Goedemiddag,
Ik vermoed dat ik een vrij groot probleem heb. Ik wou vanmorgen met de auto weg, hij startte wel maar liep beroerd. Klein beetje gas gegeven maar toen viel die helemaal dood. Daarna startte die niet meer. Startmotor draait gewoon maar hij slaat niet aan.
Heb het luchtfilter even losgehaald en zag een beetje sludge zitten. Dit schoongemaakt. Daarna de olievuldop eraf gehaald en hier zat een dikke klodder mayonaise aan. Toen maar even naar het koelvloeistof gekeken en dat was ver gedaalt. (had ik al vaker problemen mee dat die koelvloeistof spuugde en verloor, maar na de koelvloeistofreservoirdop vervangen te hebben leek het probleem verholpen. Niet dus
![boehoe -boehoe-](http://www.g40.nl/smf/Smileys/86c/huilen.gif)
)
Maar ik vermoed nu dus dat mijn koppakking lek is en dat daar alle sludge vandaan komt en het koelvloeistof verlies.
Maar mijn carter zit dus waarschijnlijk vol met sludge, hoe ga ik dit eruit krijgen(als het er uberhaupt goed uit te halen valt.) Een paar keer doorspoelen met schone olie? En dan moet ik dus de koppakking vervangen, en koelvloeistof systeem doorspoelen.
En is het dan mogelijk dat de problemen verholpen zijn? Of is de kans groot dat het blokje overleden is en niet meer te redden valt of niet meer waard is om te repareren?
Ik rijd laatste tijd vaak alleen nog kleine stukjes en laag in toeren. Ik las dat dit ook niet goed was en dat hierdoor zich ook meer sludge vormt. Dus het is al met al één dikke bende.
Ik ga nu zo eerst nog maar even de carterontluchting loshalen en schoonmaken. Las ook dat deze nog wel eens wil bevriezen bij veel sludge(auto heeft vannacht buiten gestaan, staat anders in de schuur.)
Groeten,
Roelof Jan