Weer een productief avondje gehad!
Ik heb onderdelen in de motorruimte gezien die ik nog nooit gezien had.
Ik ben trots op mezelf omdat ik mezelf eigenlijk altijd onderschat en dit toch ook weer gewoon gelukt is
Ik ben weer heel blij met mn polo en zn rijeigenschappen
En ja, wat heb ik gedaan?
Ik heb vanavond de inlaat die ik zelf bewerkt heb (met hulp van Serge
) geplaatst in plaats van de originele inlaat.
(Klinkt eigenlijk minder boeiend als ik dacht)Heb eerst foto's gemaakt van hoe alles aangesloten zat rondom de inlaat en het gasklephuis. Hierna ben ik rustig alles gaan demonteren op een voor mij logische volgorde, welke uiteindelijk zeer goed werkte!
Tussendoor uiteraard nog meer foto's gemaakt, je weet maar nooit
. Toen de vers bewerkte inlaat geplaatst inclusief nieuwe inlaatpakking, en hierna alles weer opgebouwd en wat ''nieuwe'' slangklemmen geplaats omdat die originele dingen waardeloos zijn als je ze terug wilt monteren
.
Zo, 3x alle kabeltjes en buisjes en leidingen nagelopen, zijn er immers nogal wat
en dan starten maar!
Hop, in 1x aan
Auto ingestapt en lekker een rondje gereden. Eerste indruk is lastig, hij reageerde echt heerlijk op het gas en reed vlot zonder enige ''schokken of bellemeringen'' door, ik vraag me nu eigenlijk alleen af of dit is omdat ik het gevoel heb dat tie het beter MOET doen of dat tie het echt beter doet
Kinda mindfucked, maar de eerste indruk is zonder meer positief.
Ook had ik de koppelingskabel helemaal ingespoten met WD40 in het motorruim, en dit had als resultaat dat mn polotje weer heerlijk schakeld, een stuk beter als eerst....
En het originele stuur, stuurt op een een of andere manier veel lichter als het fitipaldi stuur.. Ik denk dat het door de naaf komt die er tussen zit? wat ook wel weer vreemd klinkt!
Uiteindelijk was mijn ervaring van het rondje rijden vanavond dus: vlot, soepel en
Uiteraard kan ik niet aankomen zonder foto's, dus hierbij: