Auteur Topic: Inhouden/haperen bij vollast.  (gelezen 770 keer)

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Inhouden/haperen bij vollast.
« Gepost op: vr, 15 feb 2013, 10:11:11 »
Jippie! Weer een probleem!
Als de motor gewoon netjes op temperatuur is, en ik trap de GT op z'n staart, komt ie kracht tekort. Vanaf ongeveer 4000 toeren begint ie te haperen. Niet in de zin van stotteren, maar hij loopt daarvoor op 70% van zijn vermogen en gaat dan wisselen tussen70& en 100%.. Hij houdt dus continu in, tot 4000 toeren als het ware. Ook viel me op dat Ls ik rustig continu rij, en ik trap 'm ineens onderin, dat de motor even een halve seconde inhoudt..
Iemand enig idee??
'83 GT, das macht spaß!

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Inhouden/haperen bij vollast.
« Reactie #1 Gepost op: do, 21 feb 2013, 12:54:35 »
Probleem heb ik soms ook, dan weet ik dat ik mijn benzinefilter moet vervangen. (Of niet meer op de sloop tanken)
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Inhouden/haperen bij vollast.
« Reactie #2 Gepost op: do, 21 feb 2013, 12:59:37 »
Toevoeging, bougies zijn iets wittig, en ik heb last van het "carb-gat", het even wegvallen wanneer ie vol ingetrapt wordt.. Bougies zijn Bosch super w5??
'83 GT, das macht spaß!

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Inhouden/haperen bij vollast.
« Reactie #3 Gepost op: do, 21 feb 2013, 13:00:57 »
Ohja en heb de deobus test gedaan om te checken op valse lucht, dat is allemaal oke. Ook is de carb uit mekaar geweest en heb ik de boel even goed schoongemaakt, nieuw luchtfilter erin..
Ik weet het niet... -dunno-
'83 GT, das macht spaß!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Inhouden/haperen bij vollast.
« Reactie #4 Gepost op: do, 21 feb 2013, 13:09:49 »
Lijkt me toch in de carb te zitten, tweede trap? Is nog de originele 2E3-carb? Niet de meest probleemloze...
Je ontsteking staat wel helemaal goed afgesteld, incl vervroeging e.d.?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Inhouden/haperen bij vollast.
« Reactie #5 Gepost op: do, 21 feb 2013, 14:32:54 »
Jep, is de originele.. Ik heb electronische ontsteking.. GK he -thumbsup-
Maar wat is tweede trap? Heb gewoon geen verstand van carburateurs..
'83 GT, das macht spaß!

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Inhouden/haperen bij vollast.
« Reactie #6 Gepost op: do, 21 feb 2013, 14:48:31 »
Komt er wel genoeg benzine?
Is het brandstoffilter schoon? Evt met perslucht ff de aanvoerleiding doorblazen.
Ik zou daar mee beginnen, dan pas moeilijk denken  -klus-
-Binnendoor is nooit om-

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Inhouden/haperen bij vollast.
« Reactie #7 Gepost op: do, 21 feb 2013, 14:51:10 »
Ik heb een mechanische pomp op het blok zitten.. Slang tussen opvoerpomp en reservoir bij de pierburg los gehad, en gestrart. Dan sputtert er naar mijn idee voldoende benzine uit!
'83 GT, das macht spaß!

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Inhouden/haperen bij vollast.
« Reactie #8 Gepost op: do, 21 feb 2013, 15:01:14 »
Dat is maar kortstondig, de problemen komen altijd als er meer flow gevraagd wordt.
Ff de boel controleren....
-Binnendoor is nooit om-

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Inhouden/haperen bij vollast.
« Reactie #9 Gepost op: do, 21 feb 2013, 15:03:31 »
Doorblazen met de compressor dus? Gewoon slang eraf, en terug blazen de tank in? En hoe check ik precies of ie genoeg brandstof geeft?
'83 GT, das macht spaß!

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Inhouden/haperen bij vollast.
« Reactie #10 Gepost op: do, 21 feb 2013, 15:24:33 »
Ja ff terugblazen, ff je tankdop eraf halen als je dat doet.
Maak ook je brandstoffilter schoon of vervang hem.

Neem de aanvoerleiding van je pomp los vanaf daar terug blazen.
NIET de volle druk op je pompje zetten!
« Laatst bewerkt op: do, 21 feb 2013, 15:29:20 door Zoeff »
-Binnendoor is nooit om-

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Inhouden/haperen bij vollast.
« Reactie #11 Gepost op: do, 21 feb 2013, 15:25:13 »
Dan  -sturen- en kijken wat i doet -thumbsup-
-Binnendoor is nooit om-

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Inhouden/haperen bij vollast.
« Reactie #12 Gepost op: do, 21 feb 2013, 15:33:03 »
Yes! Ga ik proberen!
Brandstoffilter is net vervangen.. (grote beurt)
'83 GT, das macht spaß!