Auteur Topic: Trekhaak compatibilteits probleem  (gelezen 1117 keer)

Offline Melvin

  • Non-Register lid
  • Berichten: 35
Trekhaak compatibilteits probleem
« Gepost op: zo, 05 sep 2010, 21:21:44 »
hey allen,

Wie kan me het bewijs leveren dat een type 2 coupe trekhaak op een type 2 steilheck past?
De gate alles lijken overeen te komen, maar als ik alles monteer, en ik ben een ervaren monteur, dan past de bumper niet niet meer mooi, hij komt een beetje schuin te staan, in de lengterichting.

Het kan zijn dat de trekhaak van een schadeauto komt, of dat coupe en steilheck niet uitwisselbaar zijn..

ik hoor graag een ervaringsdeskundige :D

Bedankt alvast!

Offline Gertjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 234
Re: Trekhaak compatibilteits probleem
« Reactie #1 Gepost op: zo, 05 sep 2010, 23:54:27 »
Om even in te haken, ik vraag me af of de trekhaak van een 2 steilheck op een 2f steilheck past?
'83 Jetta 1.6 TD

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Trekhaak compatibilteits probleem
« Reactie #2 Gepost op: ma, 06 sep 2010, 08:45:53 »
2f en 2 zijn niet zo goed uitwisselbaar, vanwege de andere (dikkere) bumper en de gewijzigde vorm van het achterschort. Een 2f haak zou je nog pas kunnen krijgen op een 2, waarbij de trekhaak kogel dan wellicht iets verder dan normaal uitsteekt. Een 2 knots op een 2f zit waarschijnlijk veelste dicht op de achterbumper.


Andere (1e) vraag: Coupe en Steilheck zijn normaliter 1 op 1 uitwisselbaar. Schade ligt dan voor de hand, of de gaten (zaten er al gaten in de koets?) zijn eigenlijk bedoelt voor een ander merk trekhaak: Bosal, Tobo, Westfalia; allemaal ongeveer 't zelfde, maar wellicht net ff anders.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Melvin

  • Non-Register lid
  • Berichten: 35
Re: Trekhaak compatibilteits probleem
« Reactie #3 Gepost op: di, 07 sep 2010, 10:29:45 »
Tnx Jaap,

Ik snap het werkelijk niet, de auto waar de trekhaak vanaf komt is voor zover ik weet schadevrij en temeer ik schadehersteller ben zou ik evt. schade wel kunnen constateren. Het probleem is dat de steunen van de trekhaakbalk niet mooi op de auto komen en daardoor de bumper ook niet, hij helt dan over. Mijn laatste hypothese is dat mijn polo niet geheel schadevrij is, maar zelfs dat betwijfel ik, de originele sticker zit nog aan de binnenzijde van de slotplaat achter, veelal een indicator voor een schadevrij verleden...

Nou goed ik ga verder, wellicht de trekhaak van mijn andere steilheckje even passen...

bedankt nogmaals!

Melvin

Offline Nick.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 106
  • Geslacht: Man
Re: Trekhaak compatibilteits probleem
« Reactie #4 Gepost op: do, 24 okt 2013, 12:35:11 »
Het is een wat oudere post, maar heb even een vraagje met betrekking tot het lezen van dit.

Wie kan mij vertellen wat precies de verschillen zijn tussen de trekhaak van een Polo 2 en 2F? Of is het alleen de afstand van de "knots" en zijn alle verdere montage punten gelijk?
Suzuki Swift GTi '92 (R.I.P.)
Suzuki Swift GT(T)i AWD '97 (in aanbouw)
Volkswagen Polo '90 (daily)