Auteur Topic: G40 probleem.... koude motor >> perfect, bedrijfstemperatuur >> noodloop  (gelezen 2260 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: G40 probleem.... koude motor >> perfect, bedrijfstemperatuur >> noodloop
« Reactie #15 Gepost op: vr, 14 jan 2011, 12:49:35 »
hebben enkel multipoints dat? Ben die niet tegengekomen in t golfje waar ik mijn nz kop vandaan heb geplukt.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: G40 probleem.... koude motor >> perfect, bedrijfstemperatuur >> noodloop
« Reactie #16 Gepost op: vr, 14 jan 2011, 12:58:50 »
NZ weet ik eigenlijk niet -dunno-
Digifant iig wel => zowel 3F als PY

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: G40 probleem.... koude motor >> perfect, bedrijfstemperatuur >> noodloop
« Reactie #17 Gepost op: vr, 14 jan 2011, 13:09:58 »
Jep: NZ, 3F en PY hebben een extra-luchtschuif.

@Rutger: zit ook goed verstopt onder het inlaatspruitstuk.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: G40 probleem.... koude motor >> perfect, bedrijfstemperatuur >> noodloop
« Reactie #18 Gepost op: vr, 14 jan 2011, 13:11:34 »
Je kunt hem trouwens snel testen, slang die naar extra-luchtschuif loopt dichtknijpen bij warme motor.
Moet geen verschil geven in motorloop.
Als dat wel zo is dan sluit de schuif niet goed. Schoonmaken van de schuif is vaak goed mogelijk.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: G40 probleem.... koude motor >> perfect, bedrijfstemperatuur >> noodloop
« Reactie #19 Gepost op: vr, 14 jan 2011, 13:14:22 »
toch maar ff kijken of die toevallig tussen de onderdelen zit, vanaf waar begint die slang?

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: G40 probleem.... koude motor >> perfect, bedrijfstemperatuur >> noodloop
« Reactie #20 Gepost op: vr, 14 jan 2011, 14:10:50 »
aah irritante specht, zit bij een aav op het schutbord geschroefd., maar doe heeft volgens mij 3 aansluitingen d8 ik

sorry,, Ik had de 2de pagina niet gezien -thumbsup-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: G40 probleem.... koude motor >> perfect, bedrijfstemperatuur >> noodloop
« Reactie #21 Gepost op: vr, 14 jan 2011, 15:10:18 »
toch maar ff kijken of die toevallig tussen de onderdelen zit, vanaf waar begint die slang?

Vanaf de intercooler gaat een lange kunststof buis naar het gasklephuis.
In/aan die buis zit o.a. de luchthoeveelheidssensor/CO-potentiometer (± 15-20 cm vóór gasklephuis).
Net vóór dat ding zit een aftakking aan de kunststof buis, waaraan een vingerdikke rubber slang de diepte in gaat naar de extraluchtschuif. Dát is denk ik de slang die Dennis bedoelt.

Offline Geladenpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 39
  • Steilheck g40
Re: G40 probleem.... koude motor >> perfect, bedrijfstemperatuur >> noodloop
« Reactie #22 Gepost op: vr, 14 jan 2011, 17:07:29 »
Ah kijk! ik ben hier al gelijk een hele hoop informatie rijker!! Ik heb inderdaad die CO-potentiometer vervangen voor een ander, maar dit mag geen verschil maken helaas.
Nu vraag ik mij af of het wel 'veilig' is om met een originele chip te rijden, rij met een catcams sport nokkenas en bewerkte kop+inlaat, rvs uitlaat zonder kat, 65mm poulie..
Heb er een andere computer aan gezet met een originele chip, in mn oude zat een Bolku chip die tegelijkertijd is gemonteerd toen met de nokkenas en bewerkingen.

Ik ga vanavond even die slang dichtknijpen, kijken of dat verschil maakt..

Ik heb iig wel al 50 km rustig aan durven rijden, rijd prachtig mooi zon blokkie in een steilheck  -thumbsup- -klus- :)

Offline Geladenpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 39
  • Steilheck g40
Re: G40 probleem.... koude motor >> perfect, bedrijfstemperatuur >> noodloop
« Reactie #23 Gepost op: zo, 16 jan 2011, 19:17:51 »
De 'specht' is eruit! dankzij inderdaad die luchtschuif vervangen voor een ander, en nu loopt ie heel netjes stationair! en rijd verder ook prima:D Heel erg bedankt heren  -thumbsup-

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.565
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: G40 probleem.... koude motor >> perfect, bedrijfstemperatuur >> noodloop
« Reactie #24 Gepost op: zo, 16 jan 2011, 20:11:46 »
Mooi Maurice! Binnenkort eens afspreken, ik wil dat kanon nu wel eens van dichtbij bekijken. :)
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: G40 probleem.... koude motor >> perfect, bedrijfstemperatuur >> noodloop
« Reactie #25 Gepost op: ma, 17 jan 2011, 13:02:23 »
 -thumbsup-