Correct me if I'm wrong please,
Een volle tank is gewoon te gebruiken als eikpunt. Toch ?
Nee: correct.
Alleen: Als ik m d'r in hang .. en wacht tot ie afslaat... dan kan het zijn dat ie nog niet he-le-maal vol zit, maar dat het vulpistool net ff scheef zat, de tank zich verslikt en klik. Als ik m dan nog eens inknijp, kan d'r maar zo 4 a 5 liter bij, voor ie weer afslaat.. en nu omdat ie wel echt vol zit.
Die 4 a 5 liter kunnen (bij een tankje van 36 liter) een behoorlijk verschil opleveren.
Hoe groter de afstand ( een lekkere vakantie
) en hoe kleiner het effect van een litertje meer of minder tot een volle tank. b-tracing geeft aan dat ie bij elke tankbeurt z'n verbruik berekend/registreert... IMHO is het te optimistisch om met één enkele tankbeurt een vermindering in verbruik te registreren. Als je toch per-ce wilt berekenen wat die éné tank deed,. dan moet je bij elke tankbeurt zeker weten dat je m telkens weer net zo vol hebt gegooid.
Overigens (en mijn omgeving kan dat bevestigen),.. sta ik gemiddeld wel 1 keer per jaar met een compleet lege tank... per auto.. en nee: een jerrycan met reservebrandstof heb ik nooit bij me.. omdat ik die niet nodig acht: hoezo eigenwijs?.