Auteur Topic: Golf 3 55kw monopoint in 90er coupe NZ  (gelezen 1947 keer)

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Golf 3 55kw monopoint in 90er coupe NZ
« Gepost op: do, 26 aug 2010, 12:58:19 »
Hallo Mannen van dit te gekke forum,


Ik kan gratis een golf3 55 kw ophalen, met goede motor en bak

mijn polo heeft de bak en koppeling de geest van gegeven en blok is ook al behoorlijk af.

dus ik dacht ik monteerd die golf 3 motor.



nu is alleen het volgende in me op gekomen.

Ik heb me drie verschillende manieren verzonnen om het aan het lopen te krijgen, namelijk
1. Blok origineel laten en op monopoint laten lopen. (dus kabelboom aanpassen hoop gedoe.....)

2. Blok laten lopen op NZ injectie (dus pasplaat nodig voor inlaatspruitstuk?)

3. injectie weg gooien en Carbs monteren. (best prijzig)


Wat raden jullie hier aan??
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Golf 3 55kw monopoint in 90er coupe NZ
« Reactie #1 Gepost op: do, 26 aug 2010, 13:11:03 »
Je zou ook kunnen proberen het originele inlaatspruitstuk te houden en daar een NZ gasklep en aanverwante delen op te knopen.
Of je zet er een set motorfietscarbs op, dat hoeft niet heel duur te zijn.
Oo=o=oO

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Golf 3 55kw monopoint in 90er coupe NZ
« Reactie #2 Gepost op: do, 26 aug 2010, 13:21:14 »
rond de 250-300 euro wanneer je motorfietscarbs  en spruitstuk en afstelling gaat rekenen :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Golf 3 55kw monopoint in 90er coupe NZ
« Reactie #3 Gepost op: do, 26 aug 2010, 17:01:17 »
kan ik eigenlijk die motor wel laten lopen op nz injectie of moet ik dan eigenlijk gaan voor een ander systeem,

of zou ik bijvoorbeeld ook een inlaatspruitstuk voor een multipoint kunnen pakken met grotere doorlaat dan nz en daar injectoren in die werken met de cil inhoud en daar gewoon de nz aansturing op hangen

dus inlaat van multipoint 1.6, met injectoren, en dan aangestuurd door nz computer?
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Golf 3 55kw monopoint in 90er coupe NZ
« Reactie #4 Gepost op: do, 26 aug 2010, 17:02:41 »
Gewoon het hele blok incl injectie inbouwen! Draadboom uitpluizen is goed te doen. Eerst gewoon alles wegknippen wat je toch niet nodig hebt. Al heb je al een AAV motor er in zitten maakt het dit allemaal makkelijker.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Golf 3 55kw monopoint in 90er coupe NZ
« Reactie #5 Gepost op: do, 26 aug 2010, 17:23:51 »
ehm,,

ik heb nu dus een nz erin liggen

en dacht dat het mischien makkelijker was om er dan een multipoint systeem in te hangen,


ik kan de kabelboom wel uitpluizen dat moet lukken, heb wel moeilijkere dingen gedaan,


maar is een aav makkelijker te voorzien van dit blok dan?


(zo te monteren zonder aanpassing kabelboom?)


als dat zo is doe ik dat liever (mn meisie rijd een aav, dan hang ik em daar in en dan hang ik haar 1.3 met mijn injectie weer in de mijne) maar denk nog steeds dat ie op multipoint injectie nog beter moet lopen (? meer injectoren =  meer vermogen?)

snappen jullie nog wat ik bedoel?? ik niet
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Golf 3 55kw monopoint in 90er coupe NZ
« Reactie #6 Gepost op: do, 26 aug 2010, 17:30:13 »
Een AAV heeft een makkelijkere draadboom om alles op aan te sluiten. Je kun de NZ draadboom ook gebruiken hoor. AAV is namelijk ook monopoint. In mijn polo 2 met oorspronkelijk GL motor heb ik ook een 1.6 ABU motor gehangen. Ik heb draadboom in de motorruimte gebruikt van een AAU motor (ook monopoint) voor de rest in de polo heb ik alleen de brandstof pomp aangesloten en de draden er naar toe getrokken (bij jou liggen die er al). Dus AAV of AAU draadboom pakken die in de NZ klikken en vervolgens de ABU draadboom eraan knopen.

Je kunt ook de polo van je vriendin voorzien van jou NZ injectie en dan gebruik jij de AAV spullen.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Golf 3 55kw monopoint in 90er coupe NZ
« Reactie #7 Gepost op: do, 26 aug 2010, 17:51:11 »
goed plan

me meisie opschepen met de nz meuk en lekker zelf gaan genieten van 75pk en 5 bak ipv de nu 54 en 4
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Golf 3 55kw monopoint in 90er coupe NZ
« Reactie #8 Gepost op: do, 26 aug 2010, 17:57:25 »
ik voel alweer een herverbouwing plaats vinden. :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Golf 3 55kw monopoint in 90er coupe NZ
« Reactie #9 Gepost op: do, 26 aug 2010, 20:38:25 »
Alleen hou even rekening met de 5-bak van de golf 3, hiervoor heb je een kortere rechter aandrijfas nodig uit een latere 2F.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Golf 3 55kw monopoint in 90er coupe NZ
« Reactie #10 Gepost op: do, 26 aug 2010, 22:45:34 »
opf de flens wisselen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Golf 3 55kw monopoint in 90er coupe NZ
« Reactie #11 Gepost op: do, 26 aug 2010, 22:52:57 »
Net wat makkelijker is, met een flens wisselen zit je ook weer met keering vernieuwen en olie bijvullen of je scoort voor 35 euro een aandrijfas op de sloop. Ik heb voor de laatste optie gekozen omdat ik er 1 tegenkwam.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Golf 3 55kw monopoint in 90er coupe NZ
« Reactie #12 Gepost op: vr, 27 aug 2010, 08:09:07 »
is de as anders te lang??? Ik heb nog een 5 bakje liggen van een aav, (blijft niet in versnelling staan dus vervangen (denk zelf nog eens te gaan reviseren voor reserve)) EDIT:  kan ik daar de flens vanaf pakken?


ik werk bij vw dus keering kost me de wereld niet,

bak moet er van af omdat de koppeling niet helemaal lekker is,

als ik dus de keering moet vervangen zal ik em zo leggen dat ie niet leeg loopt. of ik ververs de bakolie gelijk ook even, en dan ook de keering van de schakelstang als ik toch bezig ben..


« Laatst bewerkt op: vr, 27 aug 2010, 08:12:01 door jellehier »
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Golf 3 55kw monopoint in 90er coupe NZ
« Reactie #13 Gepost op: vr, 27 aug 2010, 08:28:56 »
 -thumbsup-

De flens van de golf bak steekt meer uit de bak, dus dan heb je automatisch een kortere aandrijfas nodig. Of wat je zelf als zegt gelijk goed aanpakken die bak.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Golf 3 55kw monopoint in 90er coupe NZ
« Reactie #14 Gepost op: vr, 27 aug 2010, 09:31:46 »
Wat is de motorcode van het golf-blok?