Auteur Topic: Polo G40 zwevend stationair, tikkende klepen update !  (gelezen 804 keer)

Offline djn111

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
Polo G40 zwevend stationair, tikkende klepen update !
« Gepost op: di, 16 apr 2013, 22:56:54 »
Hallo,

Ik ben vandaag wezen kijken bij het afbouwproject op Marktplaats.

De auto ziet er niet slecht uit maar ik heb de volgende vragen aangaande het G40 blok.

Starten geen probleem, maar aan het begin erg onrustig, als de motor een maal warm is loopt ie een stuk beter. Maar het stationair toerental is erg moeilijk af te regelen en zweeft rond de 2000 toeren en dan zeg maar van 1800 tot 2200, dat is op dit moment, maar een vorige kijker heeft aan de stationair stel schroef gedraaid, dus het effect kan ook lager uitvallen. Verder pakt de motor wel goed op. Kon geen proefrit maken, want de auto is geschorst.

Mijn gevoel zegt valse lucht. Of iets met het gasklep huis, suggesties en ideeën zijn welkom. Of zou ook dit aan die blauwe temp sensor kunnen liggen ?

bougies, distributie e.d. zijn vervangen.

De G-lader is stil, maar ik hoor wel de kleppen, wat zou dat kunnen zijn, de hydrostoters die op zijn. Het blok heeft ongeveer 170.00 gelopen.

Ik zit er aan te denken om de auto aan te schaffen lijkt me erg leuk een g40.

Iedereen alvast bedankt voor een reactie.

DJN
« Laatst bewerkt op: za, 20 apr 2013, 17:17:35 door djn111 »

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Polo G40 zwevend stationair, tikkende klepen
« Reactie #1 Gepost op: di, 16 apr 2013, 22:59:29 »
volgende keer bus remreiniger, deo meenemen en testen voor valse lucht.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Polo G40 zwevend stationair, tikkende klepen
« Reactie #2 Gepost op: di, 16 apr 2013, 23:14:37 »
dat is die op marktplaats of niet? Hou er wel rekening mee dat je met die auto volgens mij nog naar de rdw moet om de motor op kenteken te zetten. Opzich niet een heel groot probleem, komt eigenlijk neer op een apk en even wat geld af tikken(55 euro geloof ik?)

En stoters kan ook komen omdat hij een tijd stil heeft gestaan, dan lopen ze leeg en kunnen ze eerst wel even wat lawaai geven. Maar het kan ook zijn dat de olie te dik is of niet vaak genoeg vervangen en dat het daarom niet goed de stoters meer in kan komen.

Offline djn111

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
Re: Polo G40 zwevend stationair, tikkende klepen
« Reactie #3 Gepost op: di, 16 apr 2013, 23:28:38 »
Hoi,

Ja die van Marktplaats.

Begrijp ik het goed dat ie dus eerst naar de RDW moet, om de G40 op kenteken te laten zetten, dan nog gewone APK, en dan legaal de weg op.

Remreiniger ? begrijp ik het goed spuiten en kijken of het ergens verdwijnt ?

En ja de motor heeft een tijdje stil gestaan, dus misschien valt het tikken na verloop van tijd mee, dat zou dan mazzel zijn.

Bedankt voor de reacties :-)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Polo G40 zwevend stationair, tikkende klepen
« Reactie #4 Gepost op: wo, 17 apr 2013, 07:26:48 »
Remmenreiniger bij slangen spuiten die met het inlaattraject te maken hebben. Veranderende motorloop is indicatie van lekkage in inlaatraject (Valse lucht)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo G40 zwevend stationair, tikkende klepen
« Reactie #5 Gepost op: wo, 17 apr 2013, 08:51:43 »
Vraag of de verkoper de herkomst van de motor kan documenteren, dat gaat de RDW jou ook vragen nl.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline djn111

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
Re: Polo G40 zwevend stationair, tikkende klepen
« Reactie #6 Gepost op: wo, 17 apr 2013, 09:07:37 »
Hoi,

De herkomst van de motor is geen enkel probleem, is van een originele G40 waar het chassis van door midden was. De oude papieren en het type plaatjes etc. zijn er nog volgens mij.

DJN

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Polo G40 zwevend stationair, tikkende klepen
« Reactie #7 Gepost op: wo, 17 apr 2013, 09:31:46 »
Tikken van de kleppen: zijn het niet de injectoren die je hoort?

Offline djn111

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
Re: Polo G40 zwevend stationair, tikkende klepen
« Reactie #8 Gepost op: wo, 17 apr 2013, 14:03:54 »
Hoi,

De injectors, h'm ik hoor het vooral bij stationair, daarna valt het niet echt meer op, hoewel het met meer toeren juist harder zou moeten worden, voor de volgende keer - ik denk aanstaand weekeinde - een stukje buis meenemen en eens op het kleppendeksel zetten, dan moet het eenvoudiger te onderscheiden zijn. Bedankt voor de tip  -thumbsup-
,
Dan ook een bus remreiniger mee, zijn er nog meer tips om eens te kijken of het allemaal een beetje te doen is om in orde te krijgen ?

