Auteur Topic: Kleine vragen-topic (v2.0)  (gelezen 81088 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #555 Gepost op: za, 25 jun 2011, 17:32:20 »
als 1 het weet, is dat voldoende...

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #556 Gepost op: za, 25 jun 2011, 18:47:56 »
@ rutger.

had verkeerd gelezen.
dacht dat je de binnenkant liet zitten en de motorruimte gelijk liet ipv andersom.
Vandaar de opmerking over motorcodes.


Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #557 Gepost op: zo, 26 jun 2011, 08:25:09 »
Jaap heeft een 2f dash in een 1 -dunno-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #558 Gepost op: zo, 26 jun 2011, 10:00:39 »
en wat het vaak to 99% ook goed doet is kleur op kleur door verbinden . bij vw waren ze al snel zo slim om diverse draadjes dezelfde kleur te geven
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #559 Gepost op: zo, 26 jun 2011, 10:18:39 »
Waar ik een paar keer tegenaan ben gelopen met de dash ombouw is dat de rood/gele draad van de brandstofpompen niet klopte. En ik liep wat te kloten met de binnen verlichting, ik geloof dat dat een grijs/blauwe draad is. En 1 keer miste ik een oliedruksensordraad (gele draad). Voor de rest is het plug & play. Ik zou het van te voren gewoon goed vergelijken.

En voor je alles weer aansluit en het contact omdraai met nul beginnen.

Alle zekeringen er uit. Accu eraf

Accu er weer op en kijken of je vlambogen ziet bij het er op zetten.
Dan vervolgens rustig alle zekeringen er weer in.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #560 Gepost op: zo, 26 jun 2011, 11:46:29 »
tis dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Maar is het voornamelijk wat ompolingen in die 2 grote connectoren, of zit er ook verschil in de aansluitingen aan de achterkant van de zekeringkast? Gezien je die niet zomaar kunt ompolen.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #561 Gepost op: zo, 26 jun 2011, 19:34:20 »
Wacht: Juist die enorme grote connector achterop de zekeringkast kan je gemakkelijk (met een punch-tooltje) loshalen en terugzetten.  Onlangs voor mijn 2 G40 een (waarschijnlijk GK) binnenkabelboom pas gemaakt.   

De stekkers die vanuit binnen náást de zekeringen weer terug het motorruim ingaan (motor + verlichtingskabelboom) zijn met ronde steekstekkers uitgevoerd: daar hadden we een stuk meer moeite mee om deze los te peuteren en weer vast te klikken.

Veel hulp gehad aan dit duo: TE 224 en TE 225 ( scrollen, roze en groen midden rechts ). 
http://www.midlock.nl/Adobe_Midlock/I_02.pdf

Beide ( ronde en normale ) stekkertypen kregen we hiermee *uiteindelijk* los.


Wat Jorp ook al zei: De rood-gele voor de brandstofpomp (zekering 1) was bij de vroege 2 kabelboom helegaarnie aanwezig. Daarnaast zat er iets op zekering 2 niet lekker (mistlampen).  Ook de bedrading van het remlicht, de ruitensproeierpomp en de uitlezing van de computer kúnnen verschillen. De bedrading van het contactslot verschilde trouwens ook, maar dat heeft tot nu toe niet tot problemen geleidt.

Wat Serge ook al zei: Veel *heel veel* kleuren zijn gewoon gelijk voor 1 functie. Ik ben maar 1 draad tegengekomen die echt een andere kleur had vóór en ná de stekker.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #562 Gepost op: zo, 26 jun 2011, 22:06:07 »
Vraag 1: Zijn polo 2 coupe achterlichten hetzelfde als polo 2 steilheck achterlichten (dus geen van beide 2f)

Vraag 2: Zijn achterlichten van een 2f classic hetzelfde als die van een 2'er classic?

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #563 Gepost op: zo, 26 jun 2011, 22:13:07 »
classic achterlichten zijn volgens ome edgar dezelfde voor 2 en 2f

Coupe en steilheck hebben wel verschillende achterlichten (een klein beetje verschillend in vorm)
Pimp my Polo

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #564 Gepost op: zo, 26 jun 2011, 23:57:04 »
Check!  withstupid

Past wel met wat moeite (Coupe in Steilheck en vice-versa), maar ziet er niet uit ( doe geen moeite :) )

2f classic-kont is op de bumper na niet gewijzigd t.o.v. de 2
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #565 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 05:49:36 »
Wacht: Juist die enorme grote connector achterop de zekeringkast kan je gemakkelijk (met een punch-tooltje) loshalen en terugzetten.  Onlangs voor mijn 2 G40 een (waarschijnlijk GK) binnenkabelboom pas gemaakt.   

De stekkers die vanuit binnen náást de zekeringen weer terug het motorruim ingaan (motor + verlichtingskabelboom) zijn met ronde steekstekkers uitgevoerd: daar hadden we een stuk meer moeite mee om deze los te peuteren en weer vast te klikken.

Veel hulp gehad aan dit duo: TE 224 en TE 225 ( scrollen, roze en groen midden rechts ). 
http://www.midlock.nl/Adobe_Midlock/I_02.pdf

Beide ( ronde en normale ) stekkertypen kregen we hiermee *uiteindelijk* los.


Wat Jorp ook al zei: De rood-gele voor de brandstofpomp (zekering 1) was bij de vroege 2 kabelboom helegaarnie aanwezig. Daarnaast zat er iets op zekering 2 niet lekker (mistlampen).  Ook de bedrading van het remlicht, de ruitensproeierpomp en de uitlezing van de computer kúnnen verschillen. De bedrading van het contactslot verschilde trouwens ook, maar dat heeft tot nu toe niet tot problemen geleidt.

Wat Serge ook al zei: Veel *heel veel* kleuren zijn gewoon gelijk voor 1 functie. Ik ben maar 1 draad tegengekomen die echt een andere kleur had vóór en ná de stekker.


juist die ronde stekker kan ik op mijn werk een uitsteker voor lenen ;) dus die is voor mij wat simpeler (werk opt moment de hele dag aan het assembleren van kabelbomen, dus je steekt wel eens wat mis, vandaar dat ik de tooltjes ter beschikking ervoor. Probleem is dat ik dus geen vergelijkingsmateriaal heb. Lastig.

Enigste wat ik weet is dat de motorkabelboom uit een 1990er NZ komt. En hij moet dus in een 1993er aav. (die dus omgebouwd wordt naar NZ) Of is het toch verstandiger om een kabelboom te zoeken van een 2f NZ, omdat dat plug and play zou moeten zijn? Op zich is dat ompolen geen probleem, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal, omdat de auto nu nog gewoon in gebruik is.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #566 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 08:58:55 »
Kun je niet gewoon je AAV kabelboom gebruiken? Met de ombouw van GL -> 2G heb ik de gl-kabel gebruikt. Ik miste op de 2G kabel draden (dacht de ruitensproeier maar weet het niet zeker.)
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #567 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 10:52:59 »
Wat je ook kunt doen:

De GROTE stekker heeft 32 pinnetjes, deze zijn allemaal genummerd..

De 2 kleinere stekkers.. heeft een aantal grotere pinnen in het midden, en kleinere er om heen; Ook weer allemaal genummerd.

Pak de Polo 2 kabelboom ( die ligt al los toch?) en schrijf van elke stekker bij elk nummer de kleurcode op.

Haal vervolgens bij je nog rijdende 2f het dashboardplankje onder het stuur weg, en herhaal deze oefening

Zet de lijstjes (en de verschillenen) hier op het forum, en we zoek samen uit wat er anders is en waarom.

Deal?


Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #568 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 11:56:16 »
En koop een vraagbaak van de 2 en 2F. Hiermee heb ik het ook gered. Iig bij de 2, de 2F vraagbaak ben ik kwijt. Of je stuurt iemand een lief mailtje met de vraag of die de draadschema wilt inscannen.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #569 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 12:10:58 »
er zijn verschillende schema's voorhanden in de leden-sectie
Pimp my Polo