Auteur Topic: Teller  (gelezen 848 keer)

Offline JimmyH

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
Teller
« Gepost op: vr, 07 apr 2006, 00:22:56 »
Kan het zijn dat er in mijn GT met automatische choke een tellerunit met choke lampje zit? Er zat namlijk bij de GT nog een dashboard met daarin een teller zonder choke lampje, en ik denk dat ze die misschien omgewisseld hebben ivm het verschil in km-stand.

Dan nog een vraag, ik wil 1 van de GT tellers met toerenteller in mijn Classic zetten. Is dat plug en play of moet er nog iets aangepast worden. Klopt de km telling dan nog aangezien de GT teller tot 200 gaat en de classic tot ..... minder iig?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Teller
« Reactie #1 Gepost op: vr, 07 apr 2006, 01:18:16 »
snelheidsmeter klopt nog steeds, maar je kan met een aantal functies (klokje, toerenteller zelf etc.) in de war komen.

Ik heb een GT teller (uit 1983) in een '87 er gezet, toen moest ik ook de tellerfolie van de originele bak (uit '87) mee omwisselen. Anders deed de toerenteller het niet.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Teller
« Reactie #2 Gepost op: vr, 07 apr 2006, 07:34:09 »
(ga eens kijken in je classic tot waar de km teller schaal loopt)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline JimmyH

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
Teller
« Reactie #3 Gepost op: zo, 09 apr 2006, 00:29:52 »
idd ook tot 200. Dan rest mij nog de vraag,, kan ik in een auto met choke een tellerunit zonder choke lampje plaatsen of klopt het dan niet met de blauwe folie?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Teller
« Reactie #4 Gepost op: zo, 09 apr 2006, 11:11:59 »
Gebruik de zoekfunctie:

Beste is om delen van de tellers (km teller + tempmeter+ brandstofmeter + folie) bij de auto te horen waar ze in zitten,

De behuizing, (digitale/analoge)klok, en toerenteller kan uitwisselen.

Zo houdt je dus altijd de juiste km stand, folie en aflezing van de temp/brandstof metertjes.

Als je geluk hebt kan je ze zo 1-2-3 wisselen, maar als je pech hebt niet. Choke / Geen Choke lampje geeft al aan dat de jaartallen waarschijnlijk te ver van elkaar verschillen dat je de cockpitjes niet straffeloos zomaar kunt wisselen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline JimmyH

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
Teller
« Reactie #5 Gepost op: zo, 09 apr 2006, 12:37:55 »
dan ga ik er ff mee experimenteren, weer bedankt jaap!

Offline JimmyH

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
Teller
« Reactie #6 Gepost op: wo, 12 apr 2006, 00:53:28 »
Kon hem idd zo omwisselen. Heb nog ff zitten kijken naar de folies om het choke lampje samen met de digitale klok te laten gaan maar dat gaat helaas niet.