Auteur Topic: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78  (gelezen 65295 keer)

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #555 Gepost op: ma, 05 okt 2009, 14:08:34 »
Niet op de zelfde plek, maar toevallig zit er nu weer zo'n schaduw op :D
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #556 Gepost op: ma, 05 okt 2009, 14:51:12 »
 -kewl-
Ben benieuwd hoe dat in real life eruit ziet!

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #557 Gepost op: ma, 05 okt 2009, 15:39:00 »
 withstupid

Ziet er op de foto's in ieder geval goed uit!

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #558 Gepost op: ma, 05 okt 2009, 16:53:44 »
 -goodjob-

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #559 Gepost op: ma, 05 okt 2009, 18:55:38 »
Update -ja-

Stationairsproeiers -> 60,

wel wat groot denk ik
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #560 Gepost op: ma, 05 okt 2009, 20:24:45 »
wel wat groot denk ik

Dat idee hadden Martijn en ik ook al, stationair loopt hij net wat in het rijke gebied. 55 oid beter?
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #561 Gepost op: ma, 05 okt 2009, 20:34:57 »
Dat idee hadden Martijn en ik ook al, stationair loopt hij net wat in het rijke gebied. 55 oid beter?

denk zelf eerder aan 40, rij zelf ook met 40 alleen mijn hoofdsproeier is nog te klein die moet ik nog naar een 150 maken.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #562 Gepost op: ma, 05 okt 2009, 20:37:10 »
denk zelf eerder aan 40, rij zelf ook met 40 alleen mijn hoofdsproeier is nog te klein die moet ik nog naar een 150 maken.

Er zat eerst 40 in, maar toen liep hij veel te arm stationair. Denk dat het met 50 wel wat beter is, dr ligt bij mij een 1.6 in, weet niet of dat ook nog veel uitmaakt?
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #563 Gepost op: ma, 05 okt 2009, 20:40:10 »
Er zat eerst 40 in, maar toen liep hij veel te arm stationair. Denk dat het met 50 wel wat beter is, dr ligt bij mij een 1.6 in, weet niet of dat ook nog veel uitmaakt?

kan er wel invloet op hebben, jij hebt je remlucht geknepen neem ik aan?
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #564 Gepost op: ma, 05 okt 2009, 20:44:19 »
kan er wel invloet op hebben, jij hebt je remlucht geknepen neem ik aan?

Afstelling nu:

Stationairsproeier: 60
Hoofdsproeier: 130
Remluchtsproeier afgedopt
Naald met 2 ringetjes verhoogd
CO-schroef iets meer dan 2 halve slagen open

CO-schroef zou nog ietsje dicht kunnen, naar 2 halve slagen en misschien kan er nog 1 ringetje onder naald weg, maar dat moet ik nog even bekijken
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #565 Gepost op: ma, 05 okt 2009, 20:55:04 »
kijk maar in mijn topic ,hoe deze oppakt . deze bijt tenminste in elke versnelling .en niet wat je 99 van de 100 filmpjes ziet buuuuuuuuuuuuuuu, buuuwwwwwwwwwuhuhuhuhuhuuuuuuuu..
 en aangezien het wiel weer wordt uitgevonden zal ik morgen eens een oude carb open schroeven en voor jullie het antwoord geven  -klus-(reminder furiouz kelken  -oops-)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #566 Gepost op: ma, 05 okt 2009, 20:59:57 »
hoofdsproeier een 135 en alleen het standaard ringetje er onder .je moet echt van die naald hoogte afblijven ,dit bepaald mede ook het oppakken .

co schroef begin je met 2 halve slagen ,niet meer .na 2000 rpm loop je al op de hoofdsproeiers , daaronder loop je op je progressie gaten .

en bij mij zit ie op 55 stationair en 150 hoofd met originele naald hoogte , mengsel is dan voor het nette iets te rijk ,maar perfect voor accelereren .en levert zo dus net ff iets meer koeling voor mijn kleppen .heb dan ook compressie verhouding van 12 op 1 .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #567 Gepost op: di, 06 okt 2009, 08:21:37 »
mijn idee ook idd.. Standaard zit er 1 ring onder de naald, wij hebben er op een gegeven moment nog 1 bij gedaan.


@Jaap, je moet ook nog wel ff vermelden dat de onsteking op z'n boerenfluitjes is afgesteld, zonder lamp, puur op ' gevoel '.  :) :D

Ik denk zelf dat sproeier 130 meer dan voldoende is voor deze motor, de bougies waren nog behoorlijk zwart. Fijnafstelling zit hem nu meer in het volledig lekvrij maken van het spruitstuk, synchroon stellen van de carbs en afstellen van de ontsteking. De motor loopt tot hoog in toeren al erg soepel door, maar loopt nog net even te rijk (extra ring icm te grote stationairsproeier?) en pakt vanuit onderin nog niet zo soepel op als het kan.

btw, de verlagingsset zit er al onder -prut- Van een dweilbak naar een lekker strak geveerd karretje! -klappen- -thumbsup-




Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #568 Gepost op: di, 06 okt 2009, 13:49:35 »
mijn idee ook idd.. Standaard zit er 1 ring onder de naald, wij hebben er op een gegeven moment nog 1 bij gedaan.


@Jaap, je moet ook nog wel ff vermelden dat de onsteking op z'n boerenfluitjes is afgesteld, zonder lamp, puur op ' gevoel '.  :) :D

Ik denk zelf dat sproeier 130 meer dan voldoende is voor deze motor, de bougies waren nog behoorlijk zwart. Fijnafstelling zit hem nu meer in het volledig lekvrij maken van het spruitstuk, synchroon stellen van de carbs en afstellen van de ontsteking. De motor loopt tot hoog in toeren al erg soepel door, maar loopt nog net even te rijk (extra ring icm te grote stationairsproeier?) en pakt vanuit onderin nog niet zo soepel op als het kan.

btw, de verlagingsset zit er al onder -prut- Van een dweilbak naar een lekker strak geveerd karretje! -klappen- -thumbsup-






Haha, je coupé was ook wel heel erg soft geveerd, ik kon hem gewoon van de grond laten stuiteren :D

Zal vanmiddag even ringetje onder de naald weg halen en CO een heel klein beetje terug schroeven.
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ 64-SF-PJ ] Derby 1 GLS '78
« Reactie #569 Gepost op: di, 06 okt 2009, 19:35:50 »
EEERST SYNCHRONISEREN ,ANDERS KLOPT JE AFSTELLING NOOIT  -klus-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .