Hoi,
Iedereen bedankt voor de reacties, ben vandaag weer langs geweest, de auto is helemaal doorgenomen aan de hand van de APK lijst, uiteindelijk met twee drie dingen blijven zitten, een lampje van de kenteken plaat, ik had er nog maar een. De achter ruitenwisser is het slangetje van afgebroken, geen moeilijke reparatie eventueel Leentje buur van mijn polo. Mist achterlicht "gerepareerd" zat nog een normaal geen G40 lichthuis in zonder mistlicht achter, zwart rondje er uit, lampje er in werken. De voor mistlichten zijn nog niet gemonteerd, volgens mij mist de linkse. Maar wat er niet is hoeft ook niet te werken :-). twijfel nog aan de front verlichting die is nu blauw of zo, misschien voor de keuring wel even gewone lampen er in. En verder ziet alles er goed uit, geen scheurtjes in rubbers, riemen zijn goed, etc.
Ik had nog een twijfel de voorruit die heeft uiterst rechts bij de bijrijder een forse barst, misschien voor de zekerheid toch nog even een andere. En bij de achter schokdempers boven in zitten twee rubber, die zijn niet zo fris met , ik vroeg mij af of dat afkeur zou kunnen zijn ?
Dan tot slot het hele positieve, ik heb de G40 goed lopend gekregen, het was geen valse lucht maar een veeeeeeeeel te rijke afstelling. De CO pot stond op 1200 ohm , en als ik de overige fora, ik heb hier nog niet gevonden staat vast ergens, is een goede basis om mee te beginnen een waarde van rond de 550 ohm. Dus CO potmeter er uit gehaald, de multi-meter over pin 1 en 3 en 600 ohm ingesteld. Gelijk een wereld van verschil, veel rustiger en het zweven is ook weg. Toen rustig warm laten lopen in de tussen tijd nop wat APK punten nagelopen. Toen de blauwe temp sensor losgehaald, dan verandert gelijk het toerental, dat klop en is positief, en toen het toerental op 800 gezet, +/- op de toerenteller. De temp sensor weer aangesloten en jawel even corrigeren en de stationair is stabiel :-). De auto stinkt niet meer naar benzine, niet zog gek ik denk dat de helft zo onverbrand de uitlaat uit ging, en of terug de luchtslangen in de CO opnemer rook en was vochtig van de benzine.
Nog een poosje rustig laten draaien, temperatuur in de gaten gehouden, ook prima, fan slaat aan op tijd, motor uitgezet. Poosje laten afkoelen onderstel gecontroleerd wiellagers etc. Na een kop koffie van de eigenaar, die was ook blij verrast net als ik dat de motor weer zo goed liep, Nogmaals gestart, gelijk aanslaan, en rustig een beetje opwarmen, en het toerental komt precies terug waar ik die afgesteld had. Een ander probleem wat ook gelijk verholpen is, is het blijven hangen op 2000 toeren als je gas gegeven had, ook weg, bijna vol gas, gas los, keurig terug lopen naar 800 toeren :-) :-).
De uit stoot van Co is nu ook een stuk betere voor de leefomgeving, vermoed ik.
Voor het mooie zou het nog en keer precies na gesteld moeten worden op een CO meter. Maar het geeft de burger moet :-)
Tot slot Dennis super bedankt voor de injector tip, geluisterd met een stukje pijp op het kleppendeksel alleen mechanisch geruis geen getik, dus je had 200% gelijk ik hoorde de injectoren.
Voor 99% beslist om de polo aan te schaffen, een fijne dagelijks auto van te maken
![sturen -sturen-](http://www.g40.nl/smf/Smileys/86c/sturen.gif)
.
Als het zover is/komt zal in voorstellen een paar foto's plaatsen. En vertellen hoe en wat.
DJN