Auteur Topic: Kleine vragen-topic (v2.0)  (gelezen 80968 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #645 Gepost op: zo, 03 jul 2011, 21:49:18 »
doh

das de derde keer deze week dat ik antwoord zonder even langer na te denken.

Ik zal mijn leven beteren  -oops-
Minder hard werken zou al schelen Roel  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #646 Gepost op: zo, 03 jul 2011, 22:07:00 »
Die steun heb ik nog liggen  :) en is intussen al vet & zand vrij gemaakt en gaat morgen voor de zekerheid vast mee naar de garage -thumbsup- mocht ie dan wel stuk wezen kan ie der meteen onder -klus-

en nu maar hopen dat het probleem is en t daar bij blijft.....

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #647 Gepost op: ma, 04 jul 2011, 13:55:37 »
klein vraagje;

zijn er (standaard) verschillende diktes koppakking voor de polo blokjes te krijgen?
en zo ja welke diktes?

(haynes is verdwenen. dus kan zelf ff niet opzoeken en vond via de search zosnel niets  -dunno-)
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #648 Gepost op: ma, 04 jul 2011, 14:05:15 »
Ik weet wel dat je even goed moet kijken welke motorcode je hebt, er zijn verschillende pakkingen. Verschillende diktes kan je misschien aankomen via de automaterialenzaak. Ik dacht dat de dikkere pakkingen meer specialistisch waren, zeg maar voor de turbo tuner jongens die compressie willen verlagen.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #649 Gepost op: ma, 04 jul 2011, 18:31:17 »
Zou iemand de breedte van een Polo 1 Bumper op kunnen meten. Alleen van het metalen deel, dus zonder de kunststof bumper hoekjes
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #650 Gepost op: di, 05 jul 2011, 11:42:23 »
(...)
Volgende week foto 4: na 400 km rijden MET ringetje.

Bijgaande foto is van 18 juni (na ± 350 km rijden): dankzij rubbertje géén olieverlies meer via peilstokbuis.
Inmiddels nog eens dik 1.000 km verder is ie ook nog steeds schoon.

Vorige week was ik bij A-Point (3 nieuwe ruitenwisserarmen en -bladen gehaald).
Met magazijnman nog even ovder die peilstok gehad en in ETKA gekeken. Volgens hem zit volgens ETKA aan of bij  de originele peilstok van een '94-er G40 géén rubber ringetje, terwijl bij een identieke peilstok van een Polo (6N?) uit '96 zo'n ringetje WEL beschreven is -gert-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #651 Gepost op: di, 05 jul 2011, 19:45:59 »
ik heb ook nog eens nagekeken, bij mij zit er ook geen ringetje op! Binnenkort maar eens bestellen dus.

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #652 Gepost op: do, 07 jul 2011, 09:04:21 »
de vraag van de dag...  :);

na het inelkaar zetten van de kop, blijven 1 of 2 hydrostoters nog wat tikken. die moeten dus nog vol komen met olie.

hoelang duurt dit normaal?

ik moet wss komend weekend een klein 500km tuffen; is dit aan te raden met hydrostoters die nog niet helemaal vol zitten?

 -dunno-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #653 Gepost op: do, 07 jul 2011, 09:48:40 »
Als ze na 10 km nog niet vol zitten zou ik wel mijn wenkbrauwen fronzen. Of je daar uiteindelijk 500 km mee kunt rijden kan ik niet goed inschatten. Het is niet zoals het hoort, en als het blijvend is zul je er iets aan moeten doen, maar ik heb niet het idee dat je daar vervolgens direct grote gevolg-schade mee riskeert. Maar daar kunnen anderen je wellicht een beter gefundeerd antwoord op geven? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #654 Gepost op: do, 07 jul 2011, 10:35:35 »
Als de hydrostoters niet gevuld zijn, hoe loopt dan je kleptiming? Volgens mij kleppert het dan allemaal wat meer en loopt het allemaal wat ruimer?
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #655 Gepost op: do, 07 jul 2011, 10:50:00 »
Kan best even duren voordat de stoters weer allemaal gevuld zijn.. langer, veel langer zelfs, dan je zou verwachten.. al een blokje om geweest? \

Of het schade kan veroorzaken? Volgens mij gaan de kleppen vooral niet heel ver open, dus kan het zijn dat je even wat vermogen mist. Niet gaan trappen of planken dus, maar gewoon een blokje om moet t probleem wel oplossen.

Zit er verse olie op?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #656 Gepost op: do, 07 jul 2011, 11:12:10 »
kan tot een halfuur of zelfs langer duren bij enkel stationair draaien voor die dingen vol zijn. Als je rijdt, binnen een halfuurtje.
Blokje moet sowieso warm zijn (de olie dus) Zodat de olie wat beter kan stromen. Zonder werkende hydrostoters heb je in principe hetzelfde als een sleeptuimelaar, dus klepspeling, welke idd voor wat minder vermogen kan zorgen en planken is no-go. Goed kans dat t blokje ff niet lekker loopt om die reden.

Als de stoters na een halfuur rijden nog tikken, zou ik ze toch vervangen. Kunnen namelijk ook vuil zijn intern, en dan lopen ze nooit meer terug vol. (is wel schoon te maken, heeft arjan dacht ik al eens gedaan?)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #657 Gepost op: do, 07 jul 2011, 11:20:35 »
keertje goed droogknijpen/ leegknijpen voor montage of starten wil ook wel eens helpen -thumbsup-
als ze na een half uur nog niet gestopt zijn met tikken dan zal die niet meer vol raken!
meestal zitten ze eerder al vol, tenminste hier wel nogaltijd gehad..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #658 Gepost op: do, 07 jul 2011, 11:22:58 »
Je zou ook kunnen denken aan een flesje Forté? http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten/Motor/Top+End+Treatment.html
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjaakie

  • Non-Register lid
  • Berichten: 66
Re: Kleine vragen-topic (v2.0)
« Reactie #659 Gepost op: do, 07 jul 2011, 11:26:11 »
Nu we het over stoters hebben.. Is er verschil in de uitlaat en inlaat? Of kun je ze zo in de kop drukken en maakt et niet uit welke waar zit