Auteur Topic: decompression plate  (gelezen 629 keer)

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
decompression plate
« Gepost op: di, 16 mrt 2010, 22:11:01 »
ik las dus op internet over deze manier van verlagen van de compressie de decompression plate en die moet er zo uit zien


dit plaatje is random van internet dus niet specifiek van een polo waar die wel van is zou ik ook niet weten.

maar goed wat zon ding moet doen dat begrijp ik. ben ook even verder wezen zoeken op de ene site/forum zeggen ze 2 koppakkingen gebruiken op een andere site/forum hebben ze het weer over 1 pakking en vloeibare pakking aan de andere kant. mijn vraag zijn deze dingen betrouwbaar? en misschien iemand met ervaring of meer info? zag wel dat ze bij veel turbokits gelevert worden. en erg populair bij de vr6
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: decompression plate
« Reactie #2 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 09:20:36 »
maar wat is nou eigenlijk je vraag -dunno-
waar gebruik jij die plaat voor? beste is nette zuigers plaatsen..
als je voor een turbo ombouw gaat zijn die tandenstokers van een drijfstangetjes ook niet echt super!!

1 decompressieplaat en 2 orginele pakkingen.. maar ligt een beetje aan de verhouding die je wilt rijden!

het is zo betrouwBaar als je het zelf maakt ;)  beste is dus nette zuigers monteren zonder die gekke plaat.. -klus-
« Laatst bewerkt op: wo, 17 mrt 2010, 09:23:23 door richard-polo »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: decompression plate
« Reactie #3 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 13:04:20 »
het is volgens mij de makkelijkste manier om de compressie te verlagen, zo hoef je het hele blok niet uit elkaar te halen, alleen kop eraf, plaat er tussen, turbo etc... gaan :)

vloeibarekoppakking  -gert- dat moet ik zien klinkt als "cheap ass" in de oren :D
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: decompression plate
« Reactie #4 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 17:13:28 »
ja dat is ook zo maar verlaagd zo'n plaatje de compressie genoeg? vloeibarepakking vind ik ook niet egt een puik plan -gert- wat richard zegt lijkt mij ook het beste. maar het had gekend dat iemand hier goede ervaringen mee heeft gehad. ik ben toch steeds meer aan het kijken of een turbo iets voor mij is vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen met zo een plaat. dus ik wacht het nog even af en ga het topic van marcel even doorspitten -thumbsup-
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: decompression plate
« Reactie #5 Gepost op: do, 18 mrt 2010, 08:48:23 »
op de 16vg40 zat een decompressieplaat met de orgionele koppakkingen  -klus-
op zich niks mis mee als je met weinig druk rijdt..
alleen het punt is dat als je een turbo gebruikt de drijfstangen een ontzettende opdonder krijgen en dus veeal krom buigen..
dit is meer met hoge turbo druk, maar die kun je dus niet rijden met een plaat..{klein beetje safe dus kwa plaat}
Ik heb met de 16vg40 ontzettende fun gehad, en dat met 0,5 bar druk :)

Ik heb hier nog een aantal van die decompressieplaten liggen -thumbsup-
2 van 1mm en 2 van 0,5 mm
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: decompression plate
« Reactie #6 Gepost op: do, 18 mrt 2010, 12:52:44 »
dat is idd wel een goeie, liever de plaat/koppakking eruit dan je drijfstangen, handig als je gaat "uitproberen"

en waarom kan zo'n plaat geen hoge druk aan? is het gewoon niet stevig genoeg voor neem ik aan?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen