Auteur Topic: Kleine vragen-topic (v2.0)  (gelezen 80926 keer)

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #735 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 00:58:42 »
Die niet gebruikte reeksen is alleen bij de blauwe kentekens zo.
Destijds werden namelijk niet alle combinaties gebruikt, bij gele kentekens wél en blijven er ook niet combinaties 'over'.
Import op blauw kenteken was in de jaren 90 Ax-xx-xx, daarna heletijd xx-YA-xx en nu YB geloof ik

Ik heb zelf gehad de JGZN96 en heb de LZSL58 maat van me HTVV34, dus geen X-factor in de nummerts :)
« Laatst bewerkt op: wo, 13 jul 2011, 01:01:11 door Gerard »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #736 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 09:08:57 »
kerel, je geeft een reactie alsof het standaard vloeibare pakking was (en dat staat ook in je post) Dan ga ik er vanuit dat je eroverheen gelezen hebt dat deze juist hittebestendig is. Daarom herhaal ik dat. Niet omdat het antwoord me niet bevalt. nee omdat alle 3 de reacties die gegeven zijn, niet duidelijk zijn dat er ook daadwerkelijk gelezen is. Want de ene vloeibare pakking is de andere niet. er bestaan er zelfs tot 1000graden hittebestendig.



Sorry, ik klus pas sinds 12 jaar aan mijn polo... zonder enige scholing what so ever,. maar ehmz: Ik ga ervanuit dat je je nog kunt herinneren dat je remlicht linksachter stuk was op de Voorjaarsmeeting? Hoe koppig was je toen ook al weer? Lampje was goed toch? Was de zekering toch? 100% Zeker toch? Ja? herinner je je het nog?

Mooi: Vertrouw er dan op dat als 3 mensen iets anders zeggen dan wat je zelf wilt horen,.. ze misschien best gelijk kunnen hebben.. ook al denk je zelf van niet.

Ik vraag mij ondertussen af:



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #737 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 09:29:45 »
Zo.. even gebeld met de RDW ( daar zijn ze voor! )
54 RX XP -> datum eerste toelating: 2006
55 RX XP -> gegevens onbekend  :)
56 RX XP -> datum eerste toelating: 2007
57 RX XP -> datum eerste toelating: 2007
58 RX XP -> datum eerste toelating: 2010
59 RX XP -> datum eerste toelating: 2006

Allen exact dezelfde Lada-vas modellen.

Hmm..
Volgens de meneer van de RDW wordt de datum eerste toelating door de  importeur bepaald. In dit geval Lada Nederland.  Is nou niet echt het meest verkochte model. En voila; De importeur heeft dus in 2006 al een kenteken aangevraagd, maar niet geregisteerd: de datum eerste toelating is dus waarschijnlijk pas bij verkoop ( tenaamstelling ) vastgesteld..  

Ergo: lang showroom/voorraad modelletje geweest, waarvoor al wel het kenteken was gereserveerd, maar nog niet op de weg was gezet...

« Laatst bewerkt op: wo, 13 jul 2011, 09:32:10 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #738 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 10:21:08 »
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #739 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 17:29:52 »
Nieuw vraagje:

Nokkenaslagerkappen van een AAV moeten als volgt worden aangedraaid:
Fase 1: 6 Nm
Fase 2: +90 graden.

Probleem is dat ik niet zo'n nauwkeurige momentsleutel heb liggen. Iemand enig idee of je ze ook gewoon ''vast'' kunt zetten, of komt dit heel nauw? Heb weinig zin om speciaal een nauwkeurige momentsleutel aan te schaffen.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #740 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 19:09:19 »
:)

Geen 60Nm in iedergeval !!! ( Been there,. knakkerdieknak!)

6Nm is 0,6 kilo om 1 meter.. dat is bijna niets: Met een standaard ratel gewoon vast. That's it. Je wilt ze niet verliezen, maar gewoon vast = vast = goed zat
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #741 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 19:46:39 »
Top! Ga ik hem dichtbouwen. -thumbsup-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #742 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 19:48:37 »
Als je nu een dorp verder op woonde kwam je maar langs voor moment sleutel, maar ga het niet versturen.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #743 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 19:51:25 »
 :)

Uiteraard heb ik er zelf ook wel eentje liggen, maar die begint pas bij 30 Nm. Een kleinere, nauwkeuriger staat op het verlanglijstje vanaf nu.  -thumbsup-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #744 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 19:53:57 »
:)

Uiteraard heb ik er zelf ook wel eentje liggen, maar die begint pas bij 30 Nm. Een kleinere, nauwkeuriger staat op het verlanglijstje vanaf nu.  -thumbsup-

ik heb een momentje van 5 tot 30 nm en nog een grotere tot 200 nm
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline andré Steilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 57
  • Geslacht: Man
  • steilheck 1982
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #745 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 22:13:27 »
Zo.. even gebeld met de RDW ( daar zijn ze voor! )
54 RX XP -> datum eerste toelating: 2006
55 RX XP -> gegevens onbekend  :)
56 RX XP -> datum eerste toelating: 2007
57 RX XP -> datum eerste toelating: 2007
58 RX XP -> datum eerste toelating: 2010
59 RX XP -> datum eerste toelating: 2006

Allen exact dezelfde Lada-vas modellen.

