Zo, ben nogal bezig geweest met de originele dempers.
Ik wou zoveel mogelijk onderdelen hergebruiken zolang ze niet beschadigd zijn.
Het grootste probleem is dat apparte VW moertje met de 2 inkepingen los te krijgen
zonder speciaal gereedschap.
Maar heb een ''methode'' gevonden om deze eraf te krijgen(en alle onderdelen eronder) mits je nieuwe toplagers monteerd
Helaas ben ik hier een beetje laat achter gekomen aangezien ik de onderkant van de demper stang al doorgezaagd had voor de stofkapjes en bumpstops, maar goed als je het op onderstaande methode doet kan het allemaal zonder dingen door te zagen of beschadigen.
(muv de toplager, maar deze wil je zowieso wel vervangen als je je veerpoot er voor het eerst in 20 jaar erafhaald )Klein stukje How-To:Demper stang met topmoer, VW moertje met inkepingen, toplager, veerschotel.
Onder de toplager zet je een platte schroevendraaier zoals op de foto hieronder te zien is, en dan druk je zegmaar de lager omhoog door de schroevendraaier naar beneden te duwen, is niet veel kracht voor nodig en je veerschotel beschadigd of verbuigd niet permanent:
Hierna hou je alleen de ''lager'' van de toplager over, je ziet nu ook dat er meer ruimte vrij is gekomen rondom de VW moer.
Ik heb met een waterpomptang het VW moertje eraf gedraaid, (alles zit onder het lager vet, dus veeg eerst al het vet weg.. anders glijd het nogal
.
En dan kan je alles er netjes afhalen.
Had deze manier van demonteren nog niet eerder ergens gevonden, of het is al ergens zo uitgelegd en ik heb t niet begrepen Verder heb ik vanavond ook de veerpoten een beetje ontdaan van roest en oude lak, zodat de nieuwe lagers erin geperst kunnen worden en daarna voorzien kunnen worden van een laagje hammerite
En ik ga ondertussen ook nog de veerpootbrug monteren die ik heb liggen!
En opzoek naar de juiste remblokjes..
That's it for so far! kan voorlopig lekker klussen