Auteur Topic: schroefset  (gelezen 3268 keer)

Offline Gert

• Non-Register lid
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: schroefset
« Reactie #15 Gepost op: wo, 08 jul 2009, 14:13:11 »
Schroefsetjes Golf 1 zijn net over de 200 euro
De meesten vinden Supersport helemaal geweldig dus die kan je uitstekend nemen voor de onderdelen

Offline Dennis

• L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
« Reactie #16 Gepost op: wo, 08 jul 2009, 15:09:34 »

Offline martijn

• Non-Register lid
« Reactie #17 Gepost op: wo, 08 jul 2009, 15:49:18 »
gezien de tijd en onderdelen (vind ze maar schroefsetjes golf 1 ) een 600 euri

@Serge
jij hebt in een grot geleefd :D Vmaxx setjes haal je voor minder dan 200eurootjes. Of je daar mee wilt rijden is een ander verhaal. De voorste demperpatronen zijn zelf te kiezen door de ouderwetsche polo constructie, de achterste gebruik je van de schroefset.

@Dennis;
die draadbussen van rallydesign zijn ook te gebruiken, maar dan heb je nog geen achterste schroefpoten. Daar komt nog eens bij dat de inwendige diameter (2") groter is dan de uitwendige diameter van de polo poten. Daar zou dus een vulbus tussen moeten komen te zitten.

Ik heb nu het bovenste gedeelte van de originele schroefpoot gebruikt, met de daarbij behorende opsluitring. Bij de rallydesign draadbus moet je daar ook nog weer wat voor verzinnen. Ik gok nu dat het het goedkoopste is om een bestaande schroefset om te bouwen.

@Gert; dit is idd een oude supersport schroefset. -thumbsup- Voorste dempers waren versleten, maar de achterste zijn nog erg goed.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mark2fpolo

• L86C-0109
  • Non-Register lid
« Reactie #18 Gepost op: wo, 08 jul 2009, 16:06:17 »
Dus als ik het goed begrijp past het schroefgedeelte van de schroefset over de opsluitring?

Nu ik het typ vraag ik me dan weer af hoe je die ring nog aandraait..

Offline martijn

• Non-Register lid
« Reactie #19 Gepost op: wo, 08 jul 2009, 16:16:21 »
neenee, het is anders.

Normaal draai je een dop over de veerpoot *dat irritante ding dat soms behoorlijk vast zit) om je demperpatroon op te sluiten.

Bij een supersport schroefset zit deze dop in het draadbusgedeelte. Ik heb het bovenste draadbusgedeelte op de polo veerpoot gelast, daar zit dus ook die opsluitdop in.

Een foto zegt meer dan deze woorden;

Deze afsluitdop zorgt er voor dat de demper in de veerpoot zit en deze niet meer kan bewegen

De demper in zijn langste stand = hoofdveer en hulpveer onder spanning! Dat zou dus betekenen dat in de allerlaagste stand van de schroefset er nog steeds voorspanning is van de veren in totaal uitgeveerde stand.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mark2fpolo

• L86C-0109
  • Non-Register lid
« Reactie #20 Gepost op: wo, 08 jul 2009, 16:24:39 »
Kijk, nu snap ik het.. het is een inwendige geworden die al op de schroefset zelf zit!..

Maar wat is precies een pitsman arm, en hoe heb je die dan verlaagd?

edit: ik heb hem al!
« Laatst bewerkt op: wo, 08 jul 2009, 16:49:02 door mark2fpolo »

Offline Gert

• Non-Register lid
  • Opa
« Reactie #21 Gepost op: wo, 08 jul 2009, 17:27:59 »
Ik herkende het gouden schoteltje bovenop
Als je genoeg sets in een keer besteld dan heb je je eigen merk schroefset voor nog heel wat minder dan 200 euro . De helft komt meer in de buurt .
Alleen moet je er zoveel afnemen .
Hoor wel wat het ooit kost om voorpoten om te bouwen ;)

Offline Jorp

• L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
« Reactie #22 Gepost op: wo, 27 jun 2012, 20:49:09 »
Martijn, heb je deze poot ooit wel eens getest? Daarmee bedoel ik heb je er wel eens mee gereden? Aslast van een golf 1 is 785KG en die van een polo 640KG. Wordt het weggedrag dan niet flink anders?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

• L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
« Reactie #23 Gepost op: wo, 27 jun 2012, 21:03:28 »
Oh heb het toevallig al gevonden!

Ik heb nog een zelfgemaakte set op zolder liggen, die ik 3 jaren geleden gemaakt heb. Daarvoor heb ik schroefpoten van een golf1 gebruikt, die op de fusee van een polo gelast. Nog nooit de moeite genomen om deze onder de polo te zetten -gert- 

Derby 1F 1981 in aanbouw.