Auteur Topic: homokineet kapot?  (gelezen 2857 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: homokineet kapot?
« Reactie #15 Gepost op: ma, 30 nov 2009, 17:37:24 »
Als je weet dat ze beide kanten dezelfde leefdtijd hebben:
beide vervangen => problem solved  -dj-

ik wil geen onnodige kosten aan deze auto hebben. Ik vervang alleen wat kapot is.  -thumbsup- Een homokineet kost nieuw 100,-. Die steek ik op het moment liever in een spaarpotje voor een bruiloft ;)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: homokineet kapot?
« Reactie #16 Gepost op: ma, 30 nov 2009, 17:42:49 »
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?p=1206747&highlight=&sid=d8fa43e44cd20fe220139eafc8b48b53

dunno

Tja, het blijft wel een feit dat er bij een bocht rechtsom WEL geluid is en bij een bocht linksom niet... -dunno- Dan heeft dat blijkbaar wel te maken met welke homokineet kapot is, ik kan daar geen andere reden voor verzinnen. De belasting is verschillend, maar elke keer gelijk. Daar moet toch een verband tussen zitten??
Versleten homokineet = slijtbanen waar de kogels over moeten rollen. Dat geeft het 'knoep' geluid.

Genoeg theoretisch gelul  :), ik duik a.s. zaterdag eens onder de auto (misschien deze week op een avond op de brug, maar dat weet ik nog niet zeker..) om te kijken waar het probleem zit. Ik heb geen vette bende, de stofhoezen zien er ook nog goed uit.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: homokineet kapot?
« Reactie #17 Gepost op: ma, 30 nov 2009, 17:44:27 »
 aargh.gif zoveel? -gert-
Oke, nou ben ik wel niet op de hoogte van prijzen voor een citroen,
maar ook daar is toch wel wat goedkopers voor te vinden?
Franse ebay? (roep ook maar wat)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: homokineet kapot?
« Reactie #18 Gepost op: ma, 30 nov 2009, 17:47:56 »
Zelfs via de Duitse ebay is er wel iets te krijgen voor deze hokken, maar dan heb je ATEC, en kost het zonder Versand nog steeds 30,- per kant. Een Polo homokineet van GKN kost je ook snel 100,- via de reguliere kanalen (Brezan/dealer)

Broertje gaf net al aan, als je de auto op de brug zet merk je vaak wel aan welke kant het zit. Wiel volledig indraaien en ronddraaien.. dat gaan we dan eerst maar eens doen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: homokineet kapot?
« Reactie #19 Gepost op: ma, 30 nov 2009, 18:06:33 »
@ martijn,

`t mag niet veel kosten toch?
Zal ik morgen ff op m`n werk vragen hebben nog een 1.8 met halve Db riem en kromme kleppen op de "tuin" staan. volgens mij zijn die assen nog goed.
Oo=o=oO

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: homokineet kapot?
« Reactie #20 Gepost op: ma, 30 nov 2009, 20:30:49 »
moment liever in een spaarpotje voor een bruiloft ;)

Vertel vertel!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: homokineet kapot?
« Reactie #21 Gepost op: di, 01 dec 2009, 09:09:45 »
@ martijn,

`t mag niet veel kosten toch?
Zal ik morgen ff op m`n werk vragen hebben nog een 1.8 met halve Db riem en kromme kleppen op de "tuin" staan. volgens mij zijn die assen nog goed.


 -uitlachen- een halve DB en kromme kleppen klinkt erg lekker :)


UPDEET:

Gisteravond met mijn domme kop toch maar eens onder de auto gekropen met een zaklamp.. -gert- Rechts; hoes netjes, alles droog
Links, hoes LIJKT netjes, wel wat vet aan de binnenkant van de velg, maar dat lijkt er al tijden te zitten. Hoes zit met tie-wraps vast..

HEE -klus- -dj-

Op de grote kant (wielzijde) mist een klem, a.k.a. de hoes zit daar helemaal niet vast, maar wel over het lagerhuis geschoven. Hoesje opzij schuiven = vrij schone homomkineet, met te weinig vet.

Tja, wat doe je dan? dan ga je zonder krik, met een zaklamp en wat tie-wraps aan het beunen.. Potje MoS2 vet er bij en smeren maar.  -klus- Kom je weer binnen, zit heel de mouw van het net nieuwe overhemd onder het homokinetenvet :D


Blijkbaar is het toch volgens de wet van GekkeGerrit ; geluid hoor je rechts, je gevoel zegt ook rechts, als je er over na gaat denken kom je ook bij rechts, maar het is TOCH links -uitlachen-


@Steilheck; 20-08-2010 heb ik een feestje waar ik in ieder geval een pak bij aan moet :D
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.895
  • Geslacht: Man
Re: homokineet kapot?
« Reactie #22 Gepost op: di, 01 dec 2009, 09:57:09 »
mooi dat het weer opgelost is.
en zorg er voor als je dat feestje hebt, dat je geen homokinetenvet aan je mou van je pak krijgt  :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: homokineet kapot?
« Reactie #23 Gepost op: di, 01 dec 2009, 10:03:53 »
idd mooi dat ie weer vet heeft.

Is `t je linker, of rechtermouw?  -gert-
Heeft `t toch nog weer geld gekost
Oo=o=oO

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: homokineet kapot?
« Reactie #24 Gepost op: di, 01 dec 2009, 10:14:06 »
Ik ga iig niet met de ZX als trouwauto :D

Mijn rechter  -uitlachen- mouw is weer schoon, even flink met Dasty in de weer en nog snelwasje in de machine en het is weer schoon. Ik had nog wel een overall aan gedaan, maar dat mocht niet baten :)



Maar om even Ontopic te blijven;

De tijd zal 't  leren of het genokkel nu weg is. Mocht het over zijn, dan is dus wel de linker homokineet geweest -dj- -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: homokineet kapot?
« Reactie #25 Gepost op: za, 05 dec 2009, 00:29:54 »
is heel simpel de reden waarom bocht rechtsom geeft de grootste aslast op het linkerwiel en ook de grootste trekkracht, hierdoor dus ook de grootste kracht op de linker homokineet . stuur je linksom dan verhuist het verhaal naar de rechterkant . theoretisch zitten jullie er echt naast .

geeft niks ,het probleem is gevonden  -thumbsup- ook al is het een stinkfransoos  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .