Auteur Topic: Turbo vraagjes  (gelezen 2317 keer)

Offline Slavi

  • Non-Register lid
  • Berichten: 63
  • Geslacht: Man
Turbo vraagjes
« Gepost op: do, 12 okt 2006, 19:27:12 »
Ik heb een 1.4 AEX blokje waarop een AEE kop komt met een turbo. Een tijdje terug heb ik wat op elkaar gepuzzeld en een foto gemaakt;



Maar ik twijfel nog over een paar dingen. In het kort;

Hoe zal ik mn inlaat maken en wat is er mogelijk?
Optie 1:
- Throttle bodies met stand alone management (b.v. KMS / DTA).
Vraag 1; Hoeveel nut hebben TB’s bij een turbo?
Vraag 2; Zouden de kosten het waard zijn? Je bent tenslotte voor alleen de onderdelen al gauw 1400 euro kwijt en dan moet het er nog in en afgesteld worden.

Optie 2:
- Ander inlaat spruitstuk en andere gasklep welke geoptimaliseerd kunnen worden.
Ik dacht aan een 3F spruitstuk en G40 gasklep
Vraag 1; Past dit überhaubt? (Er stond me iets bij dat de inlaat namelijk anders was van de oudere blokjes qua montage.)
Vraag 2; Als het past zou ik hiermee een aardige winst hebben t.o.v. mijn standaard inlaat en gasklep (1.4 AEX) of is het verschil te verwaarlozen?

Dit zou dan weer met een computer uit een G60 (digifant) aangestuurd kunnen worden. Is dat te doen of is dat het mezelf alleen maar moeilijk maken?

Als iemand anders een beter idee heeft hoor ik dat uiteraard ook graag!!

Tot slot de nokkenas;
Ik lees regelmatig dat de 3F nokkenas heel goed schijnt te werken op G40 motoren met turbo. Zelf beter dan een scherpere asymmetrische van bijvoorbeeld Schrick.
Vraag 1; Kan iemand mij vertellen wat het nut van een asymmetrische nokker is?
Vraag 2; Kan iemand bovenstaand verhaal bevestigen of is het stierenpoep?

Ik weet dat sommige vragen persoonlijk zijn maar een mening wordt ook gewaardeerd :D
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten Björn




Offline richardk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 130
  • Geslacht: Man
Turbo vraagjes
« Reactie #1 Gepost op: do, 12 okt 2006, 19:38:02 »
TB en DTA .. denk snel aan het dubbele eerder 2600 euro.. en bkorn waar heb jij je uitlaatspruitstuk weg?

Offline Slavi

  • Non-Register lid
  • Berichten: 63
  • Geslacht: Man
Turbo vraagjes
« Reactie #2 Gepost op: do, 12 okt 2006, 19:41:11 »
DTA is idd duur.

KMS = c.a. 800 en TB's ongeveer 600 geloof ik. Uiteraard mis je nog het 1 en ander zoals een airbox dan dus je komt sowieso een stuk duurder uit. Tenzij je wat van ebay kan plukken maar dat spul komt niet vaak voorbij.

Uitlaatspruitstuk komt van Serge.

Offline richardk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 130
  • Geslacht: Man
Turbo vraagjes
« Reactie #3 Gepost op: do, 12 okt 2006, 19:43:53 »
DTA 8PRO 1250 euro en ITB 1050 euro.. heb nog wel een offerte..:D

Offline Slavi

  • Non-Register lid
  • Berichten: 63
  • Geslacht: Man
Turbo vraagjes
« Reactie #4 Gepost op: zo, 15 okt 2006, 18:11:37 »
Niemand antwoord op mn vragen  -klus- ??

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Turbo vraagjes
« Reactie #5 Gepost op: zo, 15 okt 2006, 19:43:31 »
heb het je toendertijd uitgelegd
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Turbo vraagjes
« Reactie #6 Gepost op: zo, 15 okt 2006, 19:45:19 »
Weet zo niet of 3F inlaat op AEX kop past...

Maar zo niet, dan toch:

(boringen in kop zo gemaakt dat 3F/NZ inlaat past)



Meer hier...  (Polofans.de, wel even registreren)

Offline Slavi

  • Non-Register lid
  • Berichten: 63
  • Geslacht: Man
Turbo vraagjes
« Reactie #7 Gepost op: zo, 15 okt 2006, 20:47:37 »
heb het je toendertijd uitgelegd

We hebben het over zoveel gehad dat ik waarschijnlijk dat even vergeten ben (kan me niet meer herinneren dat we het over TB's hebben gehad, wel over a-symetrische nokkertjes). Als je het hier nog een keer wilt zeggen graag. Kan ik het zeker niet meer vergeten ;).

@ Dennis; tnx voor de link!!

Offline Slavi

  • Non-Register lid
  • Berichten: 63
  • Geslacht: Man
Turbo vraagjes
« Reactie #8 Gepost op: za, 28 okt 2006, 16:07:35 »
-up-  :P

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Turbo vraagjes
« Reactie #9 Gepost op: za, 28 okt 2006, 16:13:35 »
je kunt met turbo op je originele injectie rijden (mpi)
zou wel een andere chip laten schrijven (leon verhoeven )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Turbo vraagjes
« Reactie #10 Gepost op: zo, 29 okt 2006, 15:52:40 »
Of Googlen op Megasquirt ...
Goedkoop en goed alternatief voor DTA of ITB

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Turbo vraagjes
« Reactie #11 Gepost op: zo, 29 okt 2006, 16:25:42 »
withstupid

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Turbo vraagjes
« Reactie #12 Gepost op: zo, 29 okt 2006, 16:31:20 »
moet je wel weten hoe je een motor afregelt ,is niet voor iedereen weggelegd
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Turbo vraagjes
« Reactie #13 Gepost op: zo, 29 okt 2006, 17:16:37 »
Zekers, maar dan moet je zowiezo al niet aan een turbo ombouw beginnen imho.

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Turbo vraagjes
« Reactie #14 Gepost op: zo, 29 okt 2006, 18:00:32 »
withstupid

Post 1999  -prut-