Auteur Topic: Kleine vragen-topic (v2.0)  (gelezen 81100 keer)

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #420 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 09:41:44 »
En als je ze allebei vervangt weet je dat ze gelijk zijn. Of staat de maat er op?
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #421 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 09:43:11 »
Ik kan een CHL vijfbak kopen voor onder de LX.
Lekker lang (langer dan de 8P als ik het goed begrjip) dus prima om vooral zuinig te rijden lijkt me.

Heb zowel het forum als google gebruikt maar vindt niet echt antwoord op de volgende vraag:
past dit zo 1-2-3 op een HK motor en met de huidige steekassen (net zo 1-2-3 als een 8P uiteraard)
Staat me iets bij dat er bakken zijn met een andere verbinding met de steekassen of zoiets (iets met klepel en horen maar klok.......)
Iemand die dit zo weet?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #422 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 10:02:35 »
Klepel found:

De flens van een >92 bak aan de passagierskant is langer (ongeveer 1cm), om het volgens het VAG boekje op te lossen heb je twee opties:

Kortere as monteren van een 2F van >92
Flens uit je 4-bak overzetten naar de 5-bak


Volgens "Jellehier" is het ook mogelijk om 'gewoon' met de langere as te rijden, hij heeft een ABU in zijn polo2 zitten, zonder gebruik te maken van een andere aandrijfas.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #423 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 10:19:47 »
hmm....

is het moeilijk om een flens om te zetten?

4-bakken zat.....

De 'jellehier-oplossing' heeft niet mijn voorkeur als het officieel anders moet.

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #424 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 10:47:27 »
En als je ze allebei vervangt weet je dat ze gelijk zijn. Of staat de maat er op?

Diameter 181mm volgens mij, probleem zim 'm erin dat ik dan lagers nog moet gaan overpersen. Een conische lagerschaal welke niet in in de nieuwe trommels zat. Stofring + conische lager heb je er zo uit, die schaal alleen..

Dit setje heeft zo te zien andere lagers, 'gewone' *klik* (= ATP, waar ook de trommels vandaan komen)

Deze zien er wel Conisch uit

http://cgi.ebay.de/2-x-Radlager-hinten-Golf-1-2-3-Passat-35i-32B-Polo-86C-/180580633426?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item2a0b71cb52
http://cgi.ebay.de/2X-RADLAGER-SATZ-HINTEN-VW-POLO-86C-6N-6N1-BJ-81-01-/300561611730?pt=Autoteile_Zubehör&hash=item45fade3bd2
« Laatst bewerkt op: wo, 15 jun 2011, 10:53:18 door btracing »
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #425 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 11:30:59 »
schaal;

van binnenuit in de trommel, zitten 3 uitsparingen in de trommel, waardoor je met een doorslag (of evt een forse schroevendraaier) de schaal er zo uit tikt.

Lager is altijd 2 delig; conische schaal per/tik je in de trommel, rolgedeelte druk je er later los in.
« Laatst bewerkt op: wo, 15 jun 2011, 11:32:45 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #426 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 12:26:26 »
de jellehier oplossing is niet zo heel gek volgens meneer sjon
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #427 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 12:28:22 »
schaal;

van binnenuit in de trommel, zitten 3 uitsparingen in de trommel, waardoor je met een doorslag (of evt een forse schroevendraaier) de schaal er zo uit tikt.

Lager is altijd 2 delig; conische schaal per/tik je in de trommel, rolgedeelte druk je er later los in.

Die inkepingen heb ik gezien, heb het met een paar tikjes geprobeerd maar zag het niet zitten om ze er uit te tikken. Die inkepingen zitten trouwens niet in de imitatie ATP trommels. Evt dat ik meteen nieuwe wiellagers (ATP  -naughty-) er in doe, kosten geen drol.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #428 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 14:14:10 »
Kan me niet voorstellen dat de inkepingen niet in imitatietrommels zitten, praten we wel over hetzelfde?? :)


Dit is wat er op een ander forum over vermeld is:

Is zelf goed te doen zonder pers. Het maakt niet uit of je trommels of schijven hebt, je hebt een lager aan de binnenzijde en een aan de buitenzijde. Beide zijn het 2 delige lagers, de binnenste 'ring' met de tonnetjes kun je er zo uitpakken. De buitenste ringen zitten idd in de trommel of schijf geperst. Deze kun je echter van binnen naar buiten eruit kloppen met een doorslag oid. In de trommel of schijf zitten zelfs diverse inkepingen zodat je de doorslag goed kunt plaatsen. Daarna alles goed schoonmaken en met de ringen van het oude lager kun je den nieuwe ringen erin kloppen zonder de boel te beschadigen. Denk er wel aan om het nieuwe lager weer goed in te vetten met lagervet.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #429 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 19:43:34 »
@pieter en koen: ik heb niet om commentaar gevraagd. Ik vroeg wat anders.
al zet je de beste banden onder je auto ,zonder remmen doe je niks meer .
totdat je dat niet opgelost hebt .houd ik alle adviezen voor me .puur voor je eigen veiligheid .
« Laatst bewerkt op: wo, 15 jun 2011, 19:46:56 door Serge »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #430 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 20:13:34 »
ik heb laatst 2 kopjes los getrokken, moest klepveren hebben van de een, en de ander moest naar de vlak-maak-meneer.
maar in de koppen kwam ik twee verschillende uitlaat kleppen tegen;




(links zonder 'rand' komt uit een mh, rechts met 'rand' komt uit een nz)

waarom deze verschillen in de kleppen?
bouwjaar/type blok/carb vs. injectie/....?
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #431 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 20:18:23 »
hmm....

is het moeilijk om een flens om te zetten?

4-bakken zat.....

De 'jellehier-oplossing' heeft niet mijn voorkeur als het officieel anders moet.

Inmiddels een bak bekeken. (handig zo'n onderdelenshop thuis)
Er zit een centrale bout in de flens.
Die los en hij zou, als ik het goed begrijp, los moeten komen.
Wat ik, na zoeken op het net, nog niet helder heb is of ik dan ook rubbers of pakkingen moet vervangen....

Iemand een idee?
Het lijkt op onderstaand plaatje wel zo. Maar ik heb geen idee wat het voor materiaal is. Of ik het kan hergebruiken en waar ik het kan krijgen aangezien ik het niet terugvind in bijvoorbeeld h-base.....
Of moet ik dan gewoon langs VAG?




Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #432 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 21:40:02 »
al zet je de beste banden onder je auto ,zonder remmen doe je niks meer .
totdat je dat niet opgelost hebt .houd ik alle adviezen voor me .puur voor je eigen veiligheid .
er zijn ondertussen ook al delen voor het remsysteem besteld. Ik doe het gelijk in 1 keer goed. Maargoed daar gaat mijn vraag niet over.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #433 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 23:01:18 »
rutger goede banden zijn imho nog altijd de uniroyal rainsport , die doen het op droog en nat zeer uitmuntend ,zelfs in de sneeuw staan ze nog hun mannetje .ga je nog versteld van staan . grip gaat btw nooit samen met levensduur, is altijd een compromis ,maar grip is wel veiligheid . met de uniroyals zit je juist perfect tussen beide werelden in , compound is goed en het profiel is zeer scherp over nagedacht .

maar je bent bezig met je remmen top  -thumbsup-. veiligheid eerst  -hug-

 en banden niet via het net bestellen ,maar bij je lokale bandenshop , de meeste bandenshops rekenen extra als je zelf je banden levert en dan is je winst ook weg . mocht er iets aan de knikker zijn met je banden ,kun je garrantie beter afhandelen ia de banden shop dan via een mail afhandeling .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #434 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 23:02:39 »
en voor sportief gedrag dunlop sp2000 goed op droog ,ruk op nat, zelfde geld voor contisportcontact .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .