sowieso moeten alle plamuur en spuitwerken bij en temperatuur gebruen boven de 20 graden ( zei de spuiter) onder de 14 grade krijg je condens en dus roest onder de lak/plamuur....
Als het demonteerwerk je het moeilijkste lijkt kun je t beter niet zelf doen.
mijn audi had ik binnen 2 dagen volledig gedemonteerd...
maar schuren, plamuren en proberen de auto strak gespoten te krijgen is echt super moeilijk...
Ik heb het op een gegeven moment ook deels opgegeven omdat ik m gewoon niet mooier krijg en heb er al genoeg uurtjes aan besteed....
dit is gewoon echt een VAK als je dit zelf gaat doen wordt het gepruts...
ik ken genoeg mensen die superhandig zijn en dus ook de auto zelf gespoten hebben en geen 1 is tevreden over het resultaat....
schuur hem mooi mat en laat hem spuiten (puur spuiten is niet zo duur) delen die nog goed in de lak zitten (bijvoorbeeld dak) kun je beste zo laten scheelt ook weer in lak..
kleurverschil zal miniem zijn bij een profi spuiter....
Roller hem anders in een leuke kleur? kost je veel minder en is ook makkelijker....
Ik zal er nog eens goed over nadenken om het spuiten te laten doen en ik zal kijken wat ik daarvoor kan regelen, maar demonteren en voorbereiden ga ik zeker zelf doen.
De auto hoeft niet volledig gedemonteert te worden, alleen de buitenkant en nog niet eens de bodem moet gedaan worden, dus zoveel hoeft er niet af. Maar aan de buitenkant is geen enkel paneel dat overgeslagen kan worden, er zitten overal roestplekjes, zelfs op het dak.
Weet iemand hoe lang een spuiter er over zal doen? Ik weet dat die een stuk vlotter kunnen zijn dan ik met hun verwarmde spuitcabines, maar ik wil toch wel een mooie 2componenten kleurlak en 2componenten blanke lak, gaat dit 2 dagen duren of kunnen ze dit sneller?
De vraag die dan nog overblijft is welke primers/grondverven ik het beste kan gebruiken.