Auteur Topic: probleem met centrale vergrendeling.  (gelezen 975 keer)

Offline NR.9

  • Niels Koeman
  • Non-Register lid
  • Berichten: 107
  • Geslacht: Man
  • Niels
probleem met centrale vergrendeling.
« Gepost op: za, 24 nov 2007, 09:10:52 »
Ik heb een probleempje met de centrale vergrendeling.Er zit zo'n universeel setje in,wat achteraf is ingebouwd.
Maar dat geeft dus wat problemen.Een paar weken geleden heb ik bij de bestuurders deur al wat aangepast,omdat hij bij het openen en sluiten ergens tegen aan kwam.
Daardoor trok het motortje hem af en toe niet in het slot.
Maar nadat hij het een paar weken goed gedaan heeft,doet hij het nu helemaal niet meer.Je kan wel horen dat er iets gebeurd,maar hij gaat niet op slot.Het lijkt wel of het motortje niet genoeg kracht meer heeft.
Is dit gewoon een kwestie van even een nieuw setje monteren,of kan dit een andere oorzaak hebben?Iemand hier ervaring mee?
Ik wil dit graag zo snel mogelijk repareren.Met de sleutel kan ik de deur ook niet op slot draaien,dus nu staat hij al een week of twee niet afgesloten voor de deur,of op het industrieterein.Geen lekker idee dus.
« Laatst bewerkt op: za, 24 nov 2007, 09:23:21 door NR.9 »

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: probleem met centrale vergrendeling.
« Reactie #1 Gepost op: za, 24 nov 2007, 10:39:47 »
Kijk ff naar het blokje dat het motortje met je deurstang bediend.
die kan wel eens los zitten.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: probleem met centrale vergrendeling.
« Reactie #2 Gepost op: za, 24 nov 2007, 12:19:11 »
bij mij was het precies hetzelfde probleem.. kwam klem te zitten tegen het raam.

Doordat ik stug bleef doorgaan, is 1 van de motoren uitelkaar geploft.

Motortje bewoog, maar de uitzetter werd niet meer omhoog gedrukt... 
Enige optie bij mij was het vervangen van het motortje in zijn geheel..

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: probleem met centrale vergrendeling.
« Reactie #3 Gepost op: za, 24 nov 2007, 12:52:08 »
Ik zou de stangetjes even los halen en dan kijken wat het motortje doet. Die setjes zijn niet duur dus vernieuwen kan ook geen kwaad.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline NR.9

  • Niels Koeman
  • Non-Register lid
  • Berichten: 107
  • Geslacht: Man
  • Niels
Re: probleem met centrale vergrendeling.
« Reactie #4 Gepost op: za, 24 nov 2007, 15:31:04 »
Probleem opgelost.Ik heb er een nieuw motortje in gezet.Hij was denk ik gewoon op.Na een beetje rommelen deed hij het wel,maar veel kracht zat er niet meer in.En hij maakte een raar geluid als hij open ging.Gelukkig kon ik een los motortje kopen voor 15 euro.Ik was al bang dat ze alleen als complete set verkocht werden.
Ik heb meteen bij de dealer even een nieuwe schakelaar voor de binnenverlichting gehaald,en nieuwe kentekenplaat verlichting besteld,want die zijn ook helemaal verrot.Kentekenplaatverlichting kost 22 euro.Op zich niet duur,maar best veel,als je bedenkt dat je via ebay voor 19,50 een setje nieuwe remschijven met remblokken koopt -gert-.Ik heb alleen een klein probleempje met de schakelaar voor de binnenverlichting.Die is zo verrot,dat ik de schroef met geen mogelijkheid los krijg.dat wordt uitboren denk ik.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: probleem met centrale vergrendeling.
« Reactie #5 Gepost op: za, 24 nov 2007, 15:36:22 »
Tip. Deuschakelaar van een audi 80 nemen deze hebben dezelfde maat maar hebben er een rubbertje overheen zitten. Rubberjes gaan vaak ook stuk en dan komt er ook weerf vocht achter waardoor hij ook gaat verrotten.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline NR.9

  • Niels Koeman
  • Non-Register lid
  • Berichten: 107
  • Geslacht: Man
  • Niels
Re: probleem met centrale vergrendeling.
« Reactie #6 Gepost op: za, 24 nov 2007, 16:07:06 »
Te laat,hij zit al.Maar alles zit in een dikke laag white grease,dus dat zit wel goed.En er zat dus al een audi schakelaar in,want over de oude zat inderdaad een rubbertje.Dat verklaart wel waarom we niet dezelfde konden vinden.Weet je ook waarom er twee aansluitingen achter op de stekker zitten?Er gaat tenslotte maar één draad heen -dunno-.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: probleem met centrale vergrendeling.
« Reactie #7 Gepost op: za, 24 nov 2007, 16:10:48 »
Ik heb ze toen ook idd van een audi 80 gekocht. Een audi zal ongetwijveld ook meerdere opties hebben betreft de deurschakelaar.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline NR.9

  • Niels Koeman
  • Non-Register lid
  • Berichten: 107
  • Geslacht: Man
  • Niels
Re: probleem met centrale vergrendeling.
« Reactie #8 Gepost op: za, 24 nov 2007, 16:18:37 »
Ik bedoelde meer dat de oude van audi was.Deze heeft geen rubbertje er overheen.Dit is gewoon een orginele schakelaar.Maar omdat ik niet wist dat de oude van audi was,konden we niet zo'n zelfde vinden.
Maar hoe gaat het met je nieuwe project?