Auteur Topic: Gewoon even een wild idee  (gelezen 844 keer)

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Gewoon even een wild idee
« Gepost op: wo, 19 jan 2005, 17:47:51 »
Gewoon iets dat zo in mij opkwam: Zou het niet mogelijk zijn om op een G40 blok een turbo ERBIJ te monteren. Dus niet inplaats van de G-lader maar ernaast. Ik bedoel dan niet om het te monteren, dat moet vast wel willen maar om het lopende te krijgen. Ik bedoel, wat gaat er met je druk en je stroming gebeuren door de buizen en dergelijke, gaat dat elkaar niet tegenwerken? En wat zou je met je ECU moeten doen? Het moet vast mogelijk zijn, toch?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Gewoon even een wild idee
« Reactie #1 Gepost op: wo, 19 jan 2005, 19:58:49 »
Compressor en turbo combinaties zijn mogelijk.

zie ook 't filmpje/linkje naar die lancia van laatst. (dat was er toch 1?)

in iedergeval: 't is wel eens gedaan: compressor voor de lage toeren, turbo voor de hogere toeren: kan je een enorme turbo gebruiken want heel snel hoeft ie niet op de spoelen: tot 2500 toeren ofzo kan je de compressor gebruiken..

Je zou zelfs een turbo, g-lader en schroefcompressor kunnen monteren.. Maar of dat nog extra pk's brengt?

Ochja: wat ook gedaan word: twin turbo. En dan niet op een v6 '1 per 3 potten' maar een kleine en een grote: kleine spoelt snel op, grote langzamer: ook weer met kleppen systeem.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Gewoon even een wild idee
« Reactie #2 Gepost op: do, 20 jan 2005, 08:07:19 »
Jep, Lancia Delta S4 heeft het ook.

Heb dit wilde idee ook wel eens gehad, het grootste probleem zal idd afstellen en de drukregeling zijn. (niet een kwestie van een ander chippie erin)