Auteur Topic: Piep....waterpomp geprobeerd...piep piep...niet gelukt  (gelezen 645 keer)

Offline Galloway

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Geslacht: Man
  • crazy polo 2f coupe bezitter
Piep....waterpomp geprobeerd...piep piep...niet gelukt
« Gepost op: vr, 05 mrt 2010, 23:24:01 »
Vandaag vol goede moed begonnen met het uitbouwen van de waterpomp. Althans dat dacht ik..........
Nadat ik alle boutjes had verwijderd van de binnenste beschermkap kreeg ik deze niet opzij geschoven, de twee delen kwamen niet los.
Ook nog de nokkenas poelie proberen los te halen zonder een lucht tol. Niet gelukt........Dan maar weer alles in elkaar en naar de garage.
Tijdens het starten liep de motor hoog stationair en tijdens het rijden hield de motor zo nu en dan in. Bij de garage aangekomen,motor uitgezet en later weer proberen te starten. In eerste instantie deed de motor niks, na een paar minuten wachten floepte de motor met veel sputteren aan en kon ik met moeite de auto parkeren om de auto achter te laten bij de garage. Balen, balen en nog eens balen. Waarschijnlijk met het losmaken van de distributieriem, om de nokkenas poelie los te maken, een paar tanden verschoven oftewel de timing is niet meer in orde.

Heeft iemand enig idee wat ik allemaal fout heb gedaan.
En kan er veel schade zijn ontstaan tijdens een rit van 2 km met een verkeerde timing?
 -boehoe- -boehoe- -boehoe-

Ehh, ik heb een Polo 2f coupe met een 1.3 NZ motor.

« Laatst bewerkt op: vr, 05 mrt 2010, 23:25:37 door Galloway »
USUS MAGISTER EST OPTIMUS
(Ervaring is de beste leermeester)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Piep....waterpomp geprobeerd...piep piep...niet gelukt
« Reactie #1 Gepost op: za, 06 mrt 2010, 16:55:14 »
als je de motorsteun bout loshaalt en je plaatst een krik met een houten plaatje onder je carter ................

en als je nu eerst met een hamer hard op de nokkenas bout slaat , vaak gaat deze dan redelijk makkelijk los .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Galloway

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Geslacht: Man
  • crazy polo 2f coupe bezitter
Re: Piep....waterpomp geprobeerd...piep piep...niet gelukt
« Reactie #2 Gepost op: za, 06 mrt 2010, 20:07:20 »
als je de motorsteun bout loshaalt en je plaatst een krik met een houten plaatje onder je carter ................

en als je nu eerst met een hamer hard op de nokkenas bout slaat , vaak gaat deze dan redelijk makkelijk los .

Motorsteun loshalen om beter bij de waterpomp te komen?

Nokkenas zal ik eens proberen en misschien vind ik wel een goedkope luchtsleutel.

THX
USUS MAGISTER EST OPTIMUS
(Ervaring is de beste leermeester)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Piep....waterpomp geprobeerd...piep piep...niet gelukt
« Reactie #3 Gepost op: za, 06 mrt 2010, 20:12:02 »
ja dan krik je het blok iets op zodat je meer ruimte krijgt om bij de waterpomp te komen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .