Auteur Topic: Welke riem+poelie's voor de g40  (gelezen 1997 keer)

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Welke riem+poelie's voor de g40
« Gepost op: ma, 26 jul 2004, 18:49:26 »
Hallo, ik wil graag een andere riem en dus ook poelie's voor mijn Polo G40.De reden hiervan is dat ik in de toekomst misschien een G60 ga plaatsen.Nou hoor ik van verschillende kanten dat de originele riempjes waarschijnlijk gaan slippen.Weten jullie wat voor riem onder geen beding zal gaan slippen?Ik zit nu al op zo'n 160 pk denk ik.Bvd Stefan

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Welke riem+poelie's voor de g40
« Reactie #1 Gepost op: ma, 26 jul 2004, 20:12:52 »
Tandriem slipt nooit, SLS of Pitstopdevelopments.
Je kunt ook een gegroefde riem (soort "6PK") nemen, bijpassende poelies van een golf 3/6N etc etc.. G-lader poelie neem je van een G60, wel iets afdraaien ivm positie.




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Welke riem+poelie's voor de g40
« Reactie #2 Gepost op: ma, 26 jul 2004, 20:26:11 »
Wat heb je eigenlijk tot nu toe al verbouwd aan het blokje?

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Welke riem+poelie's voor de g40
« Reactie #3 Gepost op: di, 27 jul 2004, 17:05:43 »
160pk,s -wanker-  dan moet je er al redelijk wat aan hebben gedaan.  vertel.
getande riem is een must voor dit soort zaken.
heb hem nu inmiddels ook maar nog geen ervaring mee met rijden..
waarom afdraaien dennis.. ik weet inmiddels dat deze tande een slag hebben van 1.82 en een g40 poelie 1.70 meende ik maar dat weet ik niet zeker. dus de getande riem geeft nog net meer druk aan. bedoel je dit?
de poelies zijn even groot maar met tandje moet je dus de tandjes tellen. en kwamen we uit op 1.82
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Welke riem+poelie's voor de g40
« Reactie #4 Gepost op: di, 27 jul 2004, 19:39:32 »
Nee, ik bedoel de hoogte van de poelie, oftewel de lengte die over de G-lader as schuift.
De poelie van een G60 past zo op de as maar is als het goed is net iets te hoog/dik. Scheelt maar enkele mm´s.

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Welke riem+poelie's voor de g40
« Reactie #5 Gepost op: di, 27 jul 2004, 20:04:40 »
Dus een getande riem is de oplossing?En kan ik die eerst op mijn G40 zetten en later eventueel op de G60?

Dit is wat ik ondertussen heb gedaan aan het blok.
160 pk is een pure schatting hoor.Als ik hem heb ingereden gaat ie op de testbank.

-chiptuning van JD Engineering
-64mm poelie
-TEC 4-2-1 spruitstuk
-katvervanger
-K&N vervangingsfilter
-K&N filter op de 2e luchtinlaat
-Mercedes Sprinter intercooler
-Samco slangen
Dat was het wel volgens mij wel, hoeveel pk die ook heeft hij is in ieder geval behoorlijk snel.

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Welke riem+poelie's voor de g40
« Reactie #6 Gepost op: di, 27 jul 2004, 20:06:02 »
De riemen slippen nu trouwens ook al, ik heb hem vanmiddag even door durven trekken.Deed ie voor de revisie en de nieuwe intercooler nog niet.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Welke riem+poelie's voor de g40
« Reactie #7 Gepost op: di, 27 jul 2004, 20:39:41 »
Op G60 lader? Ja dat moet gaan passen, misschien dat de riem qua lengte dan niet past, maar dat is geen probleem (het zijn standaard profielen).

Spruitstuk van Tonny of niet? :)

Ik gok op een 135-140 pk.

Vooral bij kleine poelies (en 64mm is echt klein!) heeft de riem weinig looplengte, en slipt snel hij hogere toeren.
Extreem aanspannen helpt niet echt, en de lagers in de G-lader hebben daar veel van te lijden, met een tandriem heb je dat probleem niet.

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Welke riem+poelie's voor de g40
« Reactie #8 Gepost op: di, 27 jul 2004, 20:53:15 »
Spruitstuk is van Tonnie uit Hoogezand ja.Aardige kerel wel.
Volgens Jeroen Dik had ie met de chip en de poelie al zo'n 145 pk, dus vandaar dat ik deze schatting maakte.Zal mij ook een rotzorg zijn, de meeste auto's hier in de buurt kunnen het toch wel vergeten.

Ik wou de lader ook niet extreem opspannen want dan krijg je krachten op de as en de lagers waar die niet voor gemaakt zijn.Ik denk dat ik idd maar een getande riem ga bestellen.

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Welke riem+poelie's voor de g40
« Reactie #9 Gepost op: di, 27 jul 2004, 22:28:56 »
men monteert een k&n filter en gelijk denken ze 20 pk extra te hebben. 5 pk komt eerst!
trotse mama!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Welke riem+poelie's voor de g40
« Reactie #10 Gepost op: di, 27 jul 2004, 22:37:21 »
wat te denken van die SAMCO slangen  -thumbsup-

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Welke riem+poelie's voor de g40
« Reactie #11 Gepost op: di, 27 jul 2004, 22:57:00 »
Zo'n intercooler is ook onzin ofniet?
En alle kleine beetjes helpen toch zeker wel.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Welke riem+poelie's voor de g40
« Reactie #12 Gepost op: di, 27 jul 2004, 23:06:58 »
Nee joh, die slangen was maar een grapje.

Intercooler kan zeker bijdragen aan meer vermogen, helemaal omdat die van een 2f niet optimaal is.
Meer kouwere lucht in de cylinders, daar kan meer brandstof bij!

Heb nog een G40 blok staan als reserve die ik als volgt wil opbouwen:

- bewerkte kop (kanalen en evt kleppen)
- schrick nokkenas
- 3F inlaat met 50mm gasklep
- polo 2 G40 intercooler
- 68mm poelie
- verstelbare benzinedruk
- 2F motormanagement
- licht bewerkte g-lader

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Welke riem+poelie's voor de g40
« Reactie #13 Gepost op: wo, 04 aug 2004, 10:00:52 »
He jongens, het is mij nog niet helemaal duidelijk of die getande set eerst op de G40 gaat passen en later op de G60 lader.
Ik doel dan op de tandjes, die hebben natuurlijk een bepaalde afstand nodig om mooi op de poelie's te vallen, nou kan je de G40 lader wel een beetje stellen, maar kan dat straks ook met de G60 dan? En hoe zit ik dan met de lengte van de riem?
Deze vragen moet ik nog even antwoorde ophebben, want ik sta op het punt om de set te bestellen maar hierom twijfel ik nog een beetje.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Welke riem+poelie's voor de g40
« Reactie #14 Gepost op: wo, 04 aug 2004, 10:42:51 »
Poelie van G40-lader past op G60-lader.
Als je een goede montagesteun voor de G60-lader hebt, zit deze verder van het uitlaatspruitstuk als normaal. (dit ivm uitdrogen van de vetsmering voor de secundaire as)
Goede montagesteun is bijv van SLS, maar deze is ook zelf te (laten) maken.

Dan heb je idd een langere riem nodig, maar aangezien dit een standaard riemprofiel is zal een andere lengte geen probleem zijn.