Auteur Topic: Kleine vragen-topic (v2.0)  (gelezen 81093 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #435 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 23:33:19 »
ik was sowieso van plan ze bij een bandenboer te bestellen ook ivm garantie en dergelijke.
Dunlop sp 9000 heb ik op 195/40/16 gereden, maar die banden waren met 5mm profiel gewoon compleet slap in de wangen. bij 1 velg kon ik nog geneens over een putdeksel rijden of ik zat al op de velg. Bandjes stonden op 7J. Wellicht heeft het daaraan gelegen? Want das met die dunne bandjes nogal stretch. iig dunlop ben ik dus door die ervaring niet kapot van, vooral omdat het hele dure banden zijn, verwacht ik dat ze toch wel ff meegaan.

Tis overigens bedoeld voor zomerbanden, winterbandjes komen gewoon 155/70/13 voor, die zijn behoorlijk goedkoop.
Wat zou jij adviseren als bandenmaat? en is deze ook in uniroyal te krijgen? Ik ken het merk wel, zal eens reviews ervan lezen.
195/45/15, 185/45/15 of 175/50/15? of misschien een betere maat. Iets kleiner of iets groter dan standaard mag, maar veel kleiner of veel groter niet. 165/50/15 staat niet op 7J velgen (vind ik dan) dus die zijn al afgevallen.

Ik rij weinig, dus ze moeten lang mee kunnen gaan en voldoende grip hebben in droog en nat weer. Heb nu continental ecocontact erop liggen, maar dat deed dus met nat weer niet zoveel grip meer hebben (voornamelijk door mijn rijstijl op dat moment) Achter falken, maar daar weet ik het fijne niet van. Alleen dat ze in de winter heel snel doorglijden, waar ik met de dunlops dan weer geen last van had.

Overigens over de remmen: remslangen voor en achter zijn binnen. Volgende is een hoofdremcilinder van een g40 (richard heeft nog wat liggen, its worth trying) litertje dot4, 2 remklauwtjes die wel fatsoenlijk gangbaar zijn en remleidingen voor naar achteren toe.
Dat laatste heb ik een vraag over (om toch ontopic te blijven, en omdat ik t niet weet)
Hoeveel meter remleiding is nodig om de 2 remleidingen te vervangen die vanaf dr hoofdremcilinder naar de achteras toelopen? Ik heb geen remkrachtverdeler en die komt er ook niet op. Maar ik wil dit graag weten ivm bestellen van leiding.
« Laatst bewerkt op: wo, 15 jun 2011, 23:35:45 door Rverlinde »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #436 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 23:35:16 »
denk denk.

volgens mij heeft richard het een keer in zijn projecttopic geroepen.

even zoekfunctie gebruiken in zijn topic  -gert-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #437 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 23:36:54 »
denk denk.

volgens mij heeft richard het een keer in zijn projecttopic geroepen.

even zoekfunctie gebruiken in zijn topic  -gert-
heb t m gisteren gevraagd, hij wist t niet ;) vandaar dat ik m hier nog eens stel. Sowieso zijn de voorste 2 nog goed, dus die vervang ik niet. (niet vanwege de kosten, maar ze zijn zo kort dat ze eventueel later nog vervangen kunnen worden)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #438 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 23:43:24 »
VR: 1605mm
VL: 535 mm
AR: 1495mm            = samen 4380mm
AL:845



Bij
VL staat nog 2455mm
VR               2390mm

waarschijnlijk verschillende modellen/uitvoeringen

Of het allemaal klopt weet ik niet :P

staat hier op een briefje wat ik vind op het bureau -klus-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #439 Gepost op: do, 16 jun 2011, 00:01:48 »
komt ie nu mee   doh
bureau beter opruimen  -nana-
Iemand die het kan bevestigen wat klopt en hoeveel ik nou nodig heb?
VR is toch voor rechts? Die kan toch niet langer zijn dan die naar rechtsachter of linksachter? Die 2 zijn de langste bij mijn weten. Vooraan lopen ze enkel een klein stukkie over het schutbord en dan direct naar de wielkasten. linksvoor is de kortste en dat klopt dan weer wel. behalve dat wat je eronder meld dan, das weer keilang, die is hooguit 50cm.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #440 Gepost op: do, 16 jun 2011, 07:15:51 »
je moet twee rolletjes van 5meter koperen remleiding halen met de bij behorende nippels . denk dat richard wel een fels apperaatje heeft .