Hmm..
Volgens de meneer van de RDW wordt de datum eerste toelating door de  importeur bepaald. In dit geval Lada Nederland.  Is nou niet echt het meest verkochte model. En voila; De importeur heeft dus in 2006 al een kenteken aangevraagd, maar niet geregisteerd: de datum eerste toelating is dus waarschijnlijk pas bij verkoop ( tenaamstelling ) vastgesteld.. 

Ergo: lang showroom/voorraad modelletje geweest, waarvoor al wel het kenteken was gereserveerd, maar nog niet op de weg was gezet...



dit is een duidelijk antwoord, en zo kunnen er nog meer zijn ,en dus ook zonder de X in andere combinaties. Het heeft dus puur te makenen met het aanmelden van een eerder uitgegeven kenteken en niets met invoer. Eigenlijk heb je dus wel een auto die dus voor het eerst op de weg is gekomen in 2010 met en kenteken uit de reeks rond 2005, en is al ingekocht rond 2005. hij is verkocht als bouwjaar 2010  maar blijft een 2005 auto, best lastig eigenlijk als zo iets koopt of verkoopt.

wat ik wel wist uit eigen ervaring, lees hier onder
(ik heb zelf een 2001 seville sls waarvan de productie datum 1999 is , maar in 2001 verkocht en op kenteken is gekomen met een kenteken die ook gewoon in de reeks van 2001 voorkomt 45-HH-ZK, nu heb ik een andere gezien met een iets ouder kenteken als ik heb en toch heeft hij een iets ge,faselift model ten opzichte van mijn auto, in dit geval heeft dat  te maken met een bestelling van een auto of een auto uit de showroom.
andré
(polo 1.1CL steilheck 1982 + een V8)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #746 Gepost op: wo, 13 jul 2011, 22:15:57 »
had zelf ff niet in de gaten dat t een lada was. Maar die worden zo weinig verkocht, dat zelfs als je nu een nieuwe lada niva zou kopen, hij nog een oud kenteken krijgt.

Offline andré Steilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 57
  • Geslacht: Man
  • steilheck 1982
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #747 Gepost op: di, 19 jul 2011, 22:56:52 »
Ik heb nog even een kleine vraag,
Ik rij met de 1.1 HB motor met daarop de standaard solex 31pic(t) pierburg!
Nu vind ik dat het brandstof verbruik best hoog is (1 op 8,5 )  en dat in combinatie met een benzinelucht in de uitlaatdamp!
Ik maak me opzich geen zorgen maar het moet volgens mij toch iets zuiniger kunnen en zonder of met minder benzine lucht in de uitlaatgas.
De polo rijd echter goed en fel, is heel direct op het gas, heb verder geen klachten of zo! (vind hem directer dan b.v de 1.3 mono inj)
De vraag is moet hier aan gesteld worden ,of de ontsteking misschien bijstellen? Of lekker zo laten en niet druk om maken!

gr dré
andré
(polo 1.1CL steilheck 1982 + een V8)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #748 Gepost op: di, 19 jul 2011, 23:04:56 »
HB zou juist lekker zuinig moeten zijn. (onverbrande) benzine lucht in de uitlaat is ook niet goed: Mag best een beetje rijk staan, maar bij 1 op 8,5 doe je iets verkeerd: dat haalde ik pas in de winter ( met continu choke ) en een lekke tank :)

Vanaf afstand is het echter heel moeilijk om te beoordelen hoe / wat. Als ie goed en fel reageert is het waarschijnlijk je ontsteking die goed op tijd staat.. hoe zien je bougietjes d'r uit? een HB -> Heeft ie een handchoke? of is ie automagisch? Als je een handchoke hebt,. hoe ver trek je m uit en hoe lang hou je m erop? Als je m al uittrekt in de zomer, dan hoe je m echt niet helemaal uit te trekken...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline andré Steilheck

  • Non-Register lid
  • Berichten: 57
  • Geslacht: Man
  • steilheck 1982
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #749 Gepost op: di, 19 jul 2011, 23:23:14 »
 Ja we hebben een handchoke , en bij de koude start in de zomer doe ik eerst 5 seconden half open tijdens het starten, daarna gelijk terug tot bijna uit zodat hij net mooi rond loopt, wrijwel na enkele minuten gaat dat laatste kleine stukje ook terug.
Ik denk dat ik het zo goed doe, dat is een stukje gevoel! Wel rij ik veel kleine afstanden en vlot.
dat verklaart zowiezo hoger verbruik, maar staat nog los van de benzine lucht.
De bougies zijn 6000 km oud, luchtfilter 6000km kan vervangen worden zag ik net (vervuiling).
rotor/verdeelkap ook 6000 km terug, eigenlijk alles disriem waterpomp olie enz is 6000km oud.
« Laatst bewerkt op: di, 19 jul 2011, 23:27:47 door andré Steilheck »
andré
(polo 1.1CL steilheck 1982 + een V8)