Ik las het verhaal over de tweede schuif wel of niet open dicht, ik kon eigenlijk niet helemaal uitmaken welke slangetje dicht gedrukt moet worden.

En voor de duidelijkheid ik heb totaal geen ervaring met G40 motoren, een volvo B18 begrijp ik een stuk beter  :)

Ik heb me vooral ingelezen, hier op het forum, en op alle plaatsen waar ik info kon vinden  -thumbsup-

DJN

Offline djn111

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
Re: Polo G40 zwevend stationair, tikkende klepen update !
« Reactie #9 Gepost op: za, 20 apr 2013, 17:43:09 »
Hoi,

Iedereen bedankt voor de reacties, ben vandaag weer langs geweest, de auto is helemaal doorgenomen aan de hand van de APK lijst, uiteindelijk met twee drie dingen blijven zitten, een lampje van de kenteken plaat, ik had er nog maar een. De achter ruitenwisser is het slangetje van afgebroken, geen moeilijke reparatie eventueel Leentje buur van mijn polo. Mist achterlicht "gerepareerd" zat nog een normaal geen G40 lichthuis in zonder mistlicht achter, zwart rondje er uit, lampje er in werken. De voor mistlichten zijn nog niet gemonteerd, volgens mij mist de linkse. Maar wat er niet is hoeft ook niet te werken :-). twijfel nog aan de front verlichting die is nu blauw of zo, misschien voor de keuring wel even gewone lampen er in. En verder ziet alles er goed uit, geen scheurtjes in rubbers, riemen zijn goed, etc.

Ik had nog een twijfel de voorruit die heeft uiterst rechts bij de bijrijder een forse barst, misschien voor de zekerheid toch nog even een andere. En bij de achter schokdempers boven in zitten twee rubber, die zijn niet zo fris met , ik vroeg mij af of dat afkeur zou kunnen zijn ?

Dan tot slot het hele positieve, ik heb de G40 goed lopend gekregen, het was geen valse lucht maar een veeeeeeeeel te rijke afstelling. De CO pot stond op 1200 ohm , en als ik de overige fora, ik heb hier nog niet gevonden staat vast ergens, is een goede basis om mee te beginnen een waarde van rond de 550 ohm. Dus CO potmeter er uit gehaald, de multi-meter over pin 1 en 3 en 600 ohm ingesteld. Gelijk een wereld van verschil, veel rustiger en het zweven is ook weg. Toen rustig warm laten lopen in de tussen tijd nop wat APK punten nagelopen. Toen de blauwe temp sensor losgehaald, dan verandert gelijk het toerental, dat klop en is positief, en toen het toerental op 800 gezet, +/- op de toerenteller. De temp sensor weer aangesloten en jawel even corrigeren en de stationair is stabiel :-). De auto stinkt niet meer naar benzine, niet zog gek ik denk dat de helft zo onverbrand de uitlaat uit ging, en of terug de luchtslangen in de CO opnemer rook en was vochtig van de benzine.

Nog een poosje rustig laten draaien, temperatuur in de gaten gehouden, ook prima, fan slaat aan op tijd, motor uitgezet. Poosje laten afkoelen onderstel gecontroleerd wiellagers etc. Na een kop koffie van de eigenaar, die was ook blij verrast net als ik dat de motor weer zo goed liep, Nogmaals gestart, gelijk aanslaan, en rustig een beetje opwarmen, en het toerental komt precies terug waar ik die afgesteld had. Een ander probleem wat ook gelijk verholpen is, is het blijven hangen op 2000 toeren als je gas gegeven had, ook weg, bijna vol gas, gas los, keurig terug lopen naar 800 toeren :-) :-).
De uit stoot van Co is nu ook een stuk betere voor de leefomgeving, vermoed ik.
Voor het mooie zou het nog en keer precies na gesteld moeten worden op een CO meter. Maar het geeft de burger moet :-)

Tot slot Dennis super bedankt voor de injector tip, geluisterd met een stukje pijp op het kleppendeksel alleen mechanisch geruis geen getik, dus je had 200% gelijk ik hoorde de injectoren.

Voor 99% beslist om de polo aan te schaffen, een fijne dagelijks auto van te maken  -sturen-.

Als het zover is/komt zal in voorstellen een paar foto's plaatsen. En vertellen hoe en wat.

DJN

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Polo G40 zwevend stationair, tikkende klepen update !
« Reactie #10 Gepost op: za, 20 apr 2013, 19:14:03 »
ruitensproeier achter is geen apk punt, en die rubbers van de achterschokbreker ook niet als het goed is. En die lampen moeten als je er een a4tje voor houd op het a4tjes wit of geel licht uitstralen, anders is het apk afkeur.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo G40 zwevend stationair, tikkende klepen update !
« Reactie #11 Gepost op: za, 20 apr 2013, 19:15:23 »
 -thumbsup-
Ik weet denk ik wie ik meevraag naar m'n volgende aankoop... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!