de leidinglenhgtes dioe richard opgeeft zijn van remcylinder naar voorwielen en remverdeler naar achterwielen . mis je nog een 5 meter die onder de auto door gaat zonder verdeler
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #441 Gepost op: do, 16 jun 2011, 07:33:26 »
@ roel
Er zit inderdaad een keerring achter de flens. Die zou ik ook mee vervangen. Maar kijk eerst maar of je de flens wel los krijgt dat is namelijk waarom ik de flens niet gewisseld kreeg. Ik haalde de flens zo uit een oude 5 bak maar de flens uit de nieuwe ging niet.

Uiteindelijk besloten om te kijken hoe het ging, past het gewoon zo. Ik heb eerder een hard hoofd in de korte as of dat goed gaat. Die staat nogal samen gedrukt eronder.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #442 Gepost op: do, 16 jun 2011, 07:44:29 »
@rutger
Uniroyal rainsport is een top band, precies goed voor nederlands weer.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #443 Gepost op: do, 16 jun 2011, 09:33:04 »
@ roel
Er zit inderdaad een keerring achter de flens. Die zou ik ook mee vervangen. Maar kijk eerst maar of je de flens wel los krijgt dat is namelijk waarom ik de flens niet gewisseld kreeg. Ik haalde de flens zo uit een oude 5 bak maar de flens uit de nieuwe ging niet.

Uiteindelijk besloten om te kijken hoe het ging, past het gewoon zo. Ik heb eerder een hard hoofd in de korte as of dat goed gaat. Die staat nogal samen gedrukt eronder.

tja...

dan moet ik de gok maar nemen.
Zolang de nieuwe maar loskomt.
Heb nog wel drie vierbakken (of meer) liggen dus daar komt er vast een van los....

Binnenkort maar eens langs VW om de keerringen te kopen.

Offline Rapido

  • Non-Register lid
  • Berichten: 253
  • Geslacht: Man
  • Wiebe Westerhof
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #444 Gepost op: do, 16 jun 2011, 10:00:26 »
@rutger,

Er gaat altijd meer in dan je denkt :), bochten kosten centimeters.

Bij het vervangen achter heb ik knelkoppelingen gebruikt(op advies van de euromaster!!!) zodoende heb ik alleen de verrotte delen naar de achteras toe vervangen, meende 1x 50cm en 1x 130cm(simpel op te meten door er een rolmaatje langs te draaien)

Rechtsvoor is trouwens een kriem om te vervangen, gelukkig dat koper beter buigt als de originele leiding.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #445 Gepost op: do, 16 jun 2011, 17:29:51 »
je moet twee rolletjes van 5meter koperen remleiding halen met de bij behorende nippels . denk dat richard wel een fels apperaatje heeft .

de leidinglenhgtes dioe richard opgeeft zijn van remcylinder naar voorwielen en remverdeler naar achterwielen . mis je nog een 5 meter die onder de auto door gaat zonder verdeler

ik heb alleen die 2 nodig die onder de auto doorlopen. Zonder verdeler. Dus hoeveel is dat? Want de rest is nog in orde. Geen roest zoals bij die naar achteren toe (adviespunt apk)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #446 Gepost op: do, 16 jun 2011, 19:31:27 »
Net zolang als de oude die je er onderuit trekt?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #447 Gepost op: do, 16 jun 2011, 19:45:33 »
ik heb alleen die 2 nodig die onder de auto doorlopen. Zonder verdeler. Dus hoeveel is dat? Want de rest is nog in orde. Geen roest zoals bij die naar achteren toe (adviespunt apk)

Je had het ook al eens eerder gevraagd:

In Vagcat staan de lengte's van de leidingen erbij, maar als je ze laat maken zou ik voor de zekerheid eerst de oude opmeten.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #448 Gepost op: do, 16 jun 2011, 20:00:09 »
maw pak een rolmaat en meten die bende  -klus-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #449 Gepost op: do, 16 jun 2011, 21:19:51 »
het gaat mij erom te weten hoeveel meter ik moet bestellen, zodat ik straks niets tekort kom of veel te veel heb.