Auteur Topic: keuring. even klagen  (gelezen 19135 keer)

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: keuring. even klagen
« Reactie #135 Gepost op: do, 18 mrt 2010, 20:41:57 »
dan word ik persoon 4 en een half :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: keuring. even klagen
« Reactie #136 Gepost op: do, 18 mrt 2010, 20:42:47 »
@Serge, hart op de tong heb ik het liefste dan weet je tenminste waar ik aan toe ben -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: keuring. even klagen
« Reactie #137 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 11:04:55 »
De auto stond niet bij mij voor de deur maar bij min schoonouders aan de andere kant van brabant (100km verderop)

mijn schoonpa wou de apk wel regelen, vriendelijk van m

ik krijg de mededeling van de garage dat reparatie 800E kost, maar een lijstje wat er mis is moet ik zelf om vragen, dat schoot mij in het verkeerde keelgat, zoon garage kan toch zelf ook wel bedenken dat een autootje van 400E niet voor 800E gerepareerd gaat worden en gewoon afkeuren een lijstje met punten geven en eventueel terloops vermelden dat ze m wel willen fixen voor het bedrag van 800E.

Dat jij toevallig in een garage werkt betekent niet dat je je meteen aangevallen moet voelen, ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat er genoeg garages zijn die het niet al te nauw nemen met het fatsoenlijk keuren van een auto. Alle auto's die ik bij garages heb laten keuren in het verleden zijn altijd afgekeurd op adviespunten, en aangezien het adviespunten zijn lijkt me dat niet de bedoeling. herkeuring zonder ook maar iets te veranderen leverde vaak wel een nieuwe apk op.

Zelf laat ik mijn auto's tegenwoordig dus altijd keuren bij een onafhankelijk station, en daar geld het devies afkeur is afkeur, als het niet goed is moet het gemaakt worden en verder niet over mauwen.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: keuring. even klagen
« Reactie #138 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 11:50:10 »
Ik zoek mijn vaste garage op: goede keurmeester die zijn licentie serieus neemt, maar wel vriendelijk is en de tijd neemt om samen met mij langs de auto te lopen (behalve bij de auto van Iris, die zet ik gewoon af: ik hoor het wel!). De garage weet inmiddels van mijn fetish voor oudere mobielen, vooral VW, en dat ik het leuk vind om te proberen zaken zelf op te lossen. Maar hij weet ook dat ik zijn oordeel niet in twijfel trek, en dat we onderling bepalen wie het gaat fixen. Hij snapt perfect dat ik afhankelijk van de prijs (lees: voornamelijk uurloon) het zelf wil proberen, maar dat ik ook niet zijn prijsopgave ga uitwringen tot er niets meer over blijft.

Ik vat dit samen onder "goede verstandhouding". Bovendien: ik ben een contant-betalende klant, en zoals het bordje op zijn kantoor zegt: dat zijn de beste! :D -thumbsup-
Helaas heeft hij niet de juiste remmentestbank om straks ook de RaRo te keuren (full-time 4WD)... -boehoe-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: keuring. even klagen
« Reactie #139 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 12:56:01 »
mijn keuringsstation heeft niet eens een remmentestbank.  -dunno-

Remmen testen is met een vaartje over straat en op de rem gaan staan.....

 :D :D :D

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: keuring. even klagen
« Reactie #140 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 12:57:45 »
Idd, zo gaat dat bij ons ook.
Oo=o=oO

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: keuring. even klagen
« Reactie #141 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 16:29:12 »
mijn keuringsstation heeft niet eens een remmentestbank.  -dunno-
Remmen testen is met een vaartje over straat en op de rem gaan staan.....
:D :D :D

Garageman vertelde mij een paar weken geleden (toen m'n Polo-tje weer zonder op- en aanmerkingen door de APK kwam) dat hij er in 2014 mee stopt omdat dan een remmentestbank bij de APK verplicht wordt (en de eenvoudige remmentest niet meer volstaat).

Effe gegoocheld:

"Op dit moment is het bij APK 2-keuringen nog toegestaan de controle van de remwerking uit te voeren met een remvertragingsmeter. Met ingang van 1 mei 2014 moet de erkenninghouder echter verplicht beschikken over een remmentestbank. Dat mag een rollenremtestbank zijn of een platenremtestbank (2- of 4-plaats). AMT wijst de weg in de regels en de aanbieders."
Bron: AMT-forum

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: keuring. even klagen
« Reactie #142 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 16:32:29 »
dan bestaat er ook nog een persoon 6 zoals ik:

eerst naar een garage die vrij streng kijkt, gratis voorkeuring. Verolvens alles repareren en zelf nog eens goed kijken of er niet nog iets over het hoofd gezien is. En vervolgens naar een andere, goedkopere garage gaan om de keuring te laten uitvoeren.


Ik vind persoontje 6 eigenlijk gewoon een oplichter, ik zou er in ieder geval niet trots op zijn...

Maar ik laat hem gewoon altijd bij de zelfde garage keuren. Als er iets mankeert overleg ik ook altijd wat ik zelf maak en wat ik laat doen. Sommige dingen is zelf gewoon heel veel klooien en doen zij in veel kortere tijd me de juiste gereedschappen. Beetje een afweging dus.
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: keuring. even klagen
« Reactie #143 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 17:34:09 »
dan bestaat er ook nog een persoon 6 zoals ik:

eerst naar een garage die vrij streng kijkt, gratis voorkeuring. Verolvens alles repareren en zelf nog eens goed kijken of er niet nog iets over het hoofd gezien is. En vervolgens naar een andere, goedkopere garage gaan om de keuring te laten uitvoeren.

Scheeld kosten en je hoeft niet binnen 2 weken terug te komen.

Voortaan zal ik nummertje 4 zijn hoor, eerst zelf goed kijken. ben blij dat ik nu al een aantal dingen weer heb bijgeleerd zodat ik ook een paar dingen zelf kan doen.

Dit vindt ik wel slecht, die voorkeuring kost ook geld voor een garage, ik breng hem altijd naar de garage waar hij ook de voorkeuring heeft gehad. Maar goed je wordt de volgende keer persoon 4.

Ik breng me auto's altijd naar de APK zonder er eerst naar te kijken. Ik ben geen keurmeester dus zal altijd wel wat dingen over het hoofd zien. Ik geef toe dat ik graag op me centen zit wat betreft uitgeven van geld zonder dat ik er wat voor terug zie. Ik geef graag geld uit aan onderdelen. Maar arbeidsloon steek ik toch liever in mijn eigen zak.
Ik zeur nooit over de afkeur punten. Zoveel werk kan het niet zijn bij een polo.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: keuring. even klagen
« Reactie #144 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 19:29:45 »
Dit vindt ik wel slecht, die voorkeuring kost ook geld voor een garage, ik breng hem altijd naar de garage waar hij ook de voorkeuring heeft gehad. Maar goed je wordt de volgende keer persoon 4.

Ik breng me auto's altijd naar de APK zonder er eerst naar te kijken. Ik ben geen keurmeester dus zal altijd wel wat dingen over het hoofd zien. Ik geef toe dat ik graag op me centen zit wat betreft uitgeven van geld zonder dat ik er wat voor terug zie. Ik geef graag geld uit aan onderdelen. Maar arbeidsloon steek ik toch liever in mijn eigen zak.
Ik zeur nooit over de afkeur punten. Zoveel werk kan het niet zijn bij een polo.
-hug-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: keuring. even klagen
« Reactie #145 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 20:17:48 »
 withstupid persoon 6 kan dit waarschijnlijk ook maar 1 keer doen neem ik aan?

persoonlijk kreeg je van mij een rotschop de volgende keer :) (figuurlijk gesproken natuurlijk)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: keuring. even klagen
« Reactie #146 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 21:47:24 »
lijkt mij een welles nietes topic worden   -gert- 
« Laatst bewerkt op: vr, 19 mrt 2010, 21:51:11 door Pierre »
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: keuring. even klagen
« Reactie #147 Gepost op: vr, 19 mrt 2010, 22:00:40 »
lijkt mij een welles nietjes topic worden   -gert- 
dan wel graag door de navel  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: keuring. even klagen
« Reactie #148 Gepost op: za, 12 jun 2010, 08:05:45 »
Kan nu ook zeggen dat bij Kwikfit Zwaag dat de service ver te zoeken is. Steilheck was afgekeurd op oa de bandjes en de uitlaat die lek is, bandjes meegenomen en uitlaatje, vertikken ze het om die te gebruiken. Ik zou geen eigen gebrachte onderdelen mee mogen nemen, maar moet hun dure troep aannemen. Argument: "uitlaat heb ik op voorraad en banden ook"... niet mijn bandenmaat zei ik, waarop ik als antwoord kreeg: "kan ik wel bestellen". Dat is nuttig als ze in de kofferbak liggen -gert-

We gaan wel naar Heron VW dealer, die heeft echt superservice!

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: keuring. even klagen
« Reactie #149 Gepost op: za, 12 jun 2010, 09:05:36 »
bij het bedrijf waar ik de polo2 heb laten keuren {friezenkamp} hebben ze de p[olo opgetild via de carterpan -gert-
die is dus flink ingedeukt en ook is er een remleiding beschadigd..
daar ga ik dus ook nooit meer heen -gert-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud