Auteur Topic: Geklapper links voor  (gelezen 1038 keer)

Offline Polomeisje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Vrouw
    • www.vwpolo.nl
Geklapper links voor
« Gepost op: vr, 05 mei 2006, 20:28:53 »
Hoi, ik heb een probleem.

Sinds vorige week hoor ik geklapper van onder de motorkap.
Het komt van links voor en ik hoor het alleen bij klinkerweggetjes, drempels en kuilen.
Omdat ik in het weekend een flink stuk moest rijden heb ik even bij de Porschedealer gevraagd of ze wisten wat het was. Een monteur heeft een stukje gereden en dacht dat het iets met de ophanging was of een kogel.
Ze hadden daar geen goede brug om verder te kijken, dus ik maar een afspraak gemaakt bij de VW-dealer. (Ze hadden een kortingsactie, die inmiddels zomaar weer was afgeschaft, vandaar.)
Die belden na een half uurtje dat ze het gevonden hadden:
De lagers boven op de dempers waren kapot. En de schokdempers waren ook lek.
Dat leek me vreemd, omdat ze er nog maar 1,5 jaar onder zitten en omdat ik dat van de week nog getest had met indrukken: ze deinden totaal niet na, goed stug dus.
Ze wilden alles wel vervangen. Ik zei dat ze dat waarschijnlijk helemaal niet konden, omdat ze geen goede schokdempers hadden.
"Hoezo dan?"
"Nou, de auto is verlaagd, dus er moeten verkorte dempers onder."
"O, is de auto verlaagd...?"

 -gert-
Daar begon mijn twijfel.
Vandaag de auto opgehaald. Volgens die man was het ergste nu over, maar wat er nog aan geluid in zat kwam door speling ergens in de schokdempers.
Ik was het terrein nog niet af of ik hoorde het al: het was nog hetzelfde.  
Ik dus in de achteruit en gemeld dat het geluid nog precies hetzelfde was, er was zeker niks verbeterd.
"Ja, maar we mochten de schokdempers niet vervangen. Wat je nu hoort zit in de schokdempers."
Ik had dus gevraagd om dat geklapper eruit te halen en ik krijg een rekening van 264 euro (+ 30 euro benzine voor de leenauto, yeah right; 1:6,9) en ik zit met geklapper dat bij nader inzien zelfs erger is geworden.   -boehoe-

Nu de vraag:
Wie weet wat dit kan zijn?

De verlaging is trouwens gedaan met een setje van Weitec en is 60 mm.
Mocht het toch in de dempers zitten, dan probeer ik het met de garantie te regelen.
Polomeisje. Wie anders?

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Geklapper links voor
« Reactie #1 Gepost op: vr, 05 mei 2006, 22:28:18 »
Zit de onderste moer, die je toplager vast zet, wel goed vast. Als die los zit hoor je dat bij elke veerbeweging.
Op de foto nummer 25
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
Geklapper links voor
« Reactie #2 Gepost op: za, 06 mei 2006, 21:59:37 »
controleer ook je antirammel clipjes bij je remblokken!

als die ontbreken krijg je ook iritant gerammel!
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Geklapper links voor
« Reactie #3 Gepost op: za, 06 mei 2006, 23:57:21 »
Hoi, ik heb een probleem.

Ik had dus gevraagd om dat geklapper eruit te halen en ik krijg een rekening van 264 euro (+ 30 euro benzine voor de leenauto, yeah right; 1:6,9) en ik zit met geklapper dat bij nader inzien zelfs erger is geworden.   -boehoe-

Sowieso natuurlijk een klacht indienen bij de importeur/BOVAG ?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Polomeisje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Vrouw
    • www.vwpolo.nl
Geklapper links voor
« Reactie #4 Gepost op: ma, 08 mei 2006, 23:32:40 »
Ok, het euvel is gevonden.
Vanmorgen naar een andere garage geweest en die hadden gelukkig direct tijd voor me.
Het leek even die moer te zijn die Marcel 86c noemt, omdat die minder windingen boven de moer over had dan aan de rechterkant, maar het bleek toch iets anders te zijn.

Bij het uit elkaar halen van de veerpoot bleek dat de borgmoer niet goed vast zat. De schokdemper zat hierdoor dus niet goed ingeklemd en rammelde wat.

Daarna is nog getest of de schokdemper lek was. Er zat wel wat vocht op, maar toen dat eraf geveegd was en hij een paar keer ingedrukt was, kwam er niets uit. Niet lek dus.

Woensdag wil ik terug naar de VW-dealer om verhaal te halen.
Ik hoop dat ik wat terug krijg, maar ik gok dat het niet veel zal zijn. Ik wil in elk geval de 40 euro van vanmorgen terug en de 38 euro voor de diagnosestelling, die fout bleek.

Heeft het zin om een klacht in te dienen bij PON of BOVAG?
Ik kijk eerst wel even hoe het woensdag gaat, dan kan ik daarna eventueel nog een klacht indienen.



Polomeisje. Wie anders?

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Geklapper links voor
« Reactie #5 Gepost op: di, 09 mei 2006, 13:35:15 »
Of het zin heeft, geen idee. Maar als je niks doet helpt het zeker niet. Ik denk wel dat de Bovag meer zin heeft om je verhaal aan te horen dan de Pon, die zullen de dealer in bescherming nemen vermoed ik...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Polomeisje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Vrouw
    • www.vwpolo.nl
Geklapper links voor
« Reactie #6 Gepost op: za, 13 mei 2006, 12:38:24 »
Woensdagmorgen ben ik dus terug geweest naar de dealer om verhaal te halen.
De man die mij eerder te woord had gestaan was een week op vakantie, maar had een collega ingelicht.
Die begon met: "Mijn collega had al verteld dat u terug zou komen."
Toen zei ik dat ik alleen terug zou komen als zij fout bleken te zitten.

Vervolgens beide rekeningen op tafel gelegd en uitgelegd wat het probleem geweest was en dat, als zij iets verder hadden gekeken, ze het zo gevonden hadden kunnen hebben. Zeker omdat ze de hele poot al uitgebouwd hadden.

Die man wilde nog steeds niet toegeven dat er niks mis was met de schokdempers, maar verder gaf hij toe dat ze fout zaten.
De gebruikelijke procedure is dan dat de klant gewoon het geld terug krijgt.
Ik bracht toen ter sprake dat ik ook teveel had betaald aan benzine voor de leenauto, omdat ie niet afgetankt was geweest toen ik hem meekreeg.

Ik kreeg uiteindelijk 275 euro terug.   :D

Hij vond het wel jammer dat ik naar een derde partij was gegaan, maar toen ik zei dat ik dat vrijdag had afgesproken met zijn collega was het goed. Zelf zou hij het anders hebben afgesproken.

Hij heeft nog uitgelegd hoe het was gegaan met de reparatie:
De monteur had de veerpoten uitgebouwd en gezien dat de lagers kapot waren. Nadat de lagers vervangen waren heeft hij ze er zo weer onder gezet, waarna bleek dat de rammel er nog steeds in zat.
Toen hebben ze er zo wat aan gevoeld en geconcludeerd dat het wel in de schokdemper zou zitten. En die mochten ze niet vervangen.
Ze hadden me dus sowieso terug verwacht, omdat ze kennelijk wel wisten dat ze fout zaten.

Ik ga verder geen klacht indienen bij de Bovag of Pon, omdat ze het zelf netjes hebben opgelost zo.
  -sturen-
Polomeisje. Wie anders?

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Geklapper links voor
« Reactie #7 Gepost op: za, 13 mei 2006, 14:45:36 »
Inderdaad netjes opgelost! Sommige dealers kennen dus WEL het woordje service  :D
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen