Hallo allemaal,
Ik heb al sinds een langere tijd dat mijn kofferbak niet goed sluit. Als ik hem laat vallen vanaf ongeveer 30 cm hoor je hem niet in het slot vallen en je kunt hem dan ook met 1 vinger zo weer omhoog tillen. Gooi ik de klep met een goeie zwieper dicht dan zit hij 5 van de 10 keer wel goed dicht.
Als hij eenmaal dicht zit en ik heb de sleutel van het slot erin gelaten tijdens het dicht gooien kan ik hem prima op slot draaien waardoor hij dan eindelijk ook dicht zit. Gooi ik de klep dicht zonder de sleutel erin dan heb ik nog een probleem dat ik hem niet op slot kan draaien. Zelf denk ik dat het oog waar het slot in moet vallen krom, verbogen, lam of gewoon "dood" is.
Nu heb ik gelezen dat ik het oog waar het slot in moet vallen kunt stellen. Ik kan me best voorstellen dat het oog door veel open en dichtgooien van de vorige eigenaar een aantal mm is verschoven door speling op bouten, metaal etc.
Kan ik het beste op de sloop een nieuw oog halen en de kans hebben dat hij wel weer beter sluit of zelf proberen om het oog te gaan stellen?
Iemand suggesties? Alvast bedankt!