Auteur Topic: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT 'Rusty'  (gelezen 36561 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #90 Gepost op: ma, 26 sep 2011, 12:40:39 »
idd. zo zuur heb ik het ook nog niet gegeten...

(al was het maar omdat een anwb man geen taxateur is.....)


Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #91 Gepost op: ma, 26 sep 2011, 12:47:58 »
 withstupid

Wel link trouwens.. met 110 de berm invliegen en eerst nog de andere weghelft op  -hitit-
Voor hetzelfde had je in de krant gestaan met een zwarte rand eromheen ..

Ouderwets dagje sleutelen is dan wel weer  -klus- -thumbsup-
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #92 Gepost op: ma, 26 sep 2011, 17:48:17 »
Dat word weer vieze handen dus, geluk bij een ongeluk mag je weer hobbyen
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #93 Gepost op: di, 27 sep 2011, 11:52:12 »
was idd wel weer een ouder wets dagje kk-eren en vloeken op zooi dat krom is en/of niet los wil gaan  -nana-
maar na een kleine 2 uurtjes knalle-als-een-malle zat alles er weer onder.

schade rapport;
- Wiellager
- homo-kineet
- aandrijfas
- naaf
- spoorstang
- veerpootlager

gelukkig de velgen en remmerij nog wel recht en goed.
zal ff filmpje up-loaden van de horror...

en de anwb, tjah kan het argument begrijpen. maar dan weer niet dat je binnen een paar uur zelf maar ergens een bergings bedrijf moet op zoeken zonder telefoonboek/i-webs bij de hand  -dunno-
ik heb dan mazzel dat m'n kameraad de ambulance van het werk kon lenen. maar ander volk moet hun auto daar maar een beetje laten staan te staan in de middle of no-where. maar goed ze rijd weer  -sturen-
« Laatst bewerkt op: di, 27 sep 2011, 11:58:11 door Maxxy »
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #94 Gepost op: di, 27 sep 2011, 12:03:46 »
filmpje van de speling  -gert-
« Laatst bewerkt op: di, 27 sep 2011, 12:20:56 door Maxxy »
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #95 Gepost op: di, 27 sep 2011, 12:05:30 »
slaat nergens op. Is toch bs je hebt wegenwacht zodat je ten aller tijde geholpen zal worden. En dan laten ze je dus gewoon staan. Slaat als een lul op een drumstel.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #96 Gepost op: di, 27 sep 2011, 12:18:08 »
enige opmerking die wel kan tellen:

De anwb sleept NIETweg bij een ongeval. eenzijdig of niet. Als je de berm in bent gereden om veilig te staan geldt dit natuurlijk niet. Maar als je de berm in bent gevlogen en dus ongelukkig ergens halverwege de greppel ligt wel. Waar ligt de grens? Veelal ligt dit aan de medewerker die ter plaatse is om dit te beoordelen.
Het wegslepen is dan namelijk voor rekening van je verzekering. De ANWB gaat geen verantwoordelijkheid dragen voor het wegslepen in dat geval ivm de aansprakelijkheid.
Als je over weghelften bent 'gevolgen'enz dan kan ik me iets bij zo'n keuze voorstellen.
Maar het argument over de waarde van je auto slaat wat mij betreft nog altijd nergens op.

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #97 Gepost op: di, 27 sep 2011, 12:23:34 »
de beste man vertelde mij dit terwijl de auto gewoon weer netjes op de weg stond. alleen ik kon niet verder rijden.
uiteindelijk maar een poging gewaagd de auto naar een car pool plek te rollen, en daar zelf op gehaald.

[btw filmpje doet het weer]
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #98 Gepost op: di, 27 sep 2011, 13:19:51 »
ik vind het echt onzin. Ik zou er dan ook minimaal een klacht over indienen.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline ThapOlO

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #99 Gepost op: di, 27 sep 2011, 13:20:11 »
Had ik onlangs niet hetzelfde probleem met de wegenwacht.... KLIK

Deze week daarover een klachtbrief op de bus gedaan.
Gr, Evert M

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #100 Gepost op: di, 27 sep 2011, 15:08:02 »
Gelukt gehad @ Maxxy! Dude!!!
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #101 Gepost op: di, 11 okt 2011, 23:55:24 »
na de laatste noodsleutel sessie vandaag weer ff onder de roestbak gedoken voor wat deeltjes vervangen, en wat extra's onder de motor kap.

- TA achter schokdemper er weer onder ipv FK. zijn veel stijver. FK koste mij de banden...
- Golf GTI luchtmassameter geplaatst en afgesteld.
- gat in achter paneel ff tijdelijk dicht gebeund met polyester. (ff geen las spul bij de hand)

volgende klus (hopelijk voor zondag nog....); wiellager veerpoot rechtsvoor vervangen.
en mocht ik mij vervelen, binnekort ook maar eens met een inlaat beginnen  -klus-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Woutzor

  • Non-Register lid
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • Wouter Barelds
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #102 Gepost op: za, 15 okt 2011, 18:52:43 »
na de laatste noodsleutel sessie vandaag weer ff onder de roestbak gedoken voor wat deeltjes vervangen, en wat extra's onder de motor kap.

