Auteur Topic: Polo G40 Oettinger  (gelezen 1861 keer)

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Polo G40 Oettinger
« Reactie #15 Gepost op: wo, 27 jun 2012, 15:00:40 »
Dit is dan ook de enige die er is. -nana-
Aan het kenteken, iets wat op ons handelskenteken lijkt, kun je zien dat DIT geen normale straatversie is.
O.a. het afwezig zijn van TÜV en AU stickers duiden hier op.
Dit is de testauto van Oettinger niets meer en niets minder.
G40 af Oettinger (fabriek) heeft nooit bestaan!

Sterker nog; de financiële positie van Oettinger in het begin van de jaren '90 van de vorige eeuw was zo slecht dat ze zelfs helemaal geen auto's
meer (om)bouwden. Dit mede door het debacle van de WBX 6 en de sterk veranderende manier van tuning.
« Laatst bewerkt op: wo, 27 jun 2012, 15:04:17 door Douwe »
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Polo G40 Oettinger
« Reactie #16 Gepost op: wo, 27 jun 2012, 22:49:19 »

Offline bryan6732

  • Non-Register lid
  • Berichten: 24
  • Geslacht: Man
  • Bryan van den Heuvel
Re: Polo G40 Oettinger
« Reactie #17 Gepost op: do, 28 jun 2012, 10:34:45 »
Naja wat ik er dus uit op kan maken is dat het laterna omgebouwd werd, maar dat het veel te duur was voor wat je kreeg.
Die 170pk heeft hij uit zijn duim gezogen denk ik. Hij wist het niet namelijk, heeft de auto zo "van een verzamelaar" gekocht.
Oftewel: het voelde als minstens 170 paarden. Ik betwijfel het. De auto is nu trouwens van marktplaats af gehaald!
2F G40