als een opa moet gaan rijden :D)

het max koppel/vermogen wordt alleen wat minder, maar zal nogsteeds op het zelfde toerengebied liggen als bij volgas.

Ik heb ook niet gezegd dat die HZ onder de 3000 kwam :P was gewoon 4-bak, dan kun je niet harder dan 80 bij 3000 rpm.

Dat van `t max koppel had ik wel verwacht maar `t toerental zou ook kunnen veranderen in verband verstoorde luchtstroom door gasklep, en minder massatraagheids effect omdat er minder massa is.
Oo=o=oO