Heren. En dames!
Ik ben vandaag eens grondig met de GT aan de gang gegaan, en dacht dat het slim was hier toch nog een nieuw topic over te openen. Dit gaat puur over de electronica van de GT.
Ik heb een beetje het gevoel dat dit niet helemaal goed zit. Misschien dat Sjors mij hierover ook nog wat kan vertellen?
Even een paar dingetjes op een rijtje!
*1. De ontsteking. Ik heb het idee dat het hier niet helemaal lekker zit. Koud loopt ie even erg moeilijk. Lijkt op 3 poten te draaien. Zwaar en een beetje stotteren. Zodra de GT warm is loopt ie als een trein. Ook warm loopt ie stationair iets te laag en deinst ie iets in de toeren, maar ik denk dat dit meer carb afstellen is.
*2. Knipperlichten. Hier ben ik al even mee aan het kloot'n geweest. Van de sloop even een ander relais mee genomen, iets beter maar nog niet geweldig. Eerst knipperden de knipperlichten alsof er een lampje kapot was, zo snel. Maar alles deed het gewoon. Alleen het alarmlicht knipperde niet. Deze bleef continu branden. Nu knipperen de knipperlichten nog steeds heel snel, maar knippert het alarmlicht net zo snel.
*3. De kill switch. Vorige eigenaar, of degene daarvoor, of daarvoor, heeft een hoofdschakelaar in de auto ingebouwd. Op de mindraad. Nadat de auto uit was gezet moest deze schakelaar omgehaald worden om alles uit te krijgen. Deze heb ik eruit gehaald, omdat ik niet snap waarom er een schakelaar tussen zou moeten als alle electrische probleempjes ook gewoon opgelost moeten kunnen worden. Dus, de schakelaar eruit, de bedrading weer als origineel, Robje denkt dat alles weer goed is. Niet dus! Nu werkt de cockpitverlichting niet meer. Dit brengt ons bij:
*4. De volt en oliedrukmeter. Deze zijn allebij volgens mij continu geschakeld. Ze gingen pas uit als de noodschakelaar om werd gezet. Waardeloos dus, want dit moet gewoon op contact kunnen. Iemand enig idee op welke schakeldraad dit goed kan? Kleur?
*5. De algemene verlichting. Zoals al te lezen was, is de auto een beetje een warzooi van electronica. Nou is het ook nog eens zo, dat wanneer ik de lichtschakelaar en de middelste stand zet (vanuit uit-stand) ik achter het dashboard een relais hoor klikken. Dit heb ik in nog geen enkele andere auto (ook geen polo) gehoord. Iemand enig idee hoe ik dit ook kan verklaren?
Mensen, alvast enorm bedankt voor alle moeite.
Ik zal jullie, ook over de electronica, blijven bestoken met mijn ingewikkelde vragen en theorieën.
Hoogachtend, Robert van den Berg (met die drama GT ja
)