Auteur Topic: Kleine vragen-topic (v2.0)  (gelezen 81092 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #480 Gepost op: vr, 17 jun 2011, 22:32:17 »
want ik is klein en zij zijn groot en dat is niet eerlijk o nee .....tering kuiken  :)

@ rutger ,als je het zelf uitgezocht hebt ,waarom vraag je het dan ?

een feedback reactie is ook altijd welkom en die gaf je niet ,door door te vragen ondanks dat ik 2x de reactie gaf  die je links liet liggen ,geef je te kennen gewoon of dom te zijn of niet willen zien wat er bedoelt wordt .ik doe gewoon heel simpel wat afstanden inschatten (wat jij ook kan ) en tel daar wat bij op .
hoe simpel kan het zijn en nog presteer je het om tot 2x te vragen wat de lengte moet zijn die je moet halen .
je doet alsof je veel weet van auto's ,maar ondertussen kun je er geen bal van , dit fenomeen heet forum kennis ,gaat niet verder dan je toetsenbord ,want owee als er een sleutel bij te pas komt dan is opeens de theorie niet de praktijk . dus stop met beleren bij anderen ,neem de adviezen aan ,ga bij richard langs en vraag hem de oren van de kop .

 doe niks en let op .

.
« Laatst bewerkt op: vr, 17 jun 2011, 22:34:29 door Serge »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #481 Gepost op: vr, 17 jun 2011, 22:38:18 »
ik kon het zelf niet vinden. Anders vroeg ik er niet naar.
oja, theorie in praktijk brengen doe ik wel. Maar ik doe t gewoon in 1x goed. Eerst research, dan praktische voorbereiding (materialen verzamelen) en dan pas doen of laten doen.
En afstanden schatten kan ik zeer slecht. Door mijn oogafwijkingen zie ik maar beperkt 3D en dan is afstanden schatten lastig. Althans, bij zulke zaken dan. Bij autorijden geen last van gelukkig.

maargoed, 2x 5meter remleiding. Koper of eventueel die vernikkelde variant, of is deze lastiger te buigen? Meen dat richard ook zo'n type had gekocht, zal t m sowieso morgen even vragen wat hij fijner vind werken. Gaat me niet om de looks, maar ik hoor vaker dat men koperen leidingen sneller afkeurt bij apk. Maargoed, dat is mij slechts verteld, of het een feit is weet ik ook niet.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #482 Gepost op: vr, 17 jun 2011, 22:46:34 »
oog afwijking ,scheelt ik heb dikke vingers (tikt lastiger dan met 1 oog dicht )

leiding de koperen nemen ,deze buigt makkelijker  en roest niet .

na instaleren van de leiding inspuiten met bescherming in de vorm van wax of tectil . nippels er in draaien met een likje keramisch vet (kom je wel achter waarom als je over 4 jaar een wielremcylinder moet vervangen )
als alles gemonteerd zit ,.dan pas dee boel afvullen en ontluchten met remolie . haal ook gelijk 5 meter luchtslang voor aquarium (die dunne doorzichtige )
die gebruik ik altijd voor het ontluchten .een eind over de nippel ,nippel iets lossen en het andere eind in je remolie reservoir onder het olie niveau . nu is het een kwestie van trappen en alles wordt ontlucht . komen er geen bellen voorbij , nippel dicht en naar de volgende nippel .
ontluchten van ra naar la  naar rv naar lv (van langste leiding naar kortste leiding )

succes
 er zal bij het loshalen geheid wat afbreken ,daarom ook de nippels meedoen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline eillienroc

  • Non-Register lid
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #483 Gepost op: za, 18 jun 2011, 00:59:13 »
ik heb al een eindje heel wat hagelschade op de motorkap en het dak.
nu heb ik iets gehoord van een maat van mij dat je zonder al teveel kosten zelf die deukjes eruit kan halen met een hot-gluegun en dergelijke.
bv met dit http://cgi.ebay.de/Ausbeulwerkzeug-Beulenzieher-Dellen-Konig-NEU-/270435399514?pt=Spezielle_Werkzeuge&hash=item3ef734b75a#ht_2588wt_905

heeft iemand hier ervaring mee?

mvg

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #484 Gepost op: za, 18 jun 2011, 02:03:30 »
oog afwijking ,scheelt ik heb dikke vingers (tikt lastiger dan met 1 oog dicht )

leiding de koperen nemen ,deze buigt makkelijker  en roest niet .

na instaleren van de leiding inspuiten met bescherming in de vorm van wax of tectil . nippels er in draaien met een likje keramisch vet (kom je wel achter waarom als je over 4 jaar een wielremcylinder moet vervangen )
als alles gemonteerd zit ,.dan pas dee boel afvullen en ontluchten met remolie . haal ook gelijk 5 meter luchtslang voor aquarium (die dunne doorzichtige )
die gebruik ik altijd voor het ontluchten .een eind over de nippel ,nippel iets lossen en het andere eind in je remolie reservoir onder het olie niveau . nu is het een kwestie van trappen en alles wordt ontlucht . komen er geen bellen voorbij , nippel dicht en naar de volgende nippel .
ontluchten van ra naar la  naar rv naar lv (van langste leiding naar kortste leiding )

succes
 er zal bij het loshalen geheid wat afbreken ,daarom ook de nippels meedoen

Ik wil eigenlijk zeggen dat ik hier niks aan toe te voegen heb, maar das niet zo raar. Want zo moet het ook! Heb ik pas ook gedaan en werkt perfect.

Rutger, ik hoor het zondag wel hoe het gegaan is(wil er ook eigenlijk niks meer over horen tot zondag), heb er de volste vertrouwen in als je het samen met Richard aanpakt!

Succes met -klus-  -thumbsup-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #485 Gepost op: za, 18 jun 2011, 07:23:32 »
Waarschijnlijk ten overvloede de volgende tip bij het remmen ontluchten, maar dit kan over het hoofd gezien worden, maar mag dit zeker niet:

Zorg ervoor dat er ten alle tijde remvloeistof in het reservoir zit, je bent remvloeistof door de leidingen aan het pompen, dus het niveau wordt tijdens het ontluchten snel lager, als het reservoir leeg raakt ben je lucht in je leidingen aan het pompen en kan je helemaal opnieuw beginnen, dus altijd een oogje op het remvloeistofniveau houden.

Vergeet ook niet de stofdopjes op de nippels te doen na afloop, is volgens mij een APK punt, en je wil er geen rotzooi in krijgen. Bij nieuwe nippels (zeer aan te raden) horen ook nieuwe stofdopjes. Een klein beetje wax of kopervet over de nippels na vastmaken houd ze wat langer roestvrij en gangbaar.
Pimp my Polo

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #486 Gepost op: za, 18 jun 2011, 20:47:36 »
Iemand een idee welke kleur dit nou eigenlijk is? Ik gok zelf op Mediumblau Metallic (Y5), maar twijfel?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #487 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 01:00:20 »
Waarschijnlijk ten overvloede de volgende tip bij het remmen ontluchten, maar dit kan over het hoofd gezien worden, maar mag dit zeker niet:

Zorg ervoor dat er ten alle tijde remvloeistof in het reservoir zit, je bent remvloeistof door de leidingen aan het pompen, dus het niveau wordt tijdens het ontluchten snel lager, als het reservoir leeg raakt ben je lucht in je leidingen aan het pompen en kan je helemaal opnieuw beginnen, dus altijd een oogje op het remvloeistofniveau houden.

Vergeet ook niet de stofdopjes op de nippels te doen na afloop, is volgens mij een APK punt, en je wil er geen rotzooi in krijgen. Bij nieuwe nippels (zeer aan te raden) horen ook nieuwe stofdopjes. Een klein beetje wax of kopervet over de nippels na vastmaken houd ze wat langer roestvrij en gangbaar.

Ik ben geen keurmeester maar afkeur of stofdopjes heb ik nog nooit van gehoord.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #488 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 11:24:10 »
is een officieel punt ,waar echter niemand notie van neemt
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #489 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 11:58:36 »
Waarschijnlijk om dezelfde reden als stofkapjes op je ventielen, je wil er geen rotzooi in krijgen.
Pimp my Polo

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #490 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 17:32:18 »
op mn nieuwe remklauwen zitten 4 nippels per klauw maar zaten helemaal geen dopjes bij, moet ik nog ergens zien te regelen

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #491 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 17:43:43 »
als normale slangen erop kunnen, dan ook wel standaard dopjes
Pimp my Polo

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #492 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 20:09:11 »
ik heb op mijn auto er ook geen stof kapjes op zitten. Steekproef controleur zei er niets van.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #493 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 20:43:25 »
ik heb op mijn auto er ook geen stof kapjes op zitten. Steekproef controleur zei er niets van.
zei ik toch  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #494 Gepost op: ma, 20 jun 2011, 11:03:01 »
weet ik toch was als reactie op de vraag van jones.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.