Auteur Topic: Ombouw GL blok naar NZ blok  (gelezen 1776 keer)

Offline polo1948

  • Non-Register lid
  • Berichten: 212
  • Geslacht: Man
Ombouw GL blok naar NZ blok
« Gepost op: vr, 10 okt 2014, 16:02:22 »
In mijn Steilheck bouwjaar 1985 lag een GL motor die heb ik vervangen door een NZ blok.
Alles heb ik uit een lopende Polo van 1989 gehaald, de complete kabelboom van voor tot achter, incl. zekeringkast en digijet,  electr. benzinepompen etc.
Nu heb ik een probleem, als ik hem op contact zet draait hij wel rond, maar de pomp en de ontsteking krijgen geen stroom.
Ik ben al dagen aan het zoeken wat het probleem zou kunnen zijn maar geen resultaat.
Heeft iemand suggesties?

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw GL blok naar NZ blok
« Reactie #1 Gepost op: vr, 10 okt 2014, 17:45:00 »
Geschakelde plus werkend maken.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw GL blok naar NZ blok
« Reactie #2 Gepost op: vr, 10 okt 2014, 17:45:10 »
Zwarte draad volgen. Er zitten 2 relais naast je computer eentje voor de lambda en een voor de benzine pompen. Meet eens of je op de zwarte draad +12V heb als het contact aan hebt.

Of controleer of de computer plus en min heeft.
« Laatst bewerkt op: vr, 10 okt 2014, 17:46:55 door Jorp »
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline polo1948

  • Non-Register lid
  • Berichten: 212
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw GL blok naar NZ blok
« Reactie #3 Gepost op: vr, 10 okt 2014, 19:15:07 »
Nee, op de zwarte draad heb ik geen spanning.
Op de computer zou pin 13, de +12 volt zijn, maar ook daar geen stroom.
Wat bedoel je met, geschakelde plus werkend maken?

Offline polo1948

  • Non-Register lid
  • Berichten: 212
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw GL blok naar NZ blok
« Reactie #4 Gepost op: zo, 12 okt 2014, 19:11:48 »
Ben het hele weekend bezig geweest en heb nu stroom op de brandstofpomp de bobine en de ontstekingversterker, maar geen vonk.
Iemand nog tips????

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw GL blok naar NZ blok
« Reactie #5 Gepost op: zo, 12 okt 2014, 19:42:40 »
Ook op de bobine moet je een geschakelde plus hebben. De geschakelde plus is de zwarte draad die spanning krijgt wanneer je het contact omdraait.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline polo1948

  • Non-Register lid
  • Berichten: 212
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw GL blok naar NZ blok
« Reactie #6 Gepost op: zo, 12 okt 2014, 20:03:23 »
Ja, die heb ik, maar toch geen vonk.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Ombouw GL blok naar NZ blok
« Reactie #7 Gepost op: ma, 13 okt 2014, 16:35:55 »
GL heeft een weerstands draad op de bobine, 9V ipv 12V geloof ik. Een extra draad hier voor trekken. Of de + draad van de achteruitrij verlichting pakken.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline polo1948

  • Non-Register lid
  • Berichten: 212
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw GL blok naar NZ blok
« Reactie #8 Gepost op: ma, 13 okt 2014, 16:55:37 »
Er ligt een NZ blok in en de bijhorende kabelboom heb ik ook overgezet, in de donorauto liep de motor gewoon.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Ombouw GL blok naar NZ blok
« Reactie #9 Gepost op: ma, 13 okt 2014, 17:06:12 »
Is de bobine van de GL of van de NZ? Daar kan het probleem evt in zitten...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline polo1948

  • Non-Register lid
  • Berichten: 212
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw GL blok naar NZ blok
« Reactie #10 Gepost op: di, 14 okt 2014, 08:50:05 »
De bobine is van een NZ.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw GL blok naar NZ blok
« Reactie #11 Gepost op: di, 14 okt 2014, 11:59:28 »
Alle massa punten goed aangesloten?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline polo1948

  • Non-Register lid
  • Berichten: 212
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw GL blok naar NZ blok
« Reactie #12 Gepost op: di, 14 okt 2014, 19:02:57 »
Alle massapunten zijn volgens mij goed aangesloten, ik mis de + op de zwarte schakeldraden.
De zwarte draad die via de zekeringkast de motorruimte in gaat heeft wel de geschakelde plus.
Als het meezit ga ik het weekend de kabelboom uit de motorruimte halen en stapsgewijs strippen, wellicht dat er ergens een kabelbreuk is.
Ik moet toch iets.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Ombouw GL blok naar NZ blok
« Reactie #13 Gepost op: di, 14 okt 2014, 19:22:07 »
Of contactblokje kapot? Krijgt de zekeringkast wel plus? Aan beide kanten van de bewuste zekering ook?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw GL blok naar NZ blok
« Reactie #14 Gepost op: di, 14 okt 2014, 19:29:54 »
Heb je ook de draadboom van binnen overgenomen?
Het kan best zijn dat daar een verschil in zit tussen die van een GL en NZ.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2