Auteur Topic: Van 900cc naar 1600cc  (gelezen 1218 keer)

Offline jeroenadriaens

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
Van 900cc naar 1600cc
« Gepost op: wo, 28 jul 2010, 22:53:14 »
Ik ben in het bezit van een polo 1F met een 900cc motorblok. Een kameraad heeft mij een 1600cc motorblok aangeboden met een kleine 140pk.
Volgens mij is dit veel te veel voor mijn polo :). Hij iemand ervaring met het plaatsen van een 1.6 in zijn polo of is dit af te raden om te plaatsen.

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Van 900cc naar 1600cc
« Reactie #1 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 22:55:57 »
Vraag Sjon en Jorp maar, Sjon is met een 1.6 blok bezig en Jorp heeft een 1.6 in zijn matzwarte coupe liggen.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Van 900cc naar 1600cc
« Reactie #2 Gepost op: wo, 28 jul 2010, 22:57:21 »
Wat is de motorcode van het blok? Gaat het om een small-block of een big-block. Big-blick is redelijk wat werk namelijk....en heb je een speciaal sub-frame voor nodig
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Van 900cc naar 1600cc
« Reactie #3 Gepost op: do, 29 jul 2010, 08:45:56 »
Michiel heeft er ook 1 inliggen (naja, die LAG erin althans  :)) Op de bank 137 pk... Dat kan dus wel, maar je zal wel het eea moeten aanpassen aan de ophanging, stevigheid en remmerij.
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Van 900cc naar 1600cc
« Reactie #4 Gepost op: do, 29 jul 2010, 18:38:41 »
ik heb bij mijn 1f een 1.6 met motorcode aee liggen gaat maar net want de dop voor de olie bij te vullen die raakt soms de motorkap maar voor de rest gaat het allemaal net
heb ook 138pk en wel best de ophanging en remmen wat aanpassen en wat bredere banden

Offline jeroenadriaens

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
Re: Van 900cc naar 1600cc
« Reactie #5 Gepost op: do, 29 jul 2010, 22:34:43 »
bedankt mannen,

ik ben nog aan het twijfelen, want ik heb net nog een 1.3GT gevonden met mono-injectie. Deze gaat natuurlijk beter passen, maar is de injectie wel interessant.
Welke zouden jullie aanraden.
« Laatst bewerkt op: do, 29 jul 2010, 22:40:59 door jeroenadriaens »

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Van 900cc naar 1600cc
« Reactie #6 Gepost op: do, 29 jul 2010, 22:43:28 »
1.3 met andere nok en spaghetti en multicarbs en gaan met die banana -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline jeroenadriaens

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
Re: Van 900cc naar 1600cc
« Reactie #7 Gepost op: do, 29 jul 2010, 23:03:17 »
Heb je het dan over de 1.3 injectie?

Mijn eerste gedacht was altijd een 1.3 blokje aan te schaffen met carburateurs en dan andere nokkenas, webers of carbs en spaghetti-uitlaat te plaatsen.
Welk blokje zou ik dan best nemen, ik dacht aan een HH-blok -dunno-

Ik heb nooit met iemand gepraat of meegereden die deze aanpassing heeft gedaan, dus ik weet ni welke power er uitkomt of zou ik voor een injectie gaan.



« Laatst bewerkt op: do, 29 jul 2010, 23:17:42 door jeroenadriaens »

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Van 900cc naar 1600cc
« Reactie #8 Gepost op: vr, 30 jul 2010, 00:15:32 »
als je dan toch voor een andere motor gaat zou ik een 1.6 nemen
heb je echt meer koppel als met een 1.3

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Van 900cc naar 1600cc
« Reactie #9 Gepost op: vr, 30 jul 2010, 08:36:18 »
Monopoint is prima geschikt om zuinig te rijden, maar niet om te tunen.

Offline jeroenadriaens

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
Re: Van 900cc naar 1600cc
« Reactie #10 Gepost op: vr, 30 jul 2010, 14:13:53 »
ben al een lange tijd op zoek naar een 1.3GT op carb. maar ben er nog geen tegen gekomen.
Maar zou ik zelf een blokje kunnen samenstellen op carburatuer, want ik hoor er veel zeggen neem een onderblok van ... en steek er een bovenblok op van een ...

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Van 900cc naar 1600cc
« Reactie #11 Gepost op: vr, 30 jul 2010, 15:12:41 »
Zoek eens hier op het forum. Staat genoeg.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Van 900cc naar 1600cc
« Reactie #12 Gepost op: vr, 30 jul 2010, 16:57:26 »
moet je Serge maar eens vragen wat er mogelijk is -naughty- hij heeft ook wel een link naar een leuk filmpje van een 1300 :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Van 900cc naar 1600cc
« Reactie #13 Gepost op: vr, 30 jul 2010, 18:31:59 »
ben al een lange tijd op zoek naar een 1.3GT op carb. maar ben er nog geen tegen gekomen.
Hoef je niet voor te zoeken: motorcode GK heeft Joan1F hier gewoon te koop staan.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Van 900cc naar 1600cc
« Reactie #14 Gepost op: vr, 30 jul 2010, 18:47:55 »
en jij was de vorige eigenaar toch :) dus dan weet je de staat ook ervan -thumbsup- (lees gereviseerd)
vw,vw,vw,mercedes en seat