- TA achter schokdemper er weer onder ipv FK. zijn veel stijver. FK koste mij de banden...
- Golf GTI luchtmassameter geplaatst en afgesteld.
- gat in achter paneel ff tijdelijk dicht gebeund met polyester. (ff geen las spul bij de hand)

volgende klus (hopelijk voor zondag nog....); wiellager veerpoot rechtsvoor vervangen.
en mocht ik mij vervelen, binnekort ook maar eens met een inlaat beginnen  -klus-

Goed bezig  -thumbsup- wilde het wat lukken met de afstelling van de LMM ?
Golf II GTI '84 || Golf II GT4 '87 || Audi Coupe GT '85 || Polo 2f GT [R.I.P]

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #103 Gepost op: za, 15 okt 2011, 19:23:19 »
hey thnx  :)

ja stelde eigenlijk bar weinig voor.
was alleen wat benauwd wat ik in dat mysterieuze kastje tegen zou komen.
maar scheeld iig al dat hij soepel open en dicht gaat in tegen stelling tot die erin zat.
verder merk je gewoon echt heel erg dat je meer koppel hebt over het hele gebied, en hij pakt wat rapper op.


vandeweek nog maar een keer naar de wiellager gekeken rechtsvoor. bleek gewoon intakt te zijn.
afschermkapje van de remschijf liep soms wat aan--> eng geluid. maar waar kwam dat gezwabber over de weg dan vandaan  -dunno-
bleek buitenste draagarm rubber te zijn. dus deze vanmorgen vroeg, voor het werk aan nog even vervangen.

en nu maandag nog ff laten uitlijnen. gaat mij dit keer vooral om de achteras, maar we zullen zien  -klus-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ ZD-57-LK ] 2F GT "Rusty Rat"
« Reactie #104 Gepost op: di, 01 nov 2011, 12:51:24 »
twee weekje geleden dus laten uitlijnen..
na een eeuwigheid worstelen met de stuurstang eindelijk kunnen beginnen.
de beste man snapte eerst helemaal niets van het hele 'polo' systeem  -nana-
uiteindelijk dus maar eerst links op 0 gezet, en toen rechts verder uitgelijnd.
uiteindelijk bijna alle waarden zuiver op 0 terug  -dunno- iets wat ik nog nooit heb gezien bij een verlaagde polo?
maar toen bedacht ik me dat vorige keer mijn willempies er nog niet onder zaten.

rijd wel stukken beter, en kan gewoon merken dat mn banden niet weg vreten. binnenkort alleen de teentjes nog iets naar binnen zetten.
gezien hij nog wat zenuwachtig wil reageren soms.


verder nog een setje corrado stoelen erin gezet. sjesus wat zit dat laag  -nana- maar wel super comfortabel.
zit nu alleen wel sterk te denken aan een deep-dish stuurtje. zit net te ver vanaf, of moet de stoel voorover zetten  -gert-

---------

sommigen zullen er wel wat van meegekregen hebben, ik iig pas een week later  -nana-
kwa jongen die in het rustig stille dorpje emmer-compascuum een beetje voor de fun met een buks op voorbijgangers lagen te schieten...

ik kwam mooi rustig door het dorp rollen, over een kruizing, voorrang op een busje van links, verkeerde versnelling, en schiet er vandoor,  doh
rustig door rijden, drukte voorbij, rustig het gas er weer op, lange rechte weg dus ff iets meer, rode knipper dingen achter me,...iemand met stuk auto  -dunno-
trek me er weinig van aan en rol lekker door. trap de bus meneer ineens het gas in en gaat strak achter me rijden, en toen werden de rode knippers duidelijk; Stop  -lijntje-

meneer met een glimlag naar buiten; 'zo jij hebt mazzel!'
ik; 'hoezo, je houd me toch aan?!'
hij; 'ja, maar je mag hem nog net houden'  -wtf- -wtf2-

de beste man verteld dat hij mij had geklokt op 105, waar men 50 mag. na correctie zou dat 47 van overblijven. dus ik leg hem uit dat ik nooit in de buurt van de 100 ben gekomen, en hij komt met een wijsheid praatje over banden maten enz, dus ik zeg hem dat ik kleiner rijd als normaal en dus niet harder kan rijden als wat mij teller zegt, theoretisch dan.
tijdens het gesprek bedenk ik mij ineens dat het punt waar hij mij een stop teken gaf nog geen 400-500meter van de kruizing lag. en hij toen nog een eindje achter mij zat. en dus imo nooit een fatsoenlijke meting heeft kunnen doen. ook wandel mensen hebben dit gezien...

nu dus een paar weekjes afwachten op wat de OvJ gaat zeggen, en anders een middagje zaal zitten  doh

het moraal van dit verhaal; altijd in de gaten houden wanneer de jeugd kattekwaad gaat uithalen  :) -nana-
(normaal zie je die lui nooit in een gat als hier  -dunno-)
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."