Auteur Topic: CO te hoog NZ  (gelezen 2032 keer)

Offline feffe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 575
  • Geslacht: Man
CO te hoog NZ
« Gepost op: wo, 23 okt 2013, 18:42:17 »
mijn polo met NZ motor komt niet door te APK omdat de CO te hoog is.
veel factoren hebben we al bekeken zoals lekke uitlaat, vacuüm slangetjes en ontsteking goed zetten.
nu zie ik dat er een verkeerde ontsteking op zit, er hangt nog los een slangetje, die zou op de vervroeging van de ontsteking moeten, maar op de ontsteking die er op zit, zit helemaal niet zo'n schoteltje met pieletje waar je dat slangetje om heen zou moeten schuiven, dus er is denk ik een verkeerde ontsteking opgezet.
zou het veel verschil maken in de CO om de ontsteking te vervangen door een ontsteking MET die vervroeging er op?
ik kan dat zelf niet testen namelijk dus hoop dat iemand me dat zo kan vertellen
1988 polo 2 steilheck
1978 polo 1
1971 kever

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: CO te hoog NZ
« Reactie #1 Gepost op: wo, 23 okt 2013, 18:50:17 »
Vervroeging gaat volgens mij pas werken bij hoge toeren en heeft niks met jouw co te maken op stationair toerental.
Project SteilHeck

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: CO te hoog NZ
« Reactie #2 Gepost op: wo, 23 okt 2013, 18:54:17 »
lambda stuk of katalysator stuk?

Offline feffe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 575
  • Geslacht: Man
Re: CO te hoog NZ
« Reactie #3 Gepost op: wo, 23 okt 2013, 19:05:40 »
oke dan kan ik dat uitsluiten als oorzaak.
kat en lambda heb ik eerder over gehoord, daar nog maar even naar laten kijken dan -thumbsup-
1988 polo 2 steilheck
1978 polo 1
1971 kever

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: CO te hoog NZ
« Reactie #4 Gepost op: wo, 23 okt 2013, 19:10:24 »
rammelt de uitlaat tijdens starten of lopen?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: CO te hoog NZ
« Reactie #5 Gepost op: wo, 23 okt 2013, 20:14:16 »
Niet aangesloten slangetje van vacuumvervroeger = valse lucht en heeft invloed op CO

Offline feffe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 575
  • Geslacht: Man
Re: CO te hoog NZ
« Reactie #6 Gepost op: vr, 25 okt 2013, 16:18:52 »
die heb ik inmiddels afgesloten omdat ik nog niet de goede ontsteking er op heb, dat is na de keuring gebeurd dus wellicht is het nu al wat beter -thumbsup-
1988 polo 2 steilheck
1978 polo 1
1971 kever

Offline feffe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 575
  • Geslacht: Man
Re: CO te hoog NZ
« Reactie #7 Gepost op: vr, 25 okt 2013, 16:19:44 »
@nappertje, niet dat ik weet, misschien een beetje.. zet de polo even bij mn oom neer. die kan er wel wat mee.
1988 polo 2 steilheck
1978 polo 1
1971 kever

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: CO te hoog NZ
« Reactie #8 Gepost op: vr, 25 okt 2013, 18:20:01 »
dan zal de katalysator wel niet stuk wezen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: CO te hoog NZ
« Reactie #9 Gepost op: zo, 27 okt 2013, 20:13:30 »
valse lucht via caterventilatie is ook een beruchte van de nz
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline feffe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 575
  • Geslacht: Man
Re: CO te hoog NZ
« Reactie #10 Gepost op: di, 29 okt 2013, 20:43:03 »
hmm, we hebben al even met remmenreiniger overal bij langs gespoten en daardoor ging de motor niet anders lopen, kan nog eens wat slangetjes bij langsgaan maar er zijn ook al best veel vervangen tijdje geleden.
mijn oom heeft in de tussentijd nog wat dingetjes geprobeerd maar vandaag weer te hoge CO voor de APK en wij weten echt niet wat we er mee moeten.
moet zsm APK op zodat de polo weg kan.
nog andere mogelijke oorzaken?

zo'n polo zonder APK is ook weinig waard denk ik? is verder wel echt supermooi en goed.
poging tot polotje handelen valt me tegen, had iets minder technische tegenslag verwacht.
1988 polo 2 steilheck
1978 polo 1
1971 kever

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.895
  • Geslacht: Man
Re: CO te hoog NZ
« Reactie #11 Gepost op: di, 29 okt 2013, 21:10:53 »
Hoe meten ze hem?
Met koude of warme motor,scheelt natuurlijk ook wat in de Co.
Daar kan Jellehier je nog wat over vertellen. :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: CO te hoog NZ
« Reactie #12 Gepost op: di, 29 okt 2013, 21:15:23 »
Wellicht tijdelijk even een vollediger verbrandende brandstof in de tank
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: CO te hoog NZ
« Reactie #13 Gepost op: wo, 30 okt 2013, 05:13:22 »
Kat weghalen? Dan mag je 3,5% hebben ipv 0,5%

Zie http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=11732.msg424247#msg424247

Offline feffe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 575
  • Geslacht: Man
Re: CO te hoog NZ
« Reactie #14 Gepost op: wo, 30 okt 2013, 09:08:16 »
kijk dat scheelt. voordat ik aan zulke dingen begin ga ik dat wel even bij de keurmeneer vragen maar volgens de regels kan dat gewoon dus -thumbsup-
zoiets had hofstad me ook verteld maar t is me nu duidelijk!
1988 polo 2 steilheck
1978 polo 1
1971 kever