Auteur Topic: Help Koppaking lek  (gelezen 1484 keer)

Offline ThapOlO

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
Help Koppaking lek
« Gepost op: zo, 11 sep 2011, 18:00:57 »
Goed, of eigenlijk niet goed, ik heb de koppaking eruit. Elk half uur 1,5 liter water bijvullen en zo ben ik thuis gekomen...

De wegenwacht deed niks, mijn auto was het niet meer waard om te laten repareren, ik mocht kiezen; of afstand doen van mijn auto of op eigen risico naar huis rijden....

Hoezo niet meer waard? Tis een goede auto, reparatie zal een 400 euro zijn bij een garage en voor 400 euro koop je in het algemeen ook maar andermans ellende...

Maar goed, die garage komt er niet bij van pas. Ik wil het zelf eigenlijk doen. Weet iemand de volgorde voor de kopbouten? Kan ik de kop met spruitstukken en al er zo af trekken?

En dan nog; heeft iemand nog een kop liggen toevallig, mocht die van mij niet goed meer wezen? Hij zal wel op de post moeten, want ik heb geen auto meer....

EDIT tis een HZ van '86
Gr, Evert M

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.895
  • Geslacht: Man
Re: Help Koppaking lek
« Reactie #1 Gepost op: zo, 11 sep 2011, 18:10:51 »
Even de zoekfunctie gebruiken. -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Help Koppaking lek
« Reactie #2 Gepost op: zo, 11 sep 2011, 18:12:22 »
Begin met een vraagbaak, daar staat precies in hoe en wat -thumbsup-
Zoekfunctie hier op het forum werkt ook verrassend goed :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Help Koppaking lek
« Reactie #3 Gepost op: zo, 11 sep 2011, 18:41:27 »
En laat je kop wel even vlakken...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Help Koppaking lek
« Reactie #4 Gepost op: zo, 11 sep 2011, 19:01:53 »
richard heeft nog een HZ kop liggen ;) moet d8 ik wel wat aan gebeuren.
Advies is vraagbaak kopen en daar eens goed naar kijken
zelf heb ik nog een keer een website gevonden van een howto van een soortgelijke motor (zitten een groot aantal verschillen in, maar de basis, dus het verwijderen van de kop en aanbouwdelen, is nagenoeg hetzelfde) wellicht heb je er wat aan:
http://members.chello.nl/j.heynen2/

Citaat
De wegenwacht deed niks, mijn auto was het niet meer waard om te laten repareren.
Je bent niet de enigste die zo behandeld wordt door de anwb, heb ook al eens gehoord dat mensen geen wegenwachtabbo konden krijgen omdat de auto te oud was volgens hun. En das ook precies de reden waarom ik niet lid ben, ze doen toch niks voor je.
« Laatst bewerkt op: zo, 11 sep 2011, 19:04:45 door Pobresh »

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Help Koppaking lek
« Reactie #5 Gepost op: zo, 11 sep 2011, 19:12:37 »
anwb is persoonsgebonden niet auto gebonden,
maakt echt niks uit met wat voor auto je met pech staat.
ben al jaren lid van de anwb en altijd goed geholpen ook met oude auto's.

Offline ThapOlO

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
Re: Help Koppaking lek
« Reactie #6 Gepost op: zo, 11 sep 2011, 19:27:23 »
http://members.chello.nl/j.heynen2/
 

Daar staat de volgorde wel in. Dan red het zich wel. Een vraagbaak vind ik zonde geld, daar staat echt bar weinig in.
Sleutellen is niet moeilijk, als je maar weet wat je moet doen tenslotte en zoals het uit elkaar gaat, gaat het ook in elkaar is de wetenschap
Gr, Evert M

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Help Koppaking lek
« Reactie #7 Gepost op: zo, 11 sep 2011, 19:41:09 »
Daar staat de volgorde wel in. Dan red het zich wel. Een vraagbaak vind ik zonde geld, daar staat echt bar weinig in.
Sleutellen is niet moeilijk, als je maar weet wat je moet doen tenslotte en zoals het uit elkaar gaat, gaat het ook in elkaar is de wetenschap

Er staat behoorlijk veel in een vraagbaak, Als je de juiste hebt kun je er vrijwel alle klussen mee doen! je moet er wel mee weten om te gaan, door de foutjes heenlezen bijvoorbeeld (nokkenaslagerkap met 60nm aandraaien vraagt om problemen bijvoorbeeld, moet 6nm zijn)
Enne, zonde geld? 10 euro, meer hoef je echt niet neer te tellen voor een vraagbaak, heb er zelf eentje met harde kaft voor dat geld inc verzendkosten. Even speuren op marktplaats.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Help Koppaking lek
« Reactie #8 Gepost op: zo, 11 sep 2011, 19:45:29 »
anwb is persoonsgebonden niet auto gebonden,
maakt echt niks uit met wat voor auto je met pech staat.
ben al jaren lid van de anwb en altijd goed geholpen ook met oude auto's.

 withstupid
Tegenwoordig (voor nieuwe leden) wel licht ingeperkt:
Citaat van: ANWB-site
(in Nederland maximaal 2 kentekens per jaar)

Ben ook altijd prima geholpen (áls ik al pech had), ook toen de Wegenwachter vond dat mijn Amazonde beter tot z'n recht zou komen op de sloop dan op de openbare weg...
Ik heb echter door de jaren heen zo weinig pech gehad dat ik 't het lidmaatschapsgeld niet meer waard vond. Daar kan iedereen van alles van vinden, maar we leven nou eenmaal in Nederland Verzekeringsland. Het is simpelweg een kwestie van afwegen van kosten tegen baten. Toen ik uiteindelijk echt pech had (brand onder/in mijn BX), zorgde mijn autoverzekering voor het afslepen (door de ANWB :D) en het vervangend vervoer... withstupid

@Rutger: is het nog geen tijd om je eigen koninkrijk/republiek te stichten?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Help Koppaking lek
« Reactie #9 Gepost op: zo, 11 sep 2011, 21:07:38 »
Kunnen we on-topic blijven aub ?

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Help Koppaking lek
« Reactie #10 Gepost op: zo, 11 sep 2011, 22:08:33 »
Je bent niet de enigste die zo behandeld wordt door de anwb, heb ook al eens gehoord dat mensen geen wegenwachtabbo konden krijgen omdat de auto te oud was volgens hun. En das ook precies de reden waarom ik niet lid ben, ze doen toch niks voor je.
Route Mobile heeft die regel. Door de anwb-wegenwacht ben ik altijd nog geholpen. Had in A'dam een sloper gekocht voor 75 euro die toch niet lekker meer liep, keurig naar huis gebracht door de anwb.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Help Koppaking lek
« Reactie #11 Gepost op: zo, 11 sep 2011, 22:10:50 »
@Thapolo waar woon je? Misschien dat er iemand in de buurt woont die kan/ wil helpen.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Help Koppaking lek
« Reactie #12 Gepost op: ma, 12 sep 2011, 07:58:37 »
bla bla bla, dus omdat jullie wel geholpen worden/werden is het niet mogelijk dat andere het wel mee hebben gemaakt?

Mijn nicht reeed een ouwe opel corsa en die werd GEWIJGERD omdat de auto te oud was volgens de anwb medewerker, die auto is rijp voor de sloop vertelde die effe mooi dus daar ging die niks meer aan doen -gert-


dus Ja rutger heeft ergens een Punt.....


maar volgensmij ging het topic over kopppakking lek..

aan topicstarter, ik heb nog een goede HZ cilinderkop met versleten kleprubbers..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline ThapOlO

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
Re: Help Koppaking lek
« Reactie #13 Gepost op: ma, 12 sep 2011, 10:39:32 »
Zo, even langs het revisie bedrijf geweest, vanmiddag 14 u kan koppaking en boutjes ophalen. Al met al nog geen 55 euro dus valt mee...

Morgen dus maar aan de slag dan, dan kan ik ook een sleep regellen, verder rijden lijkt vragen om ellende tenslotte... en dan maar kijken hoe de kop eruit ziet....
Gr, Evert M

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Help Koppaking lek
« Reactie #14 Gepost op: ma, 12 sep 2011, 11:05:29 »
Je hebt het spul in ieder geval in huis  -klus-, nu hopen dat je kop niet krom is ofzo..1,5 l koelvloeistof per half uur lijkt me in ieder geval niet gezond  -hitit- zou haast zeggen dat je kop gescheurd is ofzo, of dat je een lekke waterpomp hebt.. -dunno-
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..