Auteur Topic: afstandje rijden met probleempke  (gelezen 798 keer)

Offline krikke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
afstandje rijden met probleempke
« Gepost op: do, 24 jun 2010, 00:21:26 »
Hoi,

Ik ben krikke, en mijn polo 86c steilheck (1.3 benzine, motorcode 2G) lekt olie.
De olie komt langs de koppakking boven de alternator naar buiten.
Is het te betrouwen van +/- 200 km's te rijden aan een stuk (van Zoersel naar Butgenbach)?
En dat zonder in panne te vallen onderweg?

De lekkage is niet zoooo heel erg, ik heb een 800 km's geleden een onderhoud gegeven en nog niet moeten bijvullen ....
 
Let wel de 200 km's zijn wel enkel, dan nog eens terug ook liefst!

Is dat te doen? Het grootste deel is autostrade, dit wil zeggen +/- 120 km/h

En met 3 passagiers maximum.

Grtz, krikke!
Liever een ster in m'n voorruit dan een ster op m'n motorkap!

Offline krikke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: afstandje rijden met probleempke
« Reactie #1 Gepost op: do, 24 jun 2010, 01:23:41 »
Natuurlijk die koppakking vliegt er niet zomaar helemaal uit. Neem een flesje olie mee en controleer het oliepeil op de eindbestemmingen.
Suc6
sowiso, maar het is te doen?
Liever een ster in m'n voorruit dan een ster op m'n motorkap!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: afstandje rijden met probleempke
« Reactie #2 Gepost op: do, 24 jun 2010, 08:15:52 »
Zolang je geef foto's hebt van de bende onder de kap, is het moeilijk te zeggen: Ik heb al eens motortjes gezien waarbij er provisorisch een stuk hout was geklemt om de grootste oliestroom tegen te houden, en de eigenaar vond het nog wel meevallen..  -gert- -gert-  Anderen doen de auto naar de sloop als er een drupje olie op de oprit valt  -gert- -gert-

Normaliter is een beetje zwetende koppakking niet zo'n ramp, tenzij de dynamo he-le-maal doorweekt is: Vind de dynamo niet lekker.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline vwinfo

  • L86C-0147
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.739
  • Geslacht: Man
  • Robert-Paul Dijkhuis
Re: afstandje rijden met probleempke
« Reactie #3 Gepost op: do, 24 jun 2010, 09:53:27 »
Normaliter is een beetje zwetende koppakking niet zo'n ramp, tenzij de dynamo he-le-maal doorweekt is: Vind de dynamo niet lekker.
Afdek kapje overheen maken -thumbsup-

Offline krikke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: afstandje rijden met probleempke
« Reactie #4 Gepost op: zo, 27 jun 2010, 23:59:18 »
Foto's zijn er.
zo zie je goed dat het echt wel héél duidelijk de koppakking is...

Zeg, en wanneer verbruik ik het minste liters benzine:
- ik rijd tegen 140 km/h naar daar (want dan ben ik er sneller, en heeft de polo minder lang aan het rijden geweest)
- of ik rijd tegen 120 km/h naar daar, dan doe ik er iets langer over, maar maakt de motor minder toeren.

Iemand die dit kan zeggen?











Bovenkant alternator:






Beetje onderkant alternator:











Helemaal onderkant alternator:



















Liever een ster in m'n voorruit dan een ster op m'n motorkap!

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: afstandje rijden met probleempke
« Reactie #5 Gepost op: ma, 28 jun 2010, 00:58:17 »
Ik zou voor optie twee gaan, gewoon 120 karren. De motor heeft beide keren evenveel rondjes te draaien. Alleen is bij 140 de temperatuur hoger, neemt ie meer benzine, en heb je kans fanmail van justitie te krijgen.
Maar `t zou geen overbodige luxe zijn om er toch eens een andere koppakking tussen te zetten.
Oo=o=oO

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: afstandje rijden met probleempke
« Reactie #6 Gepost op: ma, 28 jun 2010, 08:51:57 »
" Hoe harder ik rij, hoe korter ik vervuil ", was getekend: Patrick Kluivert.

Maar goed: 110 a 120 per uur; lijkt mij nog wel te doen: Ja, is nat, dus vervangen is echt wel nodig, maar je kunt er nog gewoon mee rijden lijkt me.  

*toevoeging: Alleen mee blijven rijden als je een hekel hebt aan motorrijders*
« Laatst bewerkt op: ma, 28 jun 2010, 12:46:20 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: afstandje rijden met probleempke
« Reactie #7 Gepost op: ma, 28 jun 2010, 11:26:42 »
Mijn witte classic zag er ook zo uit, lekte waarschijnlijk nog erger maar heb er zonder problemen nog 1 jaar mee gereden. Hij was gekocht als sloper maar kwam zonder problemen door de apk, vlak voor de keuring hele blok afgespoten en minimaal olie er op zodat tijdens de keuring de lekkage niet opviel.
Maar omdat hij zo rot was niet nogmaals laten keuren.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: afstandje rijden met probleempke
« Reactie #8 Gepost op: ma, 28 jun 2010, 13:14:50 »
Vind 't nog wel meevallen: heb welles een dynamo gezien die smeriger was.....
Zolang 't er nog niet uitspuit, genoeg olie in 't carter en genoeg oliedruk: karren.
Juist hoge toerentallen vermijden: draait de oliepomp ook minder hard.
En verse koppakking + kopbouten bestellen en puur vrije uurtjes inplannen -klus-

Offline blikke74

  • Non-Register lid
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
  • all polo's build by lowbudget team nomoney
Re: afstandje rijden met probleempke
« Reactie #9 Gepost op: zo, 04 jul 2010, 23:02:36 »
rekening houdend met buitentemperatuur valt da nog mee.
gewoon rustig rijden en ni te gek doen .beetje zweten kan geen kwaad.ik heb er al gezien waarbij het gewoon eruit liep.links onder zit er een rubberke da hard is geworden.gewoon nieuw joint-culasse steken.kost oek